A napokban számolhattunk be arról, hogy több éves csúszást, tologatást követően a Tesla valóban elindította az autonóm módon üzemelő személyszállító szolgáltatását. Az egyszerűen csak Robotaxi névre hallgató rendszert nagyon várták már a gyártó rajongói, viszont ennyi év elteltével valószínűleg nem erre számítottak.
Már a bevezetést követően néhány órával voltak olyan beszámolók, amik a Robotaxi hibáira hívták fel a figyelmet, közel sem lehetett azt kijelenteni az első visszajelzések tükrében, hogy minden a lehető legnagyobb rendben van. Arra azonban valószínűleg nagyon kevesen számítottak, hogy olyan rossz lesz majd a rendszer, mint ami néhány napos működést követően kezd kirajzolódni.
Rossz oldalán kezdett közlekedni az úttestnek, fantomfékezéseket produkált tiszta úton, és megállt kitenni az utasokat egy forgalmas kereszteződésben – csak néhány komolyabb baki a Robotaxitól, ami nem is egy alkalommal fordult elő a felhasználói visszajelzések szerint.
Egyelőre a Tesla még csak egy szűkebb érdeklődői körnek ad lehetőséget az önvezető taxik tesztelésére, és minden autóban ott vannak a vállalat dolgozói felügyeleti céllal. A beszámolók alapján pedig egészen egyértelmű, hogy felügyelet nélkül a Robotaxi nem is üzemelhetne egyelőre, mert olyan manővereket tesznek az úton az autók, ami minden túlzás nélkül balesetveszélyesek. Egészen meglepő az, hogy a legfejlettebb FSD alkalmazása mellett, egy nagyon alaposan feltérképezett kisebb városrészben, csetlik-botlik a Model Y a forgalomban.
Mindössze 3 nap elteltével egyre több olyan véleményt lehet olvasni a közösségi médiában, hogy jobban tenné a Telsa, ha egyszerűen csak leállítaná a Robotaxit, még mielőtt valamily komolyabb baj történik.
Mikor elindult a szolgáltatás, és kiderült, hogy egyelőre azért nem enged oda bárkit a Tesla a Robotaxihoz, hanem csak a kiválasztottak ülhetnek be az teljesen önvezető taxikba, akkor arról kezdtek írni, hogy emiatt emiatt kevesebb lesz az objektív beszámoló. Könnyen lehet, hogy ez tényleg így is van, de ezzel együtt is bőven elég negatív kritika éri a szolgáltatást. A Redditen folyamatosan frissülő listában vannak összeszedve a Robotaxi ismert, megörökített hibái az első napokból.
Ebben az összeállításban szerepelnek a fent említett hibák is, de van még bőven egyéb probléma is a Robotaxival. Megesett, hogy a kiszálás gomb megnyomását követően, de még menet közben a lámpánál álló autó arra utasította a bent ülőket, hogy biztonságosan szálljanak ki. És nem is akart egészen addig újra elindulni, míg nem avatkoztak be az utasok, mert nem akartak az út közepén kiszállni. Majdnem nekiment a Model Y egy UPS csomagszállítónak is, mert nem észlelte, hogy az vissza fog tolatni egy parkolóhelyre, manuálisan kellett megállítani a rendszert.
Rendszeres a beszámolókban a sebességtúllépés is, egy esetben például dokumentáltan közel kétszer nagyobb tempóval haladt a jármű a megengedettnél. Egy videóban az is látszik, hogy olyan erővel fékez le a Model Y, hogy az utas kezéből elrepült a mobiltelefonja. Olyan esetről is lehet beszámolót látni, amiben a Robotaxi szinte megérinti a mellette parkoló autót, és beragad, nem tud hova menni. Ebben az esetben végül átült a felügyelőszemély a volánhoz, és elhajtott a kocsival.
Vannak olyanok is, akik arról számoltak be, hogy már több mint 20 alkalommal utaztak Robotaxival, és eddig minden a legnagyobb rendben volt. Viszont ez nem írja felül azt, hogy mindössze 3 nap alatt, egy maroknyi jármű megszámlálhatatlan mennyiségű hibát produkált az utakon. A bizonytalan önvezetéssel nemcsak az utasokat, hanem más közlekedőket is veszélybe sodorhatnak a Teslák.
Kíváncsian várjuk, mit hoznak az elkövetkezendő napok, mert egyelőre nagyon úgy fest, hogy ki jut az izgalomból azoknak, akik a Robotaxit választják. Az sem lenne váratlan, ha a hatóság lépne közbe, még mielőtt tényleg megsérül valaki valamilyen formában. Az a meglepő ezeknek a visszajelzéseknek a fényében, hogy komolyabb kárról még nem tudunk.