A Snake kirobbanó sikere óta a mobiltelefonos játékok elképesztő fejlődésen mentek keresztül. Ma már annak sincs akadálya, hogy PC-s játékokat lehessen a tenyérnyi eszközökön futtatni, több módszer is van erre. Ilyen célra eddig a legjobb a Qualcomm chipes eszközök használata volt, de most a MediaTek is egy fontos előrelépést tett.
A Qualcomm és a MediaTek harca az elmúlt években nagyon kiéleződött, minden korábbinál közelebb van egymáshoz a két cég még a csúcson is, de azért a Dimensity lapkáknak van még hova fejlődnie. A játékok jelentik az egyik legérzékenyebb pontot az MTK számára, ám most ezen a fronton sikerült a chiptervezőnek egy régi adósságát törlesztenie a felhasználók felé. Végre jobb lesz MediaTek chipes mobilokon PC-s játékokat tolni.
Egy ideje már lehet személyi számítógépekre készített játékokat mobiltelefonon futtatni streamelés nélkül is. A két legnépszerűbb megoldás erre a Winlator és a GameHub – ez utóbbi a GameSir csapatának fejlesztése. Ezek az applikációk általában a Qualcomm rendszerchipet felvonultató készülékeket részesítették előnyben, most azonban arról számolhatunk be, hogy a GameHub megbarátkozik a Dimensity lapkákkal is.
Bejelentette a GameSir, hogy a GameHub legújabb verziója már jól használhatóvá vált a Mali integrált grafikus egységet használó lapkákkal is.
A MediaTek általában ezeket az Arm által fejlesztett IGP IP-ket alkalmazza. Elsősorban a csúcskategóriás egységekre kell itt gondolni, a Dimensity 9000 szériától indulva a legfrissebb Dimensity 9400-ig. Biztosított a GameHub közbenjárásával a DirectX 9-től a DirectX 11-ig a különböző PC-s címek futtatása. Még csak attól sem kell tartani elvileg, hogy kompromisszumos lenne a felhasználói élmény.
A GameSir elmondása alapján akár jobban is mehetnek a játékok az MTK chipekkel. „A Qualcomm által fejlesztett Adreno GPU-kohoz hasonló, sőt, egyes esetekben még azt is felülmúló teljesítménnyel lehet számolni.” – árulta el a fejlesztés kapcsán a vállalat.
Nagyon szerette volna már megvalósítani a GameSir csapata a megfelelő MediaTek támogatást, de sok problémába ütköztek a folyamat során. Éppen ezért a vállalat felvette a kapcsolatot a chiptervezővel, és így sikerült leküzdeni a nehézségeket. Driveres hiányosságokra és a rossz Vulkan implementációra panaszkodott elsősorban a GameSir, de a kollaborációval sikerült ezekre megoldást találni.
Rengeteg munkába telt, de rendkívül elégedett a fejlesztőcsapat a végeredménnyel. Állítólag nagyon jól sikerült a Dimensity eszközök erőforrásait optimalizálni az igényeikhez, ehhez kaptak például egyedi drivert is a MediaTektől.
Mivel sok esetben konkrétan a Mali GPU-val kapcsolatos fejlesztéseket eszközöltek a GameSir csapatai, így igazából ezzel nemcsak a MediaTek rendszerchipek jártak jól. A vállalat megerősítette, hogy a Pixel okostelefonokban található Tensor rendszerchipek számára is előnyösen fejlődött a GameHub. A Tensor G4 például egy Mali-G715 MP7 integrált grafikus vezérlővel rendelkezik.
Ennek a fejlesztésnek köszönhetően a jövőben a gamer mobilok körében is vonzóbb választás lehet majd MediaTek chipeket használni. Még kisebb hátránya lesz már annak, ha valaki a Dimensity 9000 szériás rendszerchipek valamelyikét alkalmazza.