A viselhető kiegészítők piacán a Huawei igyekszik minél jobb pozíciót fogni, és a jelek szerint a cég törekvéseit siker koronázza. Sokat változtak az erőviszonyok az okosórák frontjén tavaly, a Counterpoint friss beszámolója rámutatott arra is, hogy India miatt van az eladások csökkenése.
2024-ben 7 százalékkal kevesebb okosórát vásároltak, mint egy évvel korábban, tehát mondhatni tetőzött a szegmens forgalma 2023-ben.
A Counterpoint most először mért csökkenést ezen a területen, több mint 10 éven keresztül tartott a szünet nélküli felívelés. Azonban semmi nem tart örökké, minden sikersorozat megszakadhat egyszer, az okosóráknál ez most következett be. Fontos, hogy ebben a felmérésben az egyszerű, olcsó fitneszkarkötők nincsenek benne. Azokkal együtt teljesen más lenne a helyzet, a Xiaomi mindent összeadva például lényegesen jobban áll, de így is jól sikerült a 2024-es éve.
Az Apple továbbra is a legtöbb okosórát eladó vállalat világviszonylatban, de folyamatosan olvad a piaci részesedése, tavaly elképesztően esett a forgalma. A Counterpoint elemzői arra jutottak, hogy a felhasználók nemcsak, hogy nem mutattak nagy érdeklődést a korábban bemutatott Watch modellek iránt, csalódtak az új generációban is. Az Apple Watch Series 10 nem hozott elég fejlődést ahhoz, hogy váltásra bírja a korábbi eszközöket használókat, a Watch Ultra pedig idén nem frissült.
19 százalékkal csökkent az Apple Watch eladási mutatója, ezzel pedig a 25%-os piaci részesedése 22 százalékra olvadt.
A második helyet már tavaly is a Huawei tudta megcsípni, akkor még csak kis mértékben tudta a Samsungot megelőzni, most viszont már egészen más a helyzet. A vállalat sikeresen növelte a 9 százalékos részesedését 13%-ra, ami váratlanul jó eredmény. Annak ellenére, hogy a szegmens 7 százalékkal csökkent tavaly, a Huawei képes volt 35%-os növekedést elérni. A Huawei okosóráit még Európában is viszik, egészen sokak érdeklődését keltette fel például a vérnyomásmérős Watch D2.
A Samsungnak már hátrafelé kell figyelnie, nem a Huawei a közvetlen ellenfele innentől. Ugyanis a Counterpoint összeállítása szerint a Xiaomi utolérte, mindössze egy százalékra van már mögött. Hiába mutatott be a Samsung tavaly számos okosórát, ezekkel csak szinten tudta tartani az eladásait. Mindössze 3 százalékkal fogyott több Galaxy Watch, mint egy évvel korábban. Ezzel a cég 9%-os részesedést ért el, miközben a Xiaomi a forgalom 8 százalékát tudhatta magáénak tavaly.
Egészen elképesztő eredményt hozott össze a kínai vállalat tavaly a Counterpoint kutatása alapján. 135 százalékos növekedés szerepel a neve mellett. Egy évvel ezelőtt a Xiaomi még csak 3%-os részesedéssel rendelkezett, ezt tudta felpumpálni 8 százalékra. Érdekes lenne, hogy pontosan mennyi készüléket tudott leszállítani, de ilyen részletekbe az elemzők nem mentek bele. A Xiaomi az Imoo megelőzésével zárt a negyedik helyen, az Imoo forgalma 22%-kal nőtt, ez a cég főleg fiataloknak gyárt okosórákat.
A Counterpoint elemzése rámutat arra, hogy tavaly Indiában drasztikusan csökkent az okosórák forgalma. 2023-ban még az indiai értékesítések 30 százalékban adták a teljes forgalmat, míg 2024-ben ez a szám már csak 23%-os szintet ért el. Tavaly már Kínában adták el a legtöbb okosórát (29%), ez jelentősen segítette azt, hogy a Huawei és a Xiaomi ilyen szép eredményt tudjon felmutatni. Valamennyit Európa is tudott erősíteni. A mi régiónkba az eladott készülékek 14 százaléka érkezett korábban, míg tavaly ez a szám 15%-ra hízott.