Az Amazon Web Services működésében nehézségek merültek fel, amelyek miatt kisebb-nagyobb kiesések jelentkeztek, ezzel akadályozva több weboldal és online szolgáltatás elérhetőségét. A hiba meglehetősen nagy kiterjedésű, de az AWS szakemberei már dolgoznak a működés helyreállításán, időközben meg is találták a hibát, azt javították, de még így is eltart majd egy ideig, mire minden érintett weboldal és szolgáltatás működése visszatér a megszokott kerékvágásba.
Az első jelzések ET időzóna szerint 2025. október 20-án, hajnal 3 órakor érkeztek – ez közép-európai idő szerint reggel 9 órát jelent –, amelyek alapján több AWS szolgáltatás esetében is elkezdtek növekedni a késleltetések, illetve a hibaráta is emelkedésnek indult, ami az US-EAST-1 Redion által kiszolgált weboldalak és szolgáltatások működésében okozott fennakadásokat. Nagyjából 90 percnyi vizsgálódást követően kiderült, a hiba miatt a DynamoDB végpontra érkező kérések esetén jelentősen nőtt a hibaráta, ami csak és kizárólag az US-EAST1-Region által kiszolgált tartalmakat érinti.
Nem sokkal később, ET időzóna szerint hajnali 5 órakor már meg is találták a hiba potenciális okát: a probléma a DynamoDB API végponthoz kapcsolódó névfeloldásban ütötte fel a fejét, emiatt történtek kiesések, és emiatt emelkedett a késleltetés olykor-olykor jelentősebb mértékben, ezzel ideiglenesen elérhetetlenné is válhattak bizonyos weboldalak és szolgáltatások. A szakemberek próbálták átirányítani a forgalmat több párhuzamos kapcsolatot használva, ezzel elősegítve azt, hogy a helyreállás folyamata még zökkenőmentesebb lehessen. A hiba több AWS szolgáltatást is érintett, valamint globális kihatása is van, ugyanis minden olyan szolgáltatás, ami az US-EAST-1 Region végpontot használja, lassulást, késleltetés-növekedést, vagy éppen kieséseket szenvedhetett el. A hibát tovább súlyosbította, hogy a kiesés miatt a felhasználók nem tudtak terméktámogatással kapcsolatos ügyeket indítani, valamint ezek frissítését sem tette lehetővé a rendszer.
Az érintett szolgáltatások között van a Snapchat, a Roblox, az Amazon, az Alexa, a Ring, a Robinhood, a Max (HBO), a Chime, a Venmo, az Epic Games, a McDonald’s, a Fortntie, a Lyft, a Roku, a Signal, a Hulu, illetve a Disney+ is, de a mobilszolgáltatókat is nehéz helyzetbe hozta a kiesés, valamint a Reddit és a Steam is fennakadásokkal küzdött.
Az AWS szakemberei ET időzóna szerint 5 óra 20 perckor bejelentették, elkészítették és alkalmazták a javításokat, amelyek eredményeként helyreállás jeleit tapasztalják, szerintük jelentősen javult a helyzet, de a teljes helyreállásig még szükség lesz némi munkára. 40 perccel később már arról számoltak be, a potenciálisan érintett globális szolgáltatások is kezdenek helyreállni, de a munkát folytatják, az esetleges fejleményekkel kapcsolatban pedig később jelentkeznek, ha szükséges.