Shop menü

FELHASZNÁLJA A META A HIRDETÉSEKHEZ AZ MI-VEL FOLYTATOTT BESZÉLGETÉSEID

A Meta AI ezáltal hozzájárul majd a vállalat bevételeihez, hiszen képes lesz célzott reklámokat megjeleníteni.
Szécsi Dániel (DemonDani)
Szécsi Dániel (DemonDani)
Felhasználja a Meta a hirdetésekhez az MI-vel folytatott beszélgetéseid

A célzott hirdetések célba juttatása egyre nehezebb feladat a legtöbb platformon, erre a vállalatok rendszerint próbálnak újabbnál újabb trükköket kitalálni. A Meta számára is fontos lenne, hogy jobb hatékonysággal tudjon reklámozni, és most talált erre egy jó módot..

A megoldást itt is a mesterséges intelligencia jelenti, ahogy sok más területen is az MI-t próbálják a vállalatok problémák kezelésére alkalmazni.

Mint az ismeretes, a Meta bevételei szinte csak hirdetésekből származnak, a forgalomnak bőven több mint 90 százaléka a reklámpiacról jön össze. Éppen ezért nem meglepő, hogy a mesterséges intelligenciát is próbálja a hirdetési szegmensen keresztül monetizálni. Úgy döntött a cég, hogy a reklámtevékenysége megsegítése érdekében felhasználja azokat az információkat, amiket az emberek a generatív MI-nek árulnak el.

A Meta tervei szerint december 16-án lép majd életbe az újítás, ami segíteni fogja a hirdetési rendszerének pontosabb működését.

A reklámok mellett az általános tartalomajánló is figyelembe fogja venni a Meta AI chatbottal történő üzenetváltások előzményeit. Az alapján láthatnak majd a felhasználók Facebook bejegyzéseket, Instagram megosztásokat, rövid Reels videókat vagy éppen Facebook csoportokat, hogy mit beszélgettek korábban a mesterséges intelligenciával. Ezáltal hosszabb lehet az applikációkban eltöltött idő, hiszen ha az emberek a kedvükre való dolgokat látnak, akkor könnyebben ott ragadnak a képernyő előtt. Végeredményben még ez is segíti a cég bevételszerzését, hiszen így több hirdetés gördül át a képernyőn az emberek ujjai alatt.

Miután valaki túrázással kapcsolatos tanácsokat kér a Meta AI chatbottól, a Facebookon olyan csoportokba futhat bele, amik a túrázással kapcsolatosak, ilyen téma köré szerveződnek. És akkor sem kell majd meglepődni, ha hirtelen túrázáshoz szükséges termékek reklámjai bukkannak fel a folyamban található bejegyzések között. Miután az ember nyaraláshoz kér tanácsot a chatbottól, a kiszemelt cél környékén található szállásokat ajánlhat fel. Azt is tudhatja majd a Meta, hogy mikor indul nyaralni a felhasználó, és közvetlenül előtte már helyi programok, éttermek reklámjai lephetik el a Facebook folyamját.

Galéria megnyitása

A Meta AI szolgáltatással történő beszélgetések ugyanolyan indikátorral szolgálnak majd a Metának, mint a platformon végrehajtott egyéb interakciók, így például a hozzászólások, kedvelések, követések. Ezek mind alakítják azt, hogy milyen hirdetéseket kap az ember az Instagramon és a Facebookon. A Meta AI a WhatsAppon is elérhető, és ha valaki ott beszélget a chatbottal, akkor azzal is hasznos adatokat szolgáltat majd a cégnek a célzott reklámokhoz. Külön applikációja is van már ennek, amire ugyanúgy kiterjed a fejlesztés.

Arra külön kitért a Meta, hogy a chatbottal zajló csevegésből a vallási nézetre, szexuális orientációra, politikai állásfoglalásra, etnikai hovatartozásra, filozófiai meggyőződésekre, szervezeti tagságokra és betegségekkel kapcsolatos személyes adatokra nem tesz szert. Az ilyen jellegű információkat képes az MI kiszűrni és maximális diszkréció mellett kezelni. Továbbá megjegyezte Christy Harris, a Meta adatvédelmi igazgatója, hogy a regisztráltak továbbra is tudják szabályozni a hirdetési beállításaikat a beállítások között. Kikapcsolni viszont nem lehet azt, hogy az MI-vel folytatott csevegésekre rálásson a Meta.  

Galéria megnyitása

A Meta október 7-től minden felhasználót értesíteni kezd erről a változásról. Az Európai Unióban a helyi szigorúbb szabályozások miatt nem lesz egyből az elejétől bevezetve az új rendszer, de biztosak lehetünk abban, hogy a cég addig fog ezen dolgozni, míg át nem tolja az EU-s szabályozókon is. Nagyon fontos a számára, hogy ilyen formán pontosabb hirdetéseket tudjon a felhasználók elé tolni.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére