Az utóbbi időben rendszeresek azok a hírek, amik egy-egy kisebb, mesterséges intelligenciával foglalkozó vállalat felvásárlásáról szólnak. Nem telik el hét ilyen bejelentés nélkül. Most az Amazon „vásárolt be”, rátette a kezét a Bee-re, ami egy nagyon érdekes eszközt alkotott korábban.
A felvásárlás hírét a Bee társalapítója jelentette be a LinkedIn felületén, és ezt nem sokkal később az Amazon is megerősítette. Azt azonban igyekezett hozzátenni a kereskedelmi piac nagyágyúja, hogy még nem zárult le az üzlet. Részleteket nem tudhattunk meg, így az nem ismert, hogy mennyit fizet az Amazon a Bee-ért cserébe.
A Bee neve nem túl ismert, pedig az első terméke már kereskedelmi forgalomban is elérhető (50 dollár), és egy működő előfizetéses szolgáltatás (havi 20 dollár) van mögötte. A cég egy karkötőt fejlesztett, ami képes kihallgatni a környezetét, az információka egy nyelvi modellt munkára fogva, generatív mesterséges intelligenciával feldolgozza.
Többféle lehetőséget nyújt a Bee, lehet a beszélgetésekről teljes leiratot kérni, de adhat egy összefoglalót a lényeges információkkal. Az adatokat felhasználva emlékeztetőket is beállíthat és tevékenységlistát is létrehozhat, vagy akár egy bevásárlólistát is összeírhat. Az eszköz mögött álló szolgáltatásnak hozzáférést lehet adni az e-mail fiókhoz, a névjegyzékhez, a helyadatokhoz, a naptárhoz, de akár még a galéria tartalmának elérését is engedélyezni lehet a számára.
Mindenhonnan igyekszik a rendszer hasznos információkat meríteni, amelyekkel segítheti a felhasználót a hétköznapok során.
A generatív MI megjegyzi az előzményeket, így a későbbiekben vissza lehet keresni a különböző tartalmak között. Tehát akár hetekkel később is gyorsan áttekinthető egy baráti beszélgetés összefoglalója például egy esemény szervezéséről. Miközben egy olyan eszközről van szó a jelenlegi formájában, ami szinte teljesen észrevétlen tud maradni annak köszönhetően, hogy úgy néz ki, mint például egy hétköznapi Xiaomi Smart Band fitneszkiegészítő.
A Bee karperece rendelkezik egy gombbal és egy visszajelző LED-del, így lehet azt látni, hogy mikor hallgatózik, és elnémítható a mikrofonja. Az adatvédelem miatt sokan fogalmaztak meg aggályokat a termékkel és a szolgáltatással kapcsolatosan, de az Amazon és a Bee álláspontja szerint nincs mitől tartani.
A felvásárlás kapcsán az Amazon elmondta, hogy a cég nagy hangsúlyt fektet az adatvédelemre és a biztonságra, a jövőben pedig minden fejlesztésre még az eddiginél is szigorúbb szabályokat fognak alkalmazni.
„Alapításunk óta szigorúan felügyeljük az ügyfelek adatait, és soha nem voltunk érdekeltek abban, hogy ügyfeleink személyes adatait másoknak eladjuk” – jelentette ki a Bee illetékese. „Termékeinket úgy tervezzük, hogy megvédjük ügyfeleink magánéletét és biztonságát, és megkönnyítsük számukra, hogy maguk irányíthassák élményeiket.”
Kíváncsian várjuk, hogyan fogja az Amazon integrálni a Bee-t, a cég talán csak a technológiákra tart igényt, de az is benne van a pakliban, hogy megtartja az egész terméket. Ugyanis korábban a vállalat egyszer már megpróbált egy karpereccel piacra lépni, de a Halo nagy bukás lett, és gyorsan feledésbe merült.