Shop menü

EGYRE NAGYOBB HATÁSA VAN A TIKTOKNAK A ZENEIPARRA

Megjelent a TikTok éves összefoglalója, kiderült melyek voltak a legnézettebb videók, és az is világossá vált, hogy a szolgáltatásnak növekedik a trendteremtő ereje.
Szécsi Dániel (DemonDani)
Szécsi Dániel (DemonDani)
Egyre nagyobb hatása van a TikToknak a zeneiparra

A TikTok még mindig nem részesül a szakma szempontjából akkora elismerésben, mint mondjuk az Instagram vagy más közösségi platformok, pedig folyamatosan bizonyítja, hogy komolyan kell venni. Idén a vállalat elképesztő sebességgel növekedett, és az éves összefoglalóban ki is emelte, hogy már 1 milliárd aktív felhasználót szórakoztat globálisan.

2020-ban a TikTokot nagyon sokan kezdték a lehető legkreatívabb módokon kihasználni, és ez a trend szerencsére idén sem hagyott alább. Már rég nem csak arról szól ez a felület, hogy vicces videókat lehet rajta nézni változatos zenei aláfestésekkel. Az idei év legfontosabb trendeji között szerepeltek a könyvajánlók, a testmozgásra ösztönző videók, rövid oktató anyagok, és már sokan kezdtek szépségápolási tanácsokat is tolmácsolni ezen a felületen.

Galéria megnyitása

„Van valami igazán különleges a TikTok sokszínű globális közösségében, amit az emberek sehol máshol nem találnak meg. Számunkra 2021 a kapcsolódás éve volt, és láttuk, hogy az emberek a TikTokon együtt nevetnek, szórakoztatnak, kulturális jelenségeket indítanak el, és új dolgokat tanítanak nekünk. Hihetetlen volt látni, hogy milyen mélységekben rejlik a szórakozás és a kreativitás ebben a közösségben, és örömmel ünnepeljük mindazt, ahogyan idén a TikTok-on összejöttünk” – mondta Vanessa Pappas, a TikTok operatív igazgatója.

Kiemelte a vállalat, hogy ebben az évben már az is egyre jellemzőbb volt, hogy globálisan felkapott és fontos ügyek megjelennek a szórakozás mellett. Sok olyan videó született, ami a mentális sérüléssel rendelkezők számára segített, a faji egyenlőségre figyelmet felhívó tartalmak is szaporodtak, és az LMBTQ+ érdekek képviselése is megjelent egyebek mellett.

A zeneszerzők számára minden eddiginél lényegesebbé vált, hogy képviseljék magukat a TikTokon, ugyanis ez a felület remek kitörési lehetőséget biztosít olyan tehetségeknek, akik korábban nem tudtak érvényesülni. 2021-ben már 430 olyan dal volt a szolgáltatás kínálatában, amit több mint 1 milliárd alkalommal hallhattak a különböző videók alá bevágva az emberek. A legnépszerűbb művek a 20 milliárdos hallgatási csúcsot is átlépték már.

175 olyan népszerű új dal volt 2021-ben, ami megjárta a Billboard Hot 100 zenei toplistát, miközben egy évvel ezelőtt ez a szám még csak 90 volt. Nagyon sok esetben volt az megfigyelhető, hogy a TikTokon való elterjedést követően kapták fel az adott művet. Olyan embereknek sikerült feltörnie a TikTok révén, akinek erre talán máshogy sosem lett volna módja. Egy ex-Verizon alkalmazott például világsikerre tett szert a TikTok révén, Tai Verdesről van szó, akinek az A-O-K című száma kúszott fel előkelő helyre a Billboard Hot 100-ban.

Megan Thee Stallion, Doja Cat és Popp Hunna végzett a TikTok toplistájának az élén, a legnépszerűbb dal pedig a Masked Wolf előadásában az Astronaut In The Ocean lett, a Beggin’ (Maneskin) és az Adderall (Popp Hunna) előtt. Az előadók maguk is próbálnak a tiktoker szerepben helytállni, és vannak, akiknek ez egészen jól megy. Lil Nas X, Lizzo, iLoveMemphis és még sokan mások sikeresen gyűjtöttek több milliós követői tábort maguk köré.

Galéria megnyitása

Végül arról is külön megemlékezett a TikTok, hogy a márkák is egyre nagyobb figyelmet szentelnek már a szolgáltatásnak. Egy részletes kutatás feltárta, hogy a felhasználók és a videósok 56, illetve 67 százalékkal közelebbinek érzik magukhoz azokat a márkákat, amiknek a termékeit felfedezik TikTok videókban. Vannak már arra kezdeményezések, hogy a reklámok helyett a TikTok profil építésére fordítsanak nagyobb összegeket a cégek.

Vannak olyan márkák, amik már maguk is több millió követővel rendelkeznek a TikTokon, nemcsak influenszerek nagy megtekintésű videóikban bukkannak fel. Említhető példának a Bissel takarítógépek gyártója, vagy az Eos krémmárka, de a divatcégek terén kiemelkedő Ralph Lauren is. De fent van már a platformon a Netflix is hivatalosan, azt pedig, hogy milyen változatos a cégek köre, jól mutatja, hogy a Fordnak és az NFL-nek is van saját csatornája.

Galéria megnyitása

A TikTok idén egyértelműen arra fordított már figyelmet, hogy elkezdje mindenki komolyan venni, és ahogy azt az eredmények mutatják, azért jó úton halad, de az egészen biztos, hogy sokat kell még tennie azért, hogy levetkőzze a kezdeti sztereotípiákat.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére