Ellenkeresetet nyújtott be az Apple az Epic ellen

Folytatódik a harc, az Apple felkészült az ellentámadásra.

Ellenkeresetet nyújtott be az Apple az Epic ellen

A Fortnite továbbra sem szabadult fel az Apple és a Google tiltólistájáról úgy, ahogyan az Epic Games szeretné és az Apple mostani lépésével tovább erősíti az elköteleződését a döntése iránt. Az Apple ugyanis egy 67 oldalas ellenkeresetet nyújtott be az Epic Games ellen, mivel szerintük az Epic Games húzása „szándékos, pimasz és törvénytelen”.

Úgy vélik, az Epic Games keresete nem szól másról, csak alapvető nézeteltérésről a pénzt illetően. Miközben az Epic Games magát modern vállalati Robin Hoodnak ábrázolja magát, a valóság az, hogy egy több milliárd dollárt érő óriásvállalkozás, ami nem akar semmit se fizetni a hatalmas lehetőségeket nyújtó App Store-nak.

Úgy gondolják, hogy az Epic Games különleges elbánást akar kivívni magának, holott nekik az üzletpolitikájuk, hogy fejlesztők megkeresett pénzén szednek jutalékot, illetve a felhasználóknak kínálnak 99,99 dollárért V-Bucks fizetőeszközt.

Véleményük szerint az Epic Games éveken keresztül használta az App Store ajánlotta előnyöket, így lehetőségük volt élni az Apple nyújtotta technológiákkal, eszközökkel, szoftverekkel és marketing lehetőségekkel, nem beszélve arról, hogy a segítségükkel a felhasználókat is el tudták érni szerte a világban. Mint írják, 27 millió appfejlesztőnek nyújtanak 1 milliárd potenciális felhasználót a világ 175 országában, és az Epic Games (a többi fejlesztőhöz képest) mindenki másnál jobban kihasználta az Apple támogatását és szolgáltatásait az elmúlt két évben.

Ezen rövid idő alatt a Fortnite 400 Apple specifikus API-t használhatott és többféle SDK-t. Az Apple alkalmazottak több, mint 200-szor nézték át a játékot és az 140 egyedi frissítést kapott. Minden egyes alkalommal, amikor a Fortnite új szezont indított, az Apple ingyen kiemelte ezt hírként az App store-ban, illetve több tweetben is támogatta a promóciót. Az elmúlt két évben a Fortnite hihetetlenül sikeres iOS alkalmazássá vált: több, mint 130 millió letöltést produkált, amivel az Epic több, mint félmilliárd dollárt kereshetett.

Az Apple jelenleg arra szeretné rábírni az Epic Gamest, hogy kötelezzék őket a szerződések betartására, illetve fizessenek számukra kompenzációs díjat kártérítésként és tiltsák meg az Epic Games-nek a tisztességtelen üzleti gyakorlat folytatását.

Egyelőre tehát nincs kihátrálás egyik oldalon sem és ez a per természetesen még évekig elhúzódhat. 

Tim Sweeney, az Epic Games tulajdonosa szeret ezekre az eseményekre reagálni, most sem történt ez másként.

Mint írja, a bírósági kereset szövege valószínűleg csak a bíróságnak szól, mert ha komolyan gondolják, hogy csak a pénz miatt megy a pereskedés, akkor már szem elől tévesztették a technológiai ipar alapelveit.

Szerinte az eszközöknek, amiket a felhasználók megvásárolnak, a felhasználók tulajdonában kellene legyenek, és nem egy vállalatnak kellene birtokolnia azokat, megmondva, hogy milyen szoftvert szabad rájuk installálni vagy készíteni, amit akár a barátokkal is meg lehet osztani.

Felhívja a figyelmet, hogy annak idején az Apple az 1984-es reklámjával pontosan ez ellen küzdött, hogy ne az IBM számítógépek bérléséről szóljon az ipar. Ehhez képest jelenleg ott tartanak, hogy ők diktálják azt, mit szabad feltelepíteni egy eszköre és mit nem, ezzel pedig a felhasználókat és az alkotókat is erősen korlátozzák. Végül pedig kifejti, hogy az ő részükről az Epic nem követel semmilyen pénzbeli kártérítést, egyszerűen csak a változásért harcolnak, hogy a fejlesztőknek joguk és lehetőségük legyen a vásárlókat a saját módszereikkel megszólítani.

Korábban Sweeeney megosztotta a The Verge cikkét, amiben arról írnak, hogy annak idején az Infinity Blade demóval az Epic Games tette fel a térképre az Apple-t, mint videojátékos platform, illetve elemezte, hogy mennyi marad a fejlesztőknek a bevételekből.

Mint írja, egy app eladásából 30% bevétel megy a boltoknak, 22% pedig (az Egyesült Királyságban) áfának, és csak 48% marad a fejlesztőnél, aki a munka nagy részét csinálja. Mindenkinek meg kell fizetnie az Apple adót, kivéve az Apple-nek.

Augusztus végén pedig egy olyan tweetet írt, amiben leírja, hogy az Apple a világ 3. legnagyobb videojáték bevétellel rendelkező vállalata, holott nem is fejleszt vagy ad ki játékokat.

A történet még augusztusban kezdődött, amikor az Epic Games egy frissítés keretében egy új fizetési módot is hozzáadott a Fortnite játékhoz, amivel a felhasználók meg tudták kerülni az Apple és a Google fizetési szolgáltatását, amit 30% adóval terhel mindkét vállalat. Erre a lépésre a Google és az Apple is letiltotta a Fortnite alkalmazást a saját boltjukban, mire a fejlesztő Epic Games perre ment. Nem sokkal később az Apple megfenyegette az Epic Games-t, hogy az Unreal Engine fejlesztését is tiltani fogja a saját platformjain, de ezt az Epic Games kérésére a bíróság megtiltotta az Apple számára.

Neked ajánljuk

Kiemelt
{{ voucherAdditionalProduct.originalPrice|formatPrice }} Ft
Ajándékutalvány
-{{ product.discountDiff|formatPriceWithCode }}
{{ discountPercent(product) }}
Új
Teszteltük
{{ product.commentCount }}
{{ product.displayName }}
csak b2b
nem elérhető
{{ product.originalPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.displayName }}

Tesztek

{{ i }}
{{ totalTranslation }}
Sorrend

Szólj hozzá!

A komment írásához előbb jelentkezz be!
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mondd el, mit gondolsz a cikkről.

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap