Shop menü

AZ APPLE (IS) VISSZATÉRT AZ X-EN HIRDETŐK SORÁBA

Csendben újra megjelentek az Apple reklámjai az X-en, ez pedig azt mutatja, hogy egyre jobban regenerálódnak a platform hirdetési bevételei.
Szécsi Dániel
Szécsi Dániel
Az Apple (is) visszatért az X-en hirdetők sorába

Mióta Elon Musk átvette a Twittert, ami mostanra X lett, szinte csak arról lehetett a sajtóból híreket hallani, hogy fogynak a platformon hirdetők. Időről időre voltak olyan botrányos esetek, mikor több reklámpartner is úgy döntött, hogy szakít a mikrobloggal. Most viszont arról számolhatunk be, hogy az egyik legfontosabb hirdető éppen visszatért.

2023 novemberében az Axios adta hírül, hogy a belső értesülései szerint az Apple arról döntött, hogy leállítja az összes X-en futó reklámkampányait. Annak idején ez a hír nagy bizonytalanságot váltott ki a platformmal kapcsolatban, de azt is hozzá kell tenni, hogy eleve egy viharos időszakban történt az Apple távozása. Már csak hab volt a tortán, hogy az Apple is elhagyta az X-et.

Ezidőtáj volt az, hogy az IBM is a mikroblog hangos bírálata mellett döntött a távozás mellett, mert kiderült, hogy a vállalat hirdetései az irányelveivel szöges ellentétben álló tartalmak mellett jelentek meg, és a platform ezt tétlenül figyelte. Nácibarát X üzenetek között bukkantak fel patinás cégek, így az IBM reklámjai is. Akkoriban hagyott fel a hirdetésekkel a Disney is, akit követett a Paramount, valamint a Lionsgate is mások mellett.

Galéria megnyitása

Továbbá akkor történt az is, hogy Elon Musk Elon Muskot antiszemita vádak érték, mert olyan poszt pártfogásába állt a szólásszabadság védelme jegyében, mely nyíltan zsidóellenes volt – amellett hogy összeesküvés-elmélet volt. Persze annak idején Musk igyekezett tisztázni a helyzetet, de nem sok sikerrel járt. Érdekes módon most is éppen egy olyan időszakban vagyunk, hogy Muskot éppen nácibarátnak igyekeznek elkönyvelni, miután több cselekedetébe is bele lehetett látni ilyen irányú gondolkodásmódot. Donald Trump beiktatásán felfokozott hangulatban sokak szerint Náci karlendítéssel ünnepelt.

Ennek ellenére most pont arról számolhatunk be, hogy teljes csendben az Apple hirdetései újra megjelentek az X-en.

A MacRumors szúra ki a napokban, az nemcsak az Apple, hanem hozzá köthető más fiókok hirdetései is felbukkantak az X bejegyzések között. Az Apple-től egy olyan reklámot láttak, amiben a Safari kiváló adatvédelmi funkcióra hívta fel a figyelmet a cég, az Apple TV pedig a „Különválás” (Severance) sorozatot reklámozza a közösségi média felületén a felhasználói bejegyzések között.

Galéria megnyitása

Ennek nagy jelentősége van abból a szempontból, hogy ezt más vállalatok is úgy értékelhetik, hogy ideje lehet visszatérniük a hirdetők sorába. Már amennyiben ezt eddig nem tették meg, mert sokan már korábban visszatértek a bojkottáló cégek közül, hogy hirdessenek. Ha vannak még olyan vállalatok az Apple riválisai között, akik eddig nem tértek vissza az X-re, most jó eséllyel kedvet kapnak majd ehhez.

Musk és a hirdetők viszonya sosem volt rózsás, és akkor még finoman fogalmazunk. Volt olyan pillanat is a nagy szembenállásban, mikor a The New York Times egyik rendezvényén, a nagy nyilvánosság előtt üzent a hirdetőknek röviden, tömören és egyáltalán nem félreérthető módon azzal, hogy kijelentette: „basszák meg magukat”, akik bojkottálják a mikroblogot a hirdetések kivonásával.

Galéria megnyitása

Ennek ellenére az elmúlt fél évben azért alapvetően a platform számára pozitív hírek jöttek ezen a fronton. Kíváncsiak leszünk arra, hogy más nagy visszatérők is lesznek-e a továbbiakban. Bármennyire is a hirdetők ellen van Musk, a szolgáltatás működtetéséhez ezek a pénzek nagyon jól jönnek. Az előfizetésekből hiába tud egyre nagyobb bevételt generálni az X, a reklámokban van az igazán nagy pénz, ha a rendszer hatékonyan üzemel.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére