Az Avalanche Studios készülő co-op túlélő-lövöldéjéről, a Generation Zero-ról először júniusban írtunk, most pedig kaptunk hozzá egy videót, melyben a háttérrendszereket mutatják meg nekünk.
A helyszín, mint tudjuk, Svédország lesz 1989-ben, ahol akár négyen is csapatba állhatunk (de egyedül is elindulhatunk), hogy felfedezzük a vidéket és lehetőleg túléljünk az emberiséget leigázó hatalmas robotokkal szemben. Ezen kívül eddig keveset tudtunk, de a felvételen három és fél percen át látunk képeket a játékból. Kiderül, hogy megérkezésünkkor szinte mindenki elhagyta már az országot, így elsődleges célunk az lesz, hogy életben maradjunk és gerillaháborút indítsunk a gépek ellen.
Az alapstruktúra a DayZ-re emlékeztet: kis falvakat és ipari épületeket járunk be erőforrások és fegyverek után kutatva. A robotokat perzisztens szimuláció hozza létre, így ha egy csata esetleg döntetlenül zárul, vagy meneküléssel ér véget, a következő találkozás alkalmával még az előző összecsapás nyomait is láthatjuk az ellenfélen.
A gépekkel szemtől szemben, vagy lopakodós módszerrel is összecsaphatunk, esetleg csapdába csalhatjuk őket. A moduláris sebződési rendszer lehetővé teszi, hogy az általunk kiválasztott részeiket és komponenseiket tegyük tönkre.
Maga a világ a svéd illusztrátor, Simon Stålenhag stílusát tükrözi. Hangulatos, élénk színeket nagyrészt nélkülöző helyszíneit itt-ott korszerűtlen technológia uralja, bár egyébként nem sok minden utal arra, hogy 1989-ben járunk. Az időjárás változik, még évszakok is vannak, hatva a játékosokra és a robotokra egyaránt. A környezetben talált nyomokból olvashatjuk majd ki, mi történt a világgal.
A Generation Zero a tervek szerint jövőre jelenik meg, a steames oldala már él.