Ahogy arról korábban pletykák szóltak, a Zoom készen áll bővíteni a termékkínálatát annak érdekében, hogy fenntarthatóbban tudjon üzemelni. A vállalat nagyon nehéz helyzetben van, a befektetők folyamatosan fordítanak neki hátat, ezért szánta el magát arra, hogy új területek felé nyit.
A Zoom az egyik legjobb videokonferencia szolgáltatás volt, fokozatosan növekedett addig, míg nem jött a COVID-19 járvány. A koronavírus nagyon sok céget tett tönkre, a Zoomot viszont az utóhatása teheti tönkre, ha nem tud sikeresen terjeszkedni. Mikor a pandémia kirobban, emberek milliói szorultak az otthonukba, és a Zoom pillanatok alatt reflektorfénybe került, mikor mindenki elkezdett olyan videocsevegő szolgáltatást keresni, ami nagyobb létszámot is kezelt.
Szinte napok alatt kezdett kétszámjegyű növekedésbe a Zoom felhasználói tábora, hetekkel a járvány igazán globális méretűvé válását követően már fenntarthatatlanul nőtt a szolgáltatás, és olyan eszközökhöz kellett nyúlnia, mint például a kínai kiszolgálókra való támaszkodás. Emiatt sok kritikát kapott, de egyszerűen nem tudott mit tenni, míg nem bővítette az infrastruktúráját. Amikor a csúcson volt a Zoom, közel 400 százalékos növekedést produkált. Elkezdett hirtelen mindenki bevásárolni Zoom részvényekből, de miután a pandémia lecsenget, és a legtöbben visszatértek az irodába, a Zoom partvonalra sodródott.
Olyan befektetők is elhagyták a vállalatot, akik még a pandémia előtt szálltak be.
Egyértelművé vált, hogy a Zoom kénytelen lépni valamit, így döntötte el, hogy megpróbál a vállalati kommunikációnak szervesebb részévé válni, és elindítja a naptár és e-mail szolgáltatásait. A Zoom viszonylag nagy készpénzállománnyal rendelkezik, jól gazdálkodott a pandémia alatt, a legutóbbi jelentések szerint 5,5 milliárd dollárnyi tartalékot halmozott fel, szóval bőven tudja fedezni az olyan extrakiadásokat, mint az új szolgáltatások létrehozása.
Béta verzióban, de már ki lehet próbálni a Zoom Mailt és a Zoom Calendart, a regisztrálók @zmail.com címmel gazdagodnak. Az újításokat együtt el lehet majd érni a Zoom One csomagban, ez összefogja és egyszerűen elérhetővé teszi a Zoom minden szolgáltatását az érdeklődők számára. A vállalat kiemelte, hogy a meglátásuk szerint az emberek azt szeretik, ha a termékeket minél magasabb szinten integrálják, éppen ezért az új szolgáltatások fejlesztése során arra fókuszáltak, hogy minél egységesebb legyen a levelező és a naptár működése a videomeetingek bonyolítására szolgáló részleggel, és a korábbi extrákkal.
A Zoomon belül zajló gyors üzenetváltásokra már ott van a Zoom Team Chat szolgáltatás, amivel a cég egyébként már arra a területre tévedt, amit korábban a Google, a Slack és a Microsoft uralt. Biztosít a Zoom egyebek mellett Whiteboard funkciót is, és ezt is összecsiszolta a vállalat az újdonságokkal. A jövőben elérhetővé váló Zoom kliensalkalmazás elérhetővé teszi majd a Zoom Mail és a Zoom Calendar funkciókat is. Nem lesz szükség külön applikációk telepítgetésére. Ez vállalati környezetben a rendszergazdák dolgát is megkönnyíti, és a cégeknek az átállás sem jelent majd nehézséget, ha a szoftverek frissek.
Főleg a kisebb vállalkozásoknak a kegyeibe próbál beférkőzni a Zoom, azt hangoztatva, hogy talán kénytelenek elavult szolgáltatásokat használni az újabb rendszerek magas költségei miatt a nehéz gazdasági helyzetben. A Zoom One Pro előfizetés egységes megoldást jelent ilyen esetekben. Ebben a formában a Zoom már képes lesz erőteljesebb vetélytárssá válni a Microsoftnak és a Google-nek, akik szintén kínálnak hasonló megoldásokat, persze lényegesen több opcióval, de a Zoom így is sokkal versenyképesebb lesz.