Shop menü

EGY ÉV ALATT MEGTRIPLÁZTA ELŐFIZETŐI SZÁMÁT A CHATGPT

Bőven van még növekedési potenciál a vállalatban, csak rá kellene vezetnie a felhasználókat arra, hogy fizessenek a platformért, ami egyre nehezebben megy.
Szécsi Dániel
Szécsi Dániel
Egy év alatt megtriplázta előfizetői számát a ChatGPT

A ChatGPT a világ egyik legnagyobb felhasználói bázisával rendelkező generatív MI szolgáltatása, talán csak a Meta AI ér el több embert napi szinten. A platform már több mint egy 2 éve biztosít előfizetési lehetőséget is, és folyamatosan képes növelni a fizető vendégek táborát, de a legfrissebb adatok azt mutatják, hogy arányaiban nagyon kevesen adnak pénzt a ChatGPT-ért.

2023. február 1-én indult el a ChatGPT Plus, és azóta a vállalat számos egyéb előfizetési lehetőséget is bevezetett. Éppen a napokban futott be a ChatGPT Gov, ami már a kormányzati körök érdekeit igyekszik kiszolgálni. A szép növekedés ellenére az OpenAI nem tudta elérni a 2024-es bevételi céljait, azonban az idei évnek ettől függetlenül egy még nagyobb céllal futott neki. A friss számadatokból azt mindenképpen jól látjuk, hogy bőven lehet még monetizálni a felhasználói tábort, a kérdés csak az, hogy sikerülni fog-e ez az OpenAI-nak.

Galéria megnyitása

A The Information pedig arról számolt be, hogy a ChatGPT előfizetők száma csaknem a háromszorosára emelkedett egy év leforgása alatt. 2023-ban, az előfizetési lehetőségek indulásának évében 5,8 millió előfizetőt tudott behálózni a ChatGPT, 2024 végére pedig ez a szám nagyjából 15,5 millióra duzzadt.

Ezzel párhuzamosan a teljes felhasználói tábor esetén még nagyobb volt a növekedés mértéke. A rendelkezésre álló információk szerint a ChatGPT-t nagyjából 350 millió ember használja heti rendszerességgel. Ez a szám egy évvel korábban „csak” 110 millió volt. Azt tisztán látszik, hogy bőven lenne felhasználó, akiket előfizetővé konvertálhatna az OpenAI, ez azonban egyáltalán nem egyszerű feladat, főleg a jelenlegi körülmények között.

Az aktív felhasználók kevesebb mint 5 százaléka fizet jelenleg a ChatGPT szolgáltatásért bármilyen formában.

Az OpenAI nincs egyszerű helyzetben, mikor azon kell gondolkodnia, hogy miként tudná a felhasználok szemében vonzóbbá tenni az előfizetési lehetőséget. Az persze magától értetődő, hogy ezt legegyszerűbben úgy lehetne megoldani, ha több extrát nyújtana. Csakhogy a cég a riválisok mellett nem nagyon tudja azt megtenni, hogy visszatart fejlesztéseket az előfizetőknek. Ebből a szempontból igazán kellemetlen például a DeepSeek felbukkanása.

A DeepSeek kapcsán mindenki arról kezdett írni, hogy a ChatGPT rivális nemcsak, hogy nagyon hasonló képességekkel rendelkezik, de ráadásul ingyenesen lehet használatba venni. Teljesen díjmentesen nyújt lehetőséget arra, hogy a felhasználó érvelési modellel tudjon csevegni a különböző témákban. Ezt korábban a ChatGPT esetében csak pénzért cserébe lehetett megtenni. Erre válaszul az OpenAI meglépte a napokban azt, hogy ő is ingyenessé tette az egyik új érvelési modelljét, az o3-minit.

Ha nincs a DeepSeek, akkor biztosak lehetünk abban, hogy még hosszú ideig az előfizetőknek tartogatta volna a cég az érvelési modellt, és biztosan többen érezték volna szükségesnek a ChatGPT Plus megváltását, mint így.

Forrástól függően az OpenAI bevétele tavaly 3,7-4 milliárd dollár körül alakult. A cég az előfizetéses csomagok szaporításával próbál minél több pénzt legombolni az emberekről, van már olyan csomagja is, ami havi szinten 200 dollárba kerül. Továbbá az API használat révén is képes egyre szebb bevételeket elérni. A jelentősebb vállalati és kormányzati együttműködések pedig ugyancsak szép forgalmat generálhatnak majd az idei évben. De ezek mellett is merésznek érződik az a célja a cégnek, hogy idén 11,6 milliárd dolláros bevételt érjen el.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére