Shop menü

CSAKNEM 1 ÉVES A XIAOMI SU7 VÁRÓLISTÁJA, MÍG A BYD NEM LÉTEZŐ KÖZÖNSÉGNEK GYÁRT

Kínában a jelek szerint elég komoly csalás kezd kirajzolódni a raktárkészletre termelt autókból, de a Xiaomit ez a veszély egyelőre nem fenyegeti.
Szécsi Dániel (DemonDani)
Szécsi Dániel (DemonDani)
Csaknem 1 éves a Xiaomi SU7 várólistája, míg a BYD nem létező közönségnek gyárt

A napokban több érdekes hír is érkezett a kínai járműpiacról, amikkel mindenképpen érdemes foglalkozni. Az EV piac jelenlegi két legnagyobb sztárját, a Xiaomit és a BYD-t is érintik a hírek, de teljesen más szempontokból. A Xiaominak van oka az örömre, a BYD-nak már kevésbé.

Kínában rekord mértéket öltött a rendszerben regisztrált, de egyébként gazdátlan személyautók száma. A Great Wall Motor vezetője felszólalt az ügyben, a hatóságok pedig vizsgálatot indítottak, amiben a BYD és a Dongfeng neve is előkerült.

Egészen elképesztő mennyiségben árulnak Kína-szerte 0 kilométeres használt autókat. Ezeknek a száma már milliós szinten mérhető, olyan autókról van szó, amiket legyártanak, be is regisztrálnak, megkapják a rendszámot, de ezt követően nem a tulajdonosukhoz kerülnek, hanem egy autótelepre. Ezek a járművek a statisztikában eladott kocsiként kerülnek bejegyzésre, de a valóság az, hogy csak parkolókban állnak a szabad ég alatt akár hónapokon keresztül is, mire ténylegesen eladják őket.

A gyártók kényszerhelyzetben vannak a növekvő elvárások miatt, ez vezethetett oda, hogy ilyen trükközésbe kezdek. A kínai kormány jelentős támogatásokat biztosít a gyártóknak és a vásárlóknak is, hogy fenntartsa a járműipar növekedését, viszont nagyon úgy fest, hogy kezd ezen a területen is olyan helyzet kialakulni, ami korábban a kínai ingatlanpiacon előállt. Katasztrofális következményei lehetnek ennek a folyamatnak.

Galéria megnyitása

A nagy mennyiségű 0 kilométeres használt autó készletek kialakulása miatt egyre több kedvezményt lehet kialkudni az árakból. Akár 30 százalékkal az ajánlott fogyasztói ár alatt lehet megvenni egy gyakorlatilag teljesen új autót. Éppen ezért az emberek a korábbinál nagyobb kedvvel viszik ezeket, így csökkenhet a tényleges új autók eladása. A vevők úgy érzik, hogy csak nyernek ezzel az üzlettel, de van hátránya is a furcsa kereskedelmi gyakorlatnak. A garancia általában a regisztrációnál indul, éppen ezért a reméltnél hamarabb kifutnak a garanciából ezek az autók, hiába töltötték az első hónapjaikat egy helyben állva.

Galéria megnyitása

Arról nincs információ, hogy milyen lehet a felhalmozott készletek összetétele, de a BYD-re nagyon rossz fényt vet ez a hír. Minden bizonnyal tisztán elektromos autók is szépszámban vannak parkoltatva szerte az országban. A kínai kereskedelmi minisztérium most megpróbálja rendezni az ügyet, emiatt hívták be a BYD és a Dongfeng vezetőjét is mások mellett egy magasszintű megbeszélésre, hogy tegyenek részletes beszámolót.

Miközben a BYD és más gyártók nem tudnak mit kezdeni a gyártási kapacitásaikkal, aközben a Xiaomi éppen ennek ellenkezőjével küzd. A cégnek nagyon súlyos kapacitáshiánya van.

Azok, akik most szeretnének egy Xiaomi SU7 Pro modellt venni, akár 47-50 hetet is kénytelenek lesznek várni az új autóra, vagyis akár 350 napba is beletelhet, mire beülhetnek az egyedi igényeik szerint megrendelt járműbe. Az egyszerű SU7 modell esetén kicsit jobb a helyzet, de ott is 41-44 hetes várólistával kénytelenek szembesülni az emberek. A SU7 Ultrához lehet a leggyorsabban hozzájutni, de az nem is hétköznapi konstrukció, a „mezei” modellek közül a SU7 Max esetén kell legkevesebbet várni, ez már 35-38 héttel a rendelést követően átvehető lesz.

Galéria megnyitása

A Xiaomi egyik vezetője, Wang Hua az ügy kapcsán azt nyilatkozta, hogy minden erejével azon dolgozik a vállalat, hogy növelje a gyártókapacitását. Azonban nem fog segíteni a cégnek a kereslet kiszolgálásában, hogy még ezt követően érkezik a Xiaomi YU7, ami a SU7-nél is népszerűbb lehet majd.

Galéria megnyitása

Teljes joggal tarthat attól a Xiaomi, hogy a vásárlók megunják a várakozást, és átnyergelnek egy másik gyártóhoz, hazavisznek például egy 0 kilométeres BYD villanyautót jelentős árelőnnyel.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére