Egyre nő az orosz elektronikus piac

Egyre nő az orosz elektronikus piac

Az oroszok idén 19,5 milliárd dollárt fizetnek ki online, főleg repülőgép- és vonatjegyekre, mobilszolgáltatásokra és zenére - tudhatjuk meg az orosz elektronikus piac első átfogó felméréséből, amit a Google Russia és a Citibank készített. Ez az összeg 2012-re várhatóan 26 milliárd dollárra emelkedik. Ezzel azonban még mindig messze elmaradnak a fejlett gazdaságoktól - az internetes vásárlások jelenleg a GDP 0,5 százalékát teszik ki, szemben például a brit 7 százalékkal. Konsztantyin Kuzmin, a Google Russia marketingigazgatója szerint több mint 40 millió orosz használja az internetet, és csaknem valamennyi keres termékeket és szolgáltatásokat. A válság ahelyett, hogy megakasztotta volna, növelte az internetes kereskedelem forgalmát, és számos orosz vállalat az internetre "költözött", felismerve, hogy ezzel jelentősen csökkentheti költségeit. A legnagyobb forgalom a repülőgépjegyeknél volt, adták a vásárlások 35 százalékát, ezt követték a vonatjegyek 13 százalékkal, 7 százalékkal az utazási irodáké a bronzérem. A legaktívabb vevők a felmérés szerint az egyedülálló, fiatal, magas képzettségű és jómódú moszkvai férfiak - állapította meg a Citibank 450 ezer ügyfele adatai alapján. Az elemzők úgy látják, hogy egyelőre a bizalom hiánya az elektronikus piac gyorsabb fejlődésének legfőbb akadálya.

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward