Az elmúlt években nagyon sokan kezdtek abból élni, hogy a különböző platformokon széles követői tábort elérve, termékeket reklámoztak. Ma már tele van az Instagram, a TikTok, a YouTube és minden egyéb felület olyan videókkal, amik a Temu, a Shein vagy éppen nagyobb nyugati márkák termékeit mutatják be hirdetve ezáltal azokat.
Ruhapróbáló, tesztelő videókkal Dunát lehet rekeszteni, és ez egy több milliárd dolláros iparrá nőtte ki magát. Eszméletlen összegeket tesznek zsebre az influenszerek a rengeteg közvetlen és közvetett reklámmal. Az eddigi biztos megélhetés azonban komoly veszélybe került a mesterséges intelligencia miatt. A videógenerálás olyan hihetetlen sebességgel fejlődik, hogy igazából mást most egészen korrekt minőségű reklámanyagokat lehet létrehozni képekből és szöveges utasításokból.
Ezt felismerve a TikTok bejelentette, hogy a Symphony szolgáltatását új lehetőségekkel ruházza fel. A Symphony Creative Studio a platform generatív MI-vel meghajtott kreatív eszközök számára fenntartott tartalomgyártó központja. Tavaly novemberben nyitotta meg a vállalat ennek az elérését, de jobbára még tesztelés, fejlesztés alatt állnak a funkciói. Ettől függetlenül folyamatosan bővül a funkciók listája.
A TikTok szeretne a közösségi médiában élen járni a mesterséges intelligencia alkalmazását tekintve. Ezért vezeti be már annak a lehetőségét is, hogy virtuális személyekkel lehessen a hirdetőknek termékvideókat létrehozni.
Az MI alapú reklámok már rohamosan terjednek, számos dologra lehet használni a hirdetések létrehozása során a mesterséges intelligenciát. Az már egy következő szint, mikor valódinak tűnő influenszereket alkotnak az eladni kívánt termékek reklámozásához. A TikTok partnerei feltölthetnek majd egy képet a termékről, és elmondhatják, mit szeretnének látni a videóban, miközben azt is megválaszthatják, milyen MI modell mutassa fel a videóban a reklám alanyát.
Már korábban bevezette a TikTok, hogy képek alapján lehessen videókat generálni, így pedig a továbbiakban már annak sem lesz akadálya, hogy a létrehozott videókban termékek jelenjenek meg. Akár ruhákat mutató képeket is fel lehet tölteni, és azokban a ruhákban fognak megjelenni az emberek az MI videókban. A termékekről feltöltött képet a videókhoz újra alkotja magának az MI, de kifejezetten nagy pontossággal lesz képes ezt megoldani, hogy a videók senkit ne téveszthessenek meg.
A boltoknak, gyártóknak ez nagyszerű lehetőség, még annál is jobb, mintha valódi influenszerekkel kellene dolgozniuk. Ugyanis a generatív MI olyan videót készít, amit csak szeretne a hirdető, nem kell attól tartani, hogy nem azt mondja majd a termékről az MI avatár, amit az eladója, készítője hallani szeretne. Attól sem kell tartani, hogy egy virtuális influenszer később hibázik, olyat mond egy kampány után, amivel rombolhatja egy márka imázsát. Ezen felül pedig az sem mindegy, mennyibe kerül egy reklámkampány a cégnek.
Ennek a fejlesztésnek a legnagyobb vesztesei az influenszerek lehetnek, de a felhasználók sem járnak jól azzal, hogy már teljesen virtuális videókat kapnak a jövőben. A potenciális vásárlók ezáltal még kevesebb objektív véleményt hallhatnak majd azokról a termékekről, amit szeretnének beszerezni maguknak. Könnyebben el lehet majd adni a népnek bármit, hiszen az MI-vel irányított alakok minden bizonnyal nem lesznek restek ferdíteni, hogy az eladási számok szebben alakuljanak.