A Disney+ 2019 novemberében indult el, és már a rajt pillanatában látni lehetett, hogy az előzetesen vártnál nagyobb népszerűségnek örvendhet majd. Arra azonban valószínűleg a legmerészebb álmaiban sem gondolt a Walt Disney vezetése, hogy a szolgáltatás 2020 végére közel 100 milliós felhasználói táborral rendelkezik majd.
Négy év. Ennyi idő alatt szerette volna a vállalat elérni a 90 milliós előfizetői bázist. És hol tart most? 94,9 milliónál. Mindössze 14 hónapja indult el a szolgáltatás, és kezdetben még csak alig néhány területen lehetett kipróbálni, de a rajongói közönség nagyon hamar rátalált. A Disney+ a nagyszerű eredmény alkalmával új célokat tűzött ki a szolgáltatás elé.
A vállalat vezetése úgy véli, hogy megfelelő stratégiai döntésekkel a továbbiakban is jó növekedési tempót lehet majd tartani, persze azért nem olyan sebességgel számol a cég, mint amilyen eddig volt. De a 230-260 milliós előfizetőitábort el lehet érni 2024-re a Disney szerint. Az új cél tehát közel a háromszorosa annak, mint amit eredetileg elképzelt a cég vezetése – és persze az erre koncentráló szakértők.
Azt is elmondta a vállalat, hogy a Hulu is nagyon szépen növekedett, már 39,4 millió tartalomfogyasztóval bír, az ESPN+ tábora pedig elérte a 12,1 millió főt. Ezeknek is jót tett a Diseny+ bevezetése, ugyanis a cég különböző kedvezményes konstrukciókat alakított ki az előfizetők számára, és vannak olyan csomagajánlatok, amik segítik a másik kettő szolgáltatásnak a pályáját is.
A Disney+ azoknak a sorát gyarapítja, akik nyertek a koronavírus-járvánnyal. Az otthonukban lényegesen több időt eltöltő emberek nagyobb vágyat éreztek arra, hogy új streaming szolgáltatásokat próbáljanak ki, és a Walt Disney megoldása pedig különösen jól járt, mert hiszen friss szereplő volt a piacon, és ezért még tartott az indulásnak köszönhető kezdeti hírverés körülötte, mikor a pandémia lecsapott a világra.
Viszont kellett az is a Disney+ számára, hogy jó tartalmakkal rukkoljon elő, és egyebek mellett például a The Mandalorian óriási siker lett. Ezzel a sorozattal a vállalat a nemzetközi szinten felteltette a teljes Star Wars rajongó közönséget, és bizony nem kicsi táborról beszélhetünk. Ezen felül pedig a cég más sikeres tartalmakat is fel tudott mutatni, és óriási választékot nyújtott azoknak is, akik esetleg nem a sorozatok, hanem sokkal inkább a filmek után érdeklődnek. Legújabban a WandaVízió mozgat meg nagy közönséget, ami az első Marvel szériája a Disney+-nak.
A szolgáltatásból származó bevétel az ünnepi időszak végére elérte a 3,5 milliárd dollárt. Viszont az utolsó negyedévben a fejenkénti előfizetési díj átlaga csökkent. Ez abból fakad, hogy olyan helyeken is bevezetésre került a Disney+, ahol alacsonyabbak az havidíjak.
Bár a Disney+ nagyon jól teljesít, a vállalat szeretné, ha magasabb összeget tudna beszedni a nézők után, ezért emelni fogja az előfizetési összegeket. Már korábban bejelentette a cég, hogy márciustól az Egyesült Államokban például nem 7, hanem 8 dollár lesz egy hónapra a szolgáltatás díja, és az éves csomagért is 70 helyett 80 dollárt kell majd leszurkolni. A csomagár pedig 14 dollárra emelkedik, de ebben már a Hulu és az ESPN+ is benne van.