Shop menü

ÉRZELMEKKEL TELI LETT AZ A GOOGLE ÉVES ÖSSZEFOGLALÓJA, DE A VEZETŐ TREND LEMARADT

Matthew Perry, Izrael-Gáza harca, Oppenheimer, sportsikerek, ezeket emelte ki idén a Google, a mesterséges intelligenciáról viszont megfeledkezett.
Szécsi Dániel
Szécsi Dániel
Érzelmekkel teli lett az a Google éves összefoglalója, de a vezető trend lemaradt

Már 25 éve annak, hogy a Google pályafutása elkezdődött, és az elmúlt több mint két évtized alatt a vállalat az internetes keresések meghatározó alakja lett. Már 17 éve annak, hogy a cég elindította a keresési trendek elemzésére a Trends szolgáltatását, melynek keretében évente szolgál különböző toplistákkal, érdekességekkel.

Az idei évben is kaptunk a vállalattól egy remek összefoglaló videót. Ebben túlnyomó többségben vannak a szomorú eseményekkel kapcsolatos jelenetek, de azért nagyszerű sikerekről, rekordokról, örömteli történésekről is szó van benne. Sportesemények, filmek, színészek és zenei előadóművészek, természeti katasztrófák és közösségi összefogások, mozgalmak kaptak szerepet a keresőóriás kisfilmjében.

Magyarországon 2023-ban sokakat érdekelt Azariah, aki elképesztő koncertsorozatra készül jövőre, de nagyon sokan kerestek rá Suhajda Szilárd és Matthew Perry nevére is, de ez már nem örömteli, ők ugyanis távoztak az élők soraiból idén. A legnagyobb hatású film az Oppenheimer volt itthon, amit a Barbie követett a keresések számát tekintve, miközben globálisan ez a kettő fordított sorrendben végzett, nemzetközi szinten a Barbie megelőzte az Oppenheimert.

Galéria megnyitása

Ha sport, akkor itthon természetesen nagyot ment az EB selejtező, de meglepetésre az élen a Google szerint az Atlétikai VB végzett. Egyre többen szeretik a szabadidejüket játékkel tölteni, a magyar közönséget leginkább a Stumble Guys című játék érdekelte, megelőzve a Hogwards Legacy-t és a Baldur’s Gate 3-at egyaránt.

Galéria megnyitása

Érdekes a Google Trends azon összeállítása, ami a hazai kütyükkel kapcsolatos kereséseket összegezte. Ebben az iPhone-ok álltak az élre, de nem ez a lényeges, hanem az, hogy a Honor 90 minden más androidos mobilt le tudott körözni a keresőóriás adatai alapján. Ha azonban nem modelleket nézünk, akkor a Samsung Galaxy és a Xiaomi szoros párharcát lehet látni egész évben a keresések terén. A mobilok mellett pedig nagyon népszerű kütyü volt még az Iqos is.

Galéria megnyitása

A magyar embereknek a gasztronómia kiemelkedően fontos, és a Google idei összeállítása arra is kitért, hogy mely receptekre kerestek rá a legtöbben 2023-ban. Nagyon kedvelt alapanyag lett idén a gomba, az őzlábgomba lett az első az étel keresések terén, amit az almás pite követett, majd újabb két gomba, a pöfeteg és a rókagomba zárt az élmezőnyben, az ötödik pedig a spárga lett. Globálisan pedig a dél-koreai bibimbap receptjére voltak kíváncsiak legtöbben.

Galéria megnyitása

Arra is kitért a Google, hogy a Keresőbe integrált Lens szolgáltatást a legtöbben arra használták, hogy szövegeket fordítsanak le vele, ezt követte a képek, művészeti alkotások keresése, valamint a szövegek felismerése. Edukációs céllal is sokan használják a funkciót, és az ötödik legnépszerűbb ok pedig a vásárlás lett a különböző opciók közül. A Google dúdolásos dalfelismerőjével az Imagine Dragons által előadott Bonest keresték a letöbben.

A Google nagyon sok érdekes keresési trendet emelt ki, azonban egy dolgot látszólag teljesen elfelejtett. Az idei évben a mesterséges intelligencia rendkívül elterjedt lett, emberek milliói igyekeztek kipróbálni a különböző fejlesztéseket ezen a fronton. A szöveg, kép és videógenerálás egyaránt felkapott lett, és messze a ChatGPT-re keretek rá a legtöbben az emberek a Google használatával.

Ez viszont a cégnek most elég kellemetlen, mert a saját chatbotja, a Bard meglehetősen nagy lemaradásban van ilyen szempontból. Magyarországon még az inflációt is lenyomta a ChatGPT a Google Trends adatai szerint az elmúlt 12 hónapban.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére