A Snapchat fejlesztője igyekszik a hirdetésekkel egyre több pénzt szerezni, érthető módon ugyanazt csinálja, mint a legtöbb közösségi platform. A vállalat azonban most egy olyan újításon is dolgozik, ami nem mindennapi lehetőséget biztosíthat majd a hirdetők számára.
Olyan reklámanyagokat lehet majd a felhasználók elé tárni, melyekben már a saját arcuk köszön vissza a megvásárlásra kínált termékek mellett.
A 404 Media szúrta ki, hogy a Snapchat keretében elérhető My Selfie funkció felhasználási feltételeiben van egy igencsak szokatlan kitétel is. Ezzel alapértelmezetten hozzájárulnak az emberek ahhoz, hogy a szolgáltatás ellopja az arcmásukat, és megjelenítse a különböző személyre szabott szponzorációs tartalmakban. Ez mindenképpen meredeken hangzik, akik szeretnének a mesterséges intelligenciával megtámogatott funkcióval játszani a platformon, azoknak már ilyen „extrákkal” is számolnia kell.
Persze a Snap leírja a hirdetési platformjának fejlesztése kapcsán, hogy ezeket a személyre szabott reklámokat kizárólag az adott felhasználó számára mutatja majd. Tehát minden ember a saját arcmását láthatja viszont a reklámokban. Nem fogják idegeneknek megjelenített hirdetésekben az arcukat hasznosítani. A vállalat azt is előre leszögezi. hogy senki nem fog azért anyagi kompenzációban részesülni, mert a cég egy üzleti partnere olyan reklámokat készít, amik kihasználják ezt a technológiai lehetőséget.
„Ön tudomásul veszi és elfogadja továbbá, hogy a My Selfie használatával Ön (vagy az Ön képmása) személyre szabott szponzorált tartalmakban és hirdetésekben is megjelenhet, amelyek csak az Ön számára lesznek láthatóak, és amelyek a Snap vagy üzleti partnerei márkajelzéseit vagy más reklámtartalmakat tartalmaznak, anélkül, hogy Ön kompenzációt kapna.” – olvasható a Snapchat vonatkozó szerződési feltételei között.
A Snap úgy oldotta meg ezt a funkciót, hogy ki lehessen kapcsolni a beállításokban, azonban alapértelmezetten azonnal élesedik a My Selfie funkció használatba vételével. „See My Selfie in Ads” címszó alatt fut a különleges újítás, ezt kell kikapcsolni, ha valaki nem kíváncsi erre a járulékos extra funkcióra.
Nem ez az első eset, hogy olyan személyre szabott hirdetésekkel kísérleteznek, amikben a felhasználók valamilyen formában megjelennek. Az egyre agresszívabb reklámkampányok ma már képesek igen messzire menni, és a jövőben valószínűleg általánossá válhatnak az ilyen jellegű próbálkozások. Kísérleti jelleggel alkottak már olyan hirdetőfalat is, amibe felül kamerát építettek, és valós időben tudta az elé álló személyek arcát behelyettesíteni a reklámanyagokba.
Ebben az esetben lényegében ugyanerről a formátumról van szó, csak a Snap más módon szerez hozzáférést a felhasználók arcképéhez. Ráadásul ez nemcsak egy technológiai demonstráció, hanem már éles fejlesztés. A lényeg ebben az esetben minden bizonnyal az, hogy a Snapchaten ilyen formában megjelenő hirdetéseket a vállalat magasabb áron értékesíti a partnerek számára, vagyis több haszonra tud szert tenni a megszokott hirdetési felületeken, nem kell több reklámot bevetnie ehhez.