Csökkent a Snapchat felhasználói bázisa

Csökkent a Snapchat felhasználói bázisa

A Snap közzétette legfrissebb pénzügyi jelentését, ami vegyes érzelmeket keltő lett az érintett befektetők számára. Ami ténylegesen a pénzügyeket illeti, jól szerepelt a vállalat, sőt mi több, még az előzetes várakozásokat is képes volt felülmúlni, viszont meglepő módon mínuszos lett a naponta aktív regisztráltak mutatója, erre korábban nem sűrűn volt példa.

A Snapchat aktív felhasználóinak a száma eléggé nehézkesen növekedett az elmúlt több mint egy évben, általában néhány millióval tudott csak ez a szám fentebb kúszni negyedévről negyedévre. Az januártól márciusig tartó időszakban mindössze 4 millióval emelkedett a Snapchatet rendszeresen használók száma, és így 191 millió főt számlált a vállalat tábora. A korábbi trendekből kiindulva idén valószínűleg meglehetett volna a 200 milliós mérföldkő, de a második negyedév eredményének publikálását követően hirtelen szertefoszlott ez az álom. A közösségi szolgáltatást áprilistól júniusig három millió ember hagyta el, szóval csak 188 milliós eredménnyel zárt, és ezzel majdnem ugyanarra a szintre esett vissza a lélekszám, mint ahol a 2017-es évet zárni tudta (187 millió). Éves szinten vizsgálva persze még így is előrelépés történt, 8 százalékkal gyarapodott globálisan a felhasználók tábora, de ez eléggé sovány vigasz most.

Galéria megnyitása

A gyenge szereplés okait Evan Spiegel, a vállalat vezetője egyértelműen a dizájnváltásra vezette vissza. A Snapchat alkalmazása alaposan át lett alakítva, és sokan egyáltalán nem előrelépésként élték meg a fejlesztéseket. Rengeteg panasz zúdult a Snapre a változtatások következtében, még online petíciók is indultak, de a vállalat nem hátrált meg, kitartott amellett, hogy a módosítások jó irányba viszik a szolgáltatást. Kíváncsian várjuk, hogy vajon tovább csökken-e az aktív felhasználók száma a következő negyedévben is, vagy csak átmeneti megingásról volt szó ezúttal. Ha az előbbi történik, akkor a Snapnek mindenképpen el kell gondolkodnia azon, hogy vajon jó döntéseket hozott-e.

Galéria megnyitása

No, de a rossz hír után nézzük a jó oldalát a negyedéves jelentésnek, hiszen ilyen is van. Az elemzők által előjelzett 251 millió dolláros bevétel helyett a vállalatnak 262 millió dolláros eredményt sikerült elérnie, szóval több mint 4 százalékkal sikerült überelnie a várakozásokat, ami figyelemre méltó. Ez éves szinten vizsgálva már nem kevesebb mint 44 százalékos növekedést jelent – ez már nem elhanyagolható, főleg ha azt is számításba vesszük, hogy a felhasználók száma csökkent. A Snap persze továbbra is veszteséges, de legalább kevesebbet bukott, mint a korábbi időszakokban, ezen a téren 20 százalékos előrelépést sikerült elérnie az egy évvel korábban jegyzett adathoz képest. A vállalat 353 millió dolláros veszteséget produkált.

Neked ajánljuk

Kiemelt
-{{ product.discountDiff|formatPriceWithCode }}
{{ discountPercent(product) }}
Új
Teszteltük
{{ product.commentCount }}
{{ voucherAdditionalProduct.originalPrice|formatPrice }} Ft
Ajándékutalvány
0% THM
{{ product.displayName }}
nem elérhető
{{ product.originalPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.displayName }}

Tesztek

{{ i }}
{{ totalTranslation }}
Sorrend

Szólj hozzá!

A komment írásához előbb jelentkezz be!
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mondd el, mit gondolsz a cikkről.

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward