Néhány nappal ezelőtt adtunk hírt arról, hogy a Vivo bejelentette az OriginOS 6 grafikus felhasználói felületet. Most pedig ismét az OriginOS-sel kell foglalkoznunk, hiszen egy váratlan bejelentést tett a cég: szakít a korábbi grafikus felület fejlesztési stratégiával. A továbbiakban egy felületre fogja fordítani a figyelmét a Vivo.
Az Android operációs rendszert minden gyártó egyedi grafikus felhasználói felülettel alkalmazza, lényegében a Google sem kivétel ez alól. Egyes cégek pedig nem is egy, hanem két különböző közeget „nevelgetnek” a szárnyaik alatt. A OnePlus és a Vivo is eltérő grafikus felületeket használ nemzetközi szinten és hazai pályán. A Vivo azonban szakít ezzel a módszerrel, és a továbbiakban kizárólag az OriginOS-t fogja használni.
A Vivo 2013-ban kezdte a Funtouch OS-t fejleszteni, több mint 10 éven keresztül volt ez meghatározó fontosságú a vállalat okostelefonjain. Sokan kedvelték, és kedvelik a mai napig a Funtouch OS-t, de 2020-ban a Vivo elindította emellett az OriginOS-t, és onnantól jó esély volt arra, hogy nem fog örökké párhuzamosan menni ezeknek a fejlesztése. Az elmúlt években egyre többször lehetett azt érzékelni, hogy a Vivo nem fordít már akkora figyelmet a Funtouch OS-re, mint ahogy azt korábban tette, éppen ezért talán nem is baj, hogy a felszámolása mellett döntött.
Az Android 16 és az OriginOS 6 hozza el nemzetközi szinten a változást, és a támogatott telefonok már globálisan erre fognak frissülni.
Az új OriginOS 6 a Vivo X300 szériával debütált, és globálisan egy kicsit más arcát mutatja majd, mint Kínában, mert a felhasználóknak különböző szolgáltatásokra van szüksége. Az alapok már egységesek lesznek, a háttérben sem lesz jelentős különbség. A frissített eszközökkel az emberek nemcsak egy új, hanem egy lényegesen gyorsabb, gördülékenyebb környezetet kapnak majd, ami részben az OriginOS 6 újításaiból következik. Nagy hangsúly esett ezúttal az optimalizálásra és a teljesítmény növelésére.
Rövidebb lesz az alkalmazások töltési ideje, gyorsabban fog menni az adatok mozgatása, és a játékoknál pedig stabilabban tarthatják a készülékek a magas FPS számot. Teljesen új animációs motor dolgozik az OriginOS mögött, ami nemcsak, hogy simábbá teszi a grafikus elemek mozgását, hanem olyan új animációkat vezet be, melyek már igazodnak a legfrissebb dizájnnyelvhez is. Az „Origin Smooth Engine” hozzájárul majd az OriginOS egységének erősítéséhez.
A szintén új Origin Design rendszer számos vizuális elemet hoz be, és ezek is a koherens megjelenést fogják erősíteni a Vivo elmondása alapján. Áttetszőséggel fogja elérni a cég a rétegek egymásra rendezését, de igyekszik az Apple hibájából tanulni, és nem akar túlzásokba esni. Bevezetésre kerül az új Vivo Sans betűtípus is, ami több tucat nyelvvel nyújt hibátlan kompatibilitást, és a beállításokból szabadon állítható a vastagsága az olvashatóság elősegítése érdekében.
Origin Island néven bevezeti a Vivo az Android 16-tal érkező Live Updates funkciót, valamelyest kiterjesztve azt. Az Origin Island révén a képernyő tetején folyamatosan látható és elérhető lesz kontextuális műveletek hosszú sora. Ezen felül jön a Vivo AI, ami pedig értelemszerűen a Vivo által használt és biztosított mesterséges intelligencia eszközöket fogja majd össze. Elmondta a cég, hogy a Google MI eszközei is ez alatt lesznek integrálva, ezek alkalmazásán szorosan együtt dolgozik a keresőóriással. Lesz azonnal elérhető Gemini és Bekarikázással keresési lehetőség is.
Novemberben fog felfutni a korábban megjelent Vivo és iQOO okostelefonok globális Android 16 és OriginOS 6 frissítése. Ez a folyamat sok időt vesz majd igénybe, hónapokba fog telni, mire minden kompatibilis szerkezet sorra kerül.