Shop menü

ITT AZ ELEKTROMOS MUNKÁSAUTÓ, AMI TÉNYLEG 20 EZER DOLLÁRBA FOG KERÜLNI

A Slate Auto egy moduláros konstrukcióként fogható fel, alapból ugyanis szinte szó szerint semmi nincs benne, de nagyon sokat ki lehet belőle hozni.
Szécsi Dániel (DemonDani)
Szécsi Dániel (DemonDani)
Itt az elektromos munkásautó, ami tényleg 20 ezer dollárba fog kerülni

Az elektromos autók előállítása egyre olcsóbb lehet. Ahogy haladunk előre, és a technológia terjed, kedvezőbb áron lehet akkuhoz és egyéb komponensekhez is hozzájutni. Részben ettől vezérelve döntött úgy egy amerikai fejlesztőcsapat, hogy megalkotják azt a villanyautót, amit eddig még senki nem tudott összehozni. Egy pick-upot, ami tényleg a munkásoknak szól, de az elképzelése szerint akár lifestyle gépet is lehet majd faragni belőle.

Slate Auto néven fut a startup, ami a The Blank Slate névre keresztelt járművet bemutatta. A kezdeményezést mások mellett Jeff Bezos is támogatta, aki nem először tűnik fel villanyautós projekt mögött.

A The Blank Slate egy olyan autó, ami egy kicsit mókás külsőt öltött, és a felszín alatt is legalább olyan egyszerű, mint amilyennek külsőre tűnik. Itt minden téren az volt a legfontosabb szempont, hogy olcsón lehessen gyártani a járművet, nincsenek csicsás karosszéria elemek, nincsenek drága megoldások. A külső nem acél, nem alumínium, és még csak nem is saválló anyagból van, hanem egy ellenálló kompozit, amit nagyon könnyű gyártani, és az időjárási viszontagságoknak is ellenáll.

Galéria megnyitása

Csak szürke lehet alapból az autó, akinek ez nem jön be, az legfeljebb fóliázást kérhet, fényezésről itt nem beszélhetünk, ezzel is csökken a gyártási költség. Hiszen fóliázni mégis csak olcsóbb a négykerekűt, mint egyedi színekre festeni a karosszéria elemeit. Felár ellenében, igény esetén nemcsak színt lehet adni a The Blank Slate-nek, hanem lehetőség lesz „felöltöztetni”. A szög egyszerű munkásautót fel lehet majd extrázni egy korrekt felszereltséget nyújtó SUV-nak, de akár még „kabrió” felépítmény használatára is lehetőséget nyújt, ami fiatalos, divatos megjelenést kölcsönöz neki.

Galéria megnyitása

A Teslákat nagyon letisztultra tervezi a gyártó, és a Slate Auto esetében is ez a helyzet, csak itt ez annak köszönhető, hogy jóformán tényleg nincs semmi a beltérben. Nemhogy óriási LCD kijelzővel nem rendelkezik a munkagép, még csak rádió sincs benne. Egy kicsi képernyőn mutatja a legfontosabb információkat, minden másra pedig a mobiltelefont kell használni, navigálni is az okostelefonját használva tud majd az ember.

Galéria megnyitása

Alapáron még az ablakokat is kézzel kell majd letekerni, és a felni is acél, a könnyűfémért külön kell fizetnie a vásárlóknak, ha ilyen módon csinosítanák a gépet. Zenét hallgaznál utazás közben? Ehhez is kénytelen leszel magaddal vinni egy Bluetooth hangszórót, más opció erre nincs. Extrákat itt kizárólag a menetbiztonsági megoldások frontján találunk, mert ez kötelező mostanra. A Blank Slate biztosít elektronikus kipörgés gátlót, ABS-t, vészfékezési segédet és ütközésfigyelmeztetőt rendszert. A fényszóró félautomatán vezérelt, ami már egy kényelmi extraként fogható fel.

Galéria megnyitása

Alapjáraton 52,7 kWh-s akkumulátorral rendelkezik a jármű, és egyetlen 204 lórerős villanymotor hajtja, ami a hátsó tengelyen kapott helyet. Nagyjából 240 kilométer a hatótáv alaphangon, ami borzalmasan kevés, de ez is a kedvező ár velejárója. A teljesítményt nem lehet növelni, a hatótávot viszont igen. Lesz felárért cserébe 84,3 kWh-s akkumulátor, amivel 386 kilométerre növelhető az egy töltéssel megtehető távolság. Tölteni 120 kW-tal lehet majd a Slate Auto első termékét, és mivel a telep alapból nagyon sovány, így a 20-ről 80%-ra töltés 30 perc alatt tudható le.

Galéria megnyitása

Munkásautóról lévén szó, érdemes azt is elmondani, hogy a raktér alapjáraton 1 köbméteres térfogatú, és 635 kilogramm terhelhetőségű a jármű. Mivel csak 4,4 méter a teljes hossza, és 2,76 méter a tengelytávja, nagyon könnyen tud majd mozogni kisebb helyeken is, kicsi lesz a fordulóköre is. A tervezők felruházták a kocsit egy első csomagtérrel is, ami igencsak nagy, 200 literes, vontatni pedig kicsivel több mint 450 kg-ot képes.

Összességében nem túl jól terhelhető, inkább kisvárosi használatra termett a The Blank Slate, azonban a kedvező árának hála így is népszerű lehet.

Galéria megnyitása

A Slate Auto a tervek szerint 2026 végén fogja megkezdeni a The Blank Slate szállítását. Egy minimális előleg megfizetése mellett már most lehet jelezni az igényt a vásárlásra. A cég abban bízik, hogy széles közönséget lesz képes megfogni a járművel a kedvező árazásának köszönhetően. Noha azt most még nem látjuk, hogy az extrázás során mennyire fog megszaladni a vételár a kiindulási alaphoz képest.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére