A Google és a Samsung az elmúlt években nagyon szoros kapcsolatot alakított ki, ami szinte mindenre kiterjedt. A Galaxy AI-t is elsősorban a Google-lel alakította ki a cég, az egyik nagy húzófunkciót, a Bekarikázással keresést például először a Samsung kapta meg, most viszont a cég elkezdett egy másik irányba, a Perplexity felé kacsintgatni.
Nincs abban semmi meglepő, ha egy technológiai vállalat egy területen több vasat próbál a tűzben tartani. Főleg abban az esetben természetes ez, ha egy újonnan, dinamikusan formálódó szegmensről van szó, és a mesterséges intelligencia éppen ilyen most. Jelenleg még mindig nagyon nehéz azt megmondani, hogy a generatív MI fronton mi lesz akár csak 5 év múlva. Sokan úgy vélik, hogy a Google keresőpiacon betöltött domináns pozíciója soha nem volt akkora veszélyben, mint napjainkban.
A Samsung állítólag a Google egyik legnagyobb riválisával, a Perplexityvel szövetkezhet.
A Perplexity egyike azoknak a startup vállalkozásoknak, amik a mesterséges intelligencia berobbanásával növekedtek hirtelen óriásira. Ráadásul a Perplexity az elejétől fogva úgy próbál helyezkedni, hogy a Google kihívójaként, utódjaként nézzenek rá. Úgy definiálja magát a platform, hogy ez egy MI-alapú „válaszmotor”, ami pontos, megbízható és valós idejű válaszokat ad bármilyen felmerülő kérdésre.
A Bloomberg úgy tudja, hogy a Samsung hamarosan bejelentheti a Perplexityvel nyélbe ütött megállapodását. Április végén a Perplexity azzal a hírrel állt elő, hogy sikerült partnerkapcsolatot tető alá hozni a Motorolával, és most a Samsung következhet. A Motorola mobiltelefonokon a jövőben előre telepített formában lesz tálalva a vállalat alkalmazása. Elsőként az új Razr modelleken bukkan fel a Perplexity.
Az MI meglovagolásával folyamatosan egyre inkább előtérbe kerülő startup nagyon jól ismerte fel azt, hogy az iparági együttműködések jelentős segítséget nyújthatnak a terjeszkedésben, gyarapodásban. A vállalat rengeteg partnerrel szerződött már világviszonylatban, itthon a Magyar Telekom is együttműködik vele. A szolgáltató ingyen biztosított egy akcióban rengeteg magyar felhasználónak Perplexity Pro elérését, és mostanra a Telekom applikációjába be is épült a Perplexity a Magenta AI funkció formájában.
A Samsung partnereként sok millió okostelefonon jelenhetne meg a Perplexity szolgáltatása. Azt nem tudni, hogy ez pontosan milyen formában valósulna meg, de a feltételezések szerint a Bixby is összekapcsolódna a startup fejlesztésével. Könnyen lehet, hogy bizonyos funkciókat a Perplexity hajthatna meg a jövőben a dél-koreaiak digitális asszisztens szolgáltatásának keretében.
Miközben a Google partnereit igyekszik behálózni a Perplexity, Aravind Srinivas, a cég vezérigazgatója arra készül, hogy közvetlen harcba indul a keresőóriás ellen. Akár jogi eszközöket is mozgósítana a vállalat, hogy megtörje a piacvezető dominanciáját.
A Perplexity már elkezdett fejleszteni egy böngészőt is, mert a meglátása szerint az embereknek könnyebb eladni egy új, jó lehetőségeket nyújtó böngésző appot, mint magában egy keresőt. Ez a böngésző a Comet kódnéven fut, és nem kizárt, hogy a jövőben már a Motorola és a Samsung mobilokon is előre lesz telepítve.
A legutóbbi adatok alapján a Perplexity piaci értéke már 14 milliárd dollár, ezt egy májusban zárult finanszírozási körben gyűjtött támogatásból számolták szakértők.