Nemsokára kezdődik az év egyik legfontosabb VR és AR eseménye, a Facebook Connect, ám a fő meglepetést, az Oculus Quest 2-őt maga a Facebook rontotta el egy véletlen publikáció következményeként.
Egy reddites felhasználónak, charliefrench2oo8-nak köszönhetően pedig már a dobozát is megnézhetjük amit egy bolt eladója fotózott (kérésre) számára.
A Doboz hátulján láthatjuk, mit fog tartalmazni a doboz és milyen ígéreteket tesz az Oculus a vásárlóknak.
A csomagban benne lesz a szemüveg, 2 kontroller, 2 AA elem, töltő, szemüvegeseknek térnövelő és egy töltőkábel. Úgy tűnik tehát, hogy lencsetisztitó kendőt ezúttal sem kapunk, illetve a töltő kábellel bár valószínűleg működni fog az Oculus Link, de vélhetően csak gyengébb minőségű videojelet tud majd továbbítani.
Amit láthatunk még, hogy visszafelé kompatibilis lesz az eszköz az első Questtel, de az továbbra sem derül ki, hogy lesznek-e rá Quest 2 exkluzív játékok, vagy a két Quest osztozni fog-e minden jövőbeli játékon.
Ami viszont még érdekes, az a dobozon feltűnő játékok listája.
A Star Wars: Tales from the Galaxy’s Edge valószínűleg a Vader Immortalhoz hasonlóan nyitócím lesz, a Horizon is már a láthatáron van, A Population: One egy zseniális Battle Royale játék lesz, a Beat Saber pedig természetesen a Facebook legfontosabb játéka, amit talán be se kell mutatni.
Van viszont két cím is a dobozon, ami újdonság. Az egyik a Crytek fenomenálisra sikerült játékának, The Climb-nak 2. része. Ebben a játékban a világ legmagasabb hegységeit mászhatjuk meg és megtapasztalhatjuk, hogy a CryEngine VR-ban is brutálisan gyönyörű teljesítményt tud nyújtani.
A másik cím pedig a Jurassic World: Aftermath, amit még áprilisban védetett le az Universal, de szinte semmit nem lehetett tudni róla, se a platformot, se a megjelenési dátumot.
A Facebook felismerte, hogy fontos a nagy, már bejáratott címek elhozatala a konzolra, hiszen lehet akármennyire jó játék egy The Climb, Lone Echo vagy egy Population: One, a nem VR játékosok számára egyszerűen nem cseng ismerősen a név, ezért nem is vonzza be őket. A Jurassic World és a Star Wars viszont eleve azt a kategóriát képviseli, amit VR-ban nagyon szívesen kipróbálna szinte mindenki, ezzel pedig akár vásárlás ösztönző erejük is van.