Shop menü

CSÖKKENT AZ OKOSÓRÁK FORGALMA TAVALY, A HUAWEI ÉS XIAOMI AZ ÉV NAGY NYERTESE

Most először történt olyan, hogy éves szinten nem emelkedett az okosórák értékesítési mutatója.
Szécsi Dániel (DemonDani)
Szécsi Dániel (DemonDani)
Csökkent az okosórák forgalma tavaly, a Huawei és Xiaomi az év nagy nyertese

A viselhető kiegészítők piacán a Huawei igyekszik minél jobb pozíciót fogni, és a jelek szerint a cég törekvéseit siker koronázza. Sokat változtak az erőviszonyok az okosórák frontjén tavaly, a Counterpoint friss beszámolója rámutatott arra is, hogy India miatt van az eladások csökkenése.

2024-ben 7 százalékkal kevesebb okosórát vásároltak, mint egy évvel korábban, tehát mondhatni tetőzött a szegmens forgalma 2023-ben.

A Counterpoint most először mért csökkenést ezen a területen, több mint 10 éven keresztül tartott a szünet nélküli felívelés. Azonban semmi nem tart örökké, minden sikersorozat megszakadhat egyszer, az okosóráknál ez most következett be. Fontos, hogy ebben a felmérésben az egyszerű, olcsó fitneszkarkötők nincsenek benne. Azokkal együtt teljesen más lenne a helyzet, a Xiaomi mindent összeadva például lényegesen jobban áll, de így is jól sikerült a 2024-es éve.

Galéria megnyitása

Az Apple továbbra is a legtöbb okosórát eladó vállalat világviszonylatban, de folyamatosan olvad a piaci részesedése, tavaly elképesztően esett a forgalma. A Counterpoint elemzői arra jutottak, hogy a felhasználók nemcsak, hogy nem mutattak nagy érdeklődést a korábban bemutatott Watch modellek iránt, csalódtak az új generációban is. Az Apple Watch Series 10 nem hozott elég fejlődést ahhoz, hogy váltásra bírja a korábbi eszközöket használókat, a Watch Ultra pedig idén nem frissült.

19 százalékkal csökkent az Apple Watch eladási mutatója, ezzel pedig a 25%-os piaci részesedése 22 százalékra olvadt.

A második helyet már tavaly is a Huawei tudta megcsípni, akkor még csak kis mértékben tudta a Samsungot megelőzni, most viszont már egészen más a helyzet. A vállalat sikeresen növelte a 9 százalékos részesedését 13%-ra, ami váratlanul jó eredmény. Annak ellenére, hogy a szegmens 7 százalékkal csökkent tavaly, a Huawei képes volt 35%-os növekedést elérni. A Huawei okosóráit még Európában is viszik, egészen sokak érdeklődését keltette fel például a vérnyomásmérős Watch D2.

Galéria megnyitása

A Samsungnak már hátrafelé kell figyelnie, nem a Huawei a közvetlen ellenfele innentől. Ugyanis a Counterpoint összeállítása szerint a Xiaomi utolérte, mindössze egy százalékra van már mögött. Hiába mutatott be a Samsung tavaly számos okosórát, ezekkel csak szinten tudta tartani az eladásait. Mindössze 3 százalékkal fogyott több Galaxy Watch, mint egy évvel korábban. Ezzel a cég 9%-os részesedést ért el, miközben a Xiaomi a forgalom 8 százalékát tudhatta magáénak tavaly.

Egészen elképesztő eredményt hozott össze a kínai vállalat tavaly a Counterpoint kutatása alapján. 135 százalékos növekedés szerepel a neve mellett. Egy évvel ezelőtt a Xiaomi még csak 3%-os részesedéssel rendelkezett, ezt tudta felpumpálni 8 százalékra. Érdekes lenne, hogy pontosan mennyi készüléket tudott leszállítani, de ilyen részletekbe az elemzők nem mentek bele. A Xiaomi az Imoo megelőzésével zárt a negyedik helyen, az Imoo forgalma 22%-kal nőtt, ez a cég főleg fiataloknak gyárt okosórákat.

Galéria megnyitása

A Counterpoint elemzése rámutat arra, hogy tavaly Indiában drasztikusan csökkent az okosórák forgalma. 2023-ban még az indiai értékesítések 30 százalékban adták a teljes forgalmat, míg 2024-ben ez a szám már csak 23%-os szintet ért el. Tavaly már Kínában adták el a legtöbb okosórát (29%), ez jelentősen segítette azt, hogy a Huawei és a Xiaomi ilyen szép eredményt tudjon felmutatni. Valamennyit Európa is tudott erősíteni. A mi régiónkba az eladott készülékek 14 százaléka érkezett korábban, míg tavaly ez a szám 15%-ra hízott.

Galéria megnyitása

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére