Android Extension Pack: impresszív grafikai képességek

Az AEP lenyűgöző képi világot biztosít Android alatt, ahogy az a mellékelt videóból is kiderül.

Android Extension Pack: impresszív grafikai képességek

A Google I/O keynote tegnap rengeteg érdekességeket tartogatott, amelyek túlnyomó többségéről már beszámoltunk. A rendezvény alkalmával az Android Extension Packról is lehullott a lepel, amely ütős grafikai szolgáltatásokat, illetve képességeket biztosít a népszerű mobil operációs rendszer következő verziójához.

A kiegészítések az OpenGL ES-hez kapcsolódnak és egyebek mellett tesszelláció, geometriai shaderek, compute shaderek, valamint textúra tömörítés támogatásával vértezik fel a rendszert. Az új csomag jóvoltából igazán versenyképes grafikai látványvilág létrehozására van mód – a lehetőségeket remekül szemlélteti az alábbi Unreal Engine 4 alapú demó.

Annak ellenére, hogy a demó az Nvidia Tegra K1-es mobil SoC egységén futott, mégis az Unreal Engine 4 teljes funkcionalitását kínáló asztali renderelőjét használja. A demó az Android Extension Pack több újításából is profitál, így kiaknázhatja a késleltetett renderelés, a fizikai alapokon nyugvó árnyalás, a képalapú megvilágítás, illetve a HDT Tone Mapping előnyeit. A grafika összességében lenyűgözőre sikerült, ha figyelembe vesszük, hogy egy mobil chipről van szó, de persze azt azért nem szabad elfelejteni, hogy a fejlesztőplatform esetében sokkal kevesebb problémát okoz a nagyteljesítményű hardver melegedése, mint egy okostelefon vagy egy tábla esetében, nem tudhatjuk, hogy a K1 milyen órajeleken ketyegett.

Jó hír, hogy az Android Extension Pack nem csak Nvidia grafikus processzorral üzemel. A Google az Nvidia mellett az Intellel, az ARM-mel, az Imagination Technologies-szel, illetve a Qualcommal is együttműködött annak érdekében, hogy a támogatás minél szélesebb körű lehessen. A bejelentés alkalmával az AMD neve nem hangzott el, de ez nem is csoda, hisz a gyártó – egyelőre – nem rendelkezik semmi olyan mobil megoldással, amivel kifejezetten az Android piacot venné célba.

Érdekesség, hogy az Epic alapítója, Tim Sweeney azt nyilatkozta, hogy a demó DirectX 11-es osztályú PC-s tartalmát kevesebb, mint három hét alatt át lehetett portolni Android Extension Pack-re, ami nagyon jól hangzik. A fejlesztők az AEP-ben rejlő lehetőségeket hamarosan kiaknázhatják az Unreal Engine 4 segítségével. Maga a bővítőcsomag az Android L Developer Preview kiadásában is helyet kap, ami a fejlesztők számára már el is érhető.

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward