Shop menü

BEJÖTT A NETFLIXNEK A HIRDETÉSEKKEL MEGTŰZDELT ELŐFIZETÉSI CSOMAG

Mostanra igazából kijelenthető, hogy minden platformon tud működni a reklámokkal vegyített előfizetési lehetőség, a felhasználók nyitottak erre.
Szécsi Dániel
Szécsi Dániel
Bejött a Netflixnek a hirdetésekkel megtűzdelt előfizetési csomag

Az elmúlt években a streamingszolgáltatók szinte egytől egyig bevezettek reklámokkal megtámogatott előfizetési lehetőségeket. Ezeket általában nem lehet globálisan elérni, jellemzően még az USA-ra fókuszálnak, de ennek ellenére a legtöbb esetben arról lehet hallani, hogy kedvelik az emberek ezeket az opciókat.

2022 novemberében indította el a Netflix a saját reklámokkal megtámogatott szolgáltatását. Kicsit lassan indult be a szekere, de mostanra azt lehet látni, hogy exponenciális növekedésben van. Egy év alatt 15 millió aktív felhasználót tudott meghódítani a reklámokat is közbeszúró opció, viszont a tavaly novemberi számokhoz képest január elején már sokkal szebb eredményről számolt be Amy Reinhard, a hirdetési igazgató.

A hivatalos álláspont szerint már több mint 23 millió előfizetővel rendelkezik a Netflix reklámokkal felpezsdített opciója.

A Netflix folyamatosan próbálja ezt egyre több régióban bevezetni, de ez azért nem annyira egyszerű feladat. A hirdetőkkel általában régiónként külön kell egyeztetni, ami jelentősen lassítja a folyamatot, ráadásul egyéni partnerekkel is igyekszik megállapodni a vállalat, hogy minél színesebbek legyenek a reklámok – és jobb bevételeket hozzanak. Jelenleg 12 országban lehet a Netflixet reklámokkal használni.

Galéria megnyitása

Abból a szempontból nem meglepő, hogy egyre többen kapnak rá erre, hogy a vállalat például a tavalyi áremelései során kesztyűs kézzel bánt a hirdetéses csomaggal az nem drágult, miközben minden más igen. Amerikában 7 dolláros havidíj mellett indult reklámos előfizetés, és annak idején 10 dollár volt az alapcsomag, de ezt mostanra 12 dollárra tornászták fel, míg az előbbi opció maradt 7 dollár.

Galéria megnyitása

Olyan előfizetést és platformhasználatot élénkítő lehetőséggel is szolgál tavaly november óta a Netflix, hogy akik megnéznek egy-egy sorozatból néhány részt zsinórban, azok kapnak egyet hirdetésmentesen. Így időnként kicsit megfeledkezhetnek a reklámokról, ha kellően sok hirdetést fogyasztottak előtte megszakítás nélkül a Netflix előtt ülve.

A hirdetésekkel megtámogatott opcióknál a Netflixnek nagyon fontos, hogy minél szélesebb tábort tudjon verbuválni, mert ebben az esetben a nagy közönséggel képes a cég jobb hirdetési szerződéseket elérni, nagyobb felhasználói kört megfogni. Fontos azt megérteni, hogy ebben az esetben úgy is el tud érni nagyobb bevételt, hogy nem emeli a felhasználók költségét. Ez egy nagyon összetett irányvonal, amit szeretne a lehető legjobban kialakítani, hogy az mindenki számára előnyös legyen.

„A hirdetéses üzletágunk bővítése jelenleg a legnagyobb prioritásunk, de szeretnénk megbizonyosodni arról, hogy ezt a tagok számára értelmes módon tesszük.” – emelte ki Amy Reinhard, azt is hozzátéve, hogy szerencsére már olyan helyzetben vannak, hogy hosszútávon tudnak tervezni, és így megfontoltabban tudnak előre haladni. Mindenki szempontjából igyekeznek megérteni az új közeget, és együtt haladnának előre a hirdetőkkel és a felhasználókkal.

Arról nem tudunk, hogy mikor és milyen irányba terjeszkedhet tovább a hirdetéses előfizetéssel a vállalat, de az egészen biztos, hogy folyamatban vannak a tárgyalások ezen a fronton.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére