Tavaly kezdett a Xiaomi elektromos autókat gyártani, és azonnal igen szép értékesítési eredményeket ért el. Nagyon hosszú a várólista minden SU7 modellre, de ettől függetlenül a cég menetel előre, és mutatja be az újabbnál újabb kocsikat.
Kínában már tavaly megejtette a cég a SU7 Ultra bemutatóját, most pedig nemzetközi porondra állt a termék. A Mobil Világkongresszus alkalmával csodálhatja meg először a nagyvilág testközelből a hipersportautót, aminek a szállítása ebben a hónapban meg is kezdődik. Az ajánlott fogyasztói ára pedig váratlanul kedvező lett.
Eredetileg úgy volt, hogy a SU7 Ultra vásárlók 815 ezer jüan megfizetését követően juthatnak majd hozzá a különlegességhez. Már ez is nagyon jó ajánlat volt, hiszen nincs még egy villanyautó, ami 43 millió forint környékén nyújtana több mint 1500 lóerőt. Most azonban kiderült, hogy a kínai vásárlók mindössze 530 ezer jüanért cserébe birtokba vehetik az veszedelmes teljesítményre képes újdonságot, ez mindössze 28 millió forintos vételárat jelent.
Három nagy teljesítményű villanymotor lendíti mozgásba a Xiaomi SU7-et, ezek összesített teljesítménye 1548 lórerő, a nyomaték pedig eléri majd az 1770 Nm-t. 1,98 mp alatt lő ki 100 km/h-s sebességre a kocsi, a végsebessége pedig eléri a 350 km/h-t. Nem titok, hogy a Tesla Model S Plaid és a Porsche Taycan volt a célkeresztben a tervezés során. A CATL által fejlesztett Qilin 2.0 akkumulátor található a jármű alatt, ez 93,7 kWh-s és egy töltéssel 630 kilométeres hatótáv elérését teszi lehetővé, már amennyiben a sofőr finoman bánik a gázpedállal.
A SU7 Ultrára annyi előrendelés és foglalás érkezett, hogy annak már nagyon sokáig kell várnia, aki ezt követően kapna kedvet a vásárláshoz. A jelenlegi előrejelzések szerint 2 évre előre el van adva mindegyik hipersportautó.
Lei Jun, a Xiaomi alapítója elmondta, hogy az MWC-s bemutató idején 19 ezer előrendelésénél jártak, és ebből 10 ezer volt, amit már biztosan rögzítettek az érdeklődők előleg befizetésével. Viszonylag szerény darabszámban készülne a SU7 Ultra, de ezt az érdeklődést látva elképzelhető, hogy a cég változtat majd az eredeti elképzelésein. Jun azt állította, hogy nem vártak akkora sikert az előzetes becslések alapján, és könnyen lehet, hogy át kell majd ütemezni a gyártási terveket, de ez nem egyszerű feladat.
Egyelőre a Xiaomi gyártókapacitása elég erőteljesen limitált, a bővítésen folyamatosan dolgozik, de ameddig nem áll munkába a teljesen új gyáregység, addig nincs nagy mozgástere. Ráadásul azt is látni kell, hogy már jön az első SUV is, a YU7, amire ugyancsak nagy az érdeklődés. Szóval nem tudnak csak úgy hirtelen sokkal több SU7 Ultrát gyártani, de mivel ez a legdrágább autójuk, biztosak vagyunk abban, hogy igyekeznek majd ezt megoldani. Addig is lehet „játszani” a cég oldalán a SU7 Ultra konfigurátorával, ha valakit ez érdekel.
Az MWC alkalmával elmondta a Xiaomi, hogy már több mint 180 ezer Xiaomi SU7-et sikerült leszállítani, ezt a cég 11 hónap alatt hozta össze. Innentől borítékolható, hogy az egy éves fennállását a Xiaomi járműdivíziója több mint 200 ezer autó eladásával ünnepelheti meg. Tavaly december végére az értékesítési mutató átlépte a 130 ezret, és a jelek szerint azóta csak még nagyobb sebességre kapcsoltak a gyártósorok.
Az idei évre minimum 300 ezer autó leszállítását tűzte ki célul a Xiaomi, de ezt valószínűleg könnyűszerrel tudja majd teljesíteni. Ebben az évben elvileg már elkezdődhet a Kínán kívüli piacok kiszolgálása is, de arra még nem számítunk, hogy hivatalosan Európába jönne az autó, attól függetlenül, hogy néhány példányba már bele lehet futni az öreg kontinensen.