Február elején az Apple háza táján óriási felhajtás alakult ki, ami nem megszokott a cégnél. Leghamarabb tavasszal szokott jelentősebb új termékeket kihozni, de az idei év más. Februárban debütált a Vision Pro, amivel egy teljesen új piacra lépett be az Apple. A Watch debütálása óta nem volt erre példa, meglehetősen ritkán áll elő a cég teljesen új készülékkel.
Februárban megkerülhetetlen téma volt az Apple Vision Pro szemüveg, azonban a nagy vihar hamar elült körülötte. Márciusban már csak ímmel-ámmal lehetett belefutni egy-egy hírbe ebben a témában, áprilisban pedig már lényegében teljes csend állt be. Ezt Ming-Chi Kuo törte meg most egy olyan beszámolóval, ami nem túl pozitív fényben szünteti fel a terméket.
Az Apple fejlesztéseit és belső információt illetően általában jól tájékozott elemző most arról számolt be, hogy a cupertinóiak kénytelenek voltak a rendelési mennyiségeken csökkenteni. A kereslet nem találkozott a felpörgetett gyártással. Kezdetben úgy tűnt, hogy a Vision Pro kelendőbb lehet a vártnál, de a mostani eladási mutatók már azt mutatják, hogy mégsem fogy kiemelkedően jól a termék.
Már olyan számokat is lehetett hallani, hogy az teljes évben 700-800 ezer darab Vision Pro is gazdára találhat, Kuo azonban most arról számolt be, hogy a korrigált célokban már csak 400-450 ezer darab VR/AR szemüveg leszállítása szerepel. Még nem indult be a globális forgalmazás, de a vállalat már most módosította a rendelési mennyiségeket, ami azt jelenti, hogy nem számolnak azzal, hogy nemzetközi szinten óriási volumenre lenne szükség.
Ez részben valószínűleg annak is betudható, hogy a szürke import nagyon hamar fellendült a Vision Pro rajtját követően. Alternatív értékesítési csatornákon több ezer szemüveg juthatott el a világ minden tájára. Ezáltal pedig sok olyan ember, aki nagyon vágyott a készülékre, már a nemzetközi nyitást megelőzően hozzájuthatott.
Kuo információval erőteljesen összecseng az, amiről már Mark Gurman, a Bloombergen publikáló elemző adott hírt. Gurman úgy tudja, hogy az Egyesült Államokban azokban az Apple Store-okban, ahol eleinte naponta tucatnyi készüléket is értesítettek, most már heti szinten is alig van maroknyinál több vásárló.
A Vision Pro kipróbálásához az Apple Store-ba időpontot kell foglalni, és akiknek bejön a demo anyag által nyújtott élmény, azok befizethetnek a termékre azonnal, és pontosan méretre szabják az értékesítők a terméket. Jól mutatja az érdeklődés csökkenését az is, hogy sokan már a befoglalt időpontokra sem mennek el, meggondolják magukat a vásárlást illetően még az előtt, hogy kipróbálnák élőben a terméket.
A címben feltett kérdésre a válasz az, hogy nem. A kereslet visszaesése nem jelenit azt, hogy a Vision Pro lufi lett volna, ami máris kipukkant. Egyszerűen csak arról van szó, hogy kezdetben a vártnál lényegesen nagyobb volt az érdeklődés a termék iránt, és ez zavart keltett az Apple elemzőiben, túlbecsülték a valós keresletet. Az Apple eredeti elképzelése az volt, hogy a Vision Pro nem fog különösebben nagy mennyiségben elkelni, de már készül az olcsóbb verziója, ami szélesebb közönséget érhet majd el.
Ha minden a tervek szerint alakul, akkor 2025-ben bemutathat majd az Apple egy olyan szemüveget, ami már 1500-2000 dollár környéki árral indíthat a jelenleg 3500 dolláros kiindulási ár helyett. Addig pedig még bőven van ideje az ökoszisztémán is dolgozni. Mark Gurman szerint a Vision Pro iránti érdeklődés azért sem maradt fenn, mert hiányoznak egyelőre a „killer appok”, amik ámulatba ejtik és beszippantják az embereket.