A Sony mindent megtesz, hogy megállítsa a Microsoftot, és megtarthassa a Call of Duty játékot a konzolján. Többek között a braziloknál is próbálta megfúrni az Activision Blizzard felvásárlást, ám ezt az ügyet a napokban elbukták, ugyanis a helyi versenyhatóság nem lát semmi kivetnivalót abban, ha a Call of Duty exkluzív Xbox címmé válna a jövőben.
A CADE ellenőrző szerv szerint bár várhatóan valóban sokan váltanának Xbox-ra vagy PC-re, ha nem lenne PlayStation-re Call of Duty, ez viszont nem jelenthet gondot, mert szerintük a Sony közössége van olyan lojális, hogy többen inkább a COD-ról mondanának le, mintsem a PlayStation-ről. Ezen kívül, ha a Call of Duty Xbox exkluzívvá is válna, akkor azzal a COD eladások is jelentősen csökkennének, szóval a Sony-nak is lenne ideje felkészülni és versenybe szállni. Szerintük a Call of Duty nem léte amúgy sem jelentené a PlayStation halálát, hiszen a Nintendo is képes megmaradni a piacon, pedig azon a konzolon nincs CoD.
A Sony ráadásul 20 éve piacvezető, övéké a legnagyobb felhasználó bázis, rengeteg exkluzív címük van, szó sincs arról, hogy rászorulna ilyen jellegű védelemre.
A CADE leszögezte, hogy a feladatuk a verseny biztosítása azáltal, hogy a brazil vásárlókat védjék, és egyáltalán nem feladatuk az egyik versenytársat megvédeni a másiktól, ha ez a braziloknak jó. Szerintük pedig mindenki szabadon dönthet majd a jövőben is, hogy melyik konzolt szeretné megvásárolni, a PlayStation nem fog az üzletbe belerokkanni, nincs veszélyben a verseny.
Az ügy lefolyása után kiderült továbbá a Game Pass üzlet mérete is. A Microsoft a Game Pass szolgáltatását régóta előtérbe helyezi, talán még a konzoljaiknál is fontosabb szerepet szánnak az előfizetéses modellnek a jövőben. A TeakTown átnyálazta a dokumentumokat és ebből kiderül, hogy az Xbox bevétele 16 milliárd dollárra tehető, ebből 3,7 milliárd a hardverből, 12,5 milliárd pedig a játékokból és szolgáltatásokból származik.
Ha ez utóbbit lebontjuk, akkor a Game Pass számait kapjuk meg, ami 2,9 milliárd dollár, ami a cikk írásakor 1 274 579 000 000 magyar forint. Az sajnos nem derül ki, hogy mennyi ebből a költség és mennyi a profit.
Az Xbox és a PC Game Pass felhasználó bázisa 2022 harmadik negyedévére elérte a 25 millió érdeklődőt.