Shop menü

A MESTERSÉGES INTELLIGENCIÁRA BÍZZA AZ OREO, A MILKA ÉS MÁS TERMÉKEK REKLÁMJAIT A MONDELEZ

A Mondelez a világ egyik legnagyobb snackgyártója, és a jövőben MI-vel létrehozott videós hirdetésekben bukkanhatnak fel a termékei.
Szécsi Dániel (DemonDani)
Szécsi Dániel (DemonDani)
A mesterséges intelligenciára bízza az Oreo, a Milka és más termékek reklámjait a Mondelez

Folyamatosan töri maga előtt az utat a mesterséges intelligencia, ahogy fejlődik, egyre több helyen bukkan fel. Már a hétköznapokban is nagyon sokszor találkozhatnak az emberek MI-vel létrehozott tartalmakkal, miközben mindenki úgy tekint erre, hogy a technológia továbbra is gyerekcipőben jár.

Egyre több ember munkáját veszi el a generatív MI, most éppen arról számolhatunk be, hogy az édességgyártó Mondelez is a marketinges kiadások csökkentéséről határozott, a munkát pedig a mesterséges intelligenciára bízza emberek helyett.

A Reuters számolt be arról, hogy az Oreo, a 7days, a Belvita, a Dörmi, a Cadbury és egyebek mellett a Halls márka mögött álló vállalatóriás a kiadásai csökkentése érdekében kezdi az eddiginél is aktívabban használni a legújabb technológiákat. Egy olyan cégnél, mint a Mondelez gigantikus összegeket emészt fel a marketing többféle formában. Sokba kerül a kreatív szakemberek fizetése, a reklámanyagok forgatása, a grafikusok foglalkoztatása, és ezeket a feladatokat egyre nagyobb mértékben tudja az MI kiváltani.

Galéria megnyitása

Jon Halvorson, a Mondelez globális fogyasztói elégedettségért felelős alelnöke azt nyilatkozta a Reuters megkeresésére válaszolva, hogy a cég saját videós eszközt is fejleszt a generatív MI technológia felhasználásával. Ez a fejlesztés állítólag 40 millió dolláros kiadással jár, de a jövőben ennél jóval többet spórolhat a cégnek. Akár a felére csökkentheti a reklámkiadásokat. Egy ideig még eltart, ameddig az MI-alapú reklámvideók adásba kerülnek, de jövőre már pörögni fognak ezek a tartalmak a képernyőkön.

Először a televíziós videóhirdetéseket fogja a mesterséges intelligenciára bízni a Mondelez, majd jöhetnek a nagyobb projektek. A tervek szerint már a 2027-es Super Bowl reklámot is az MI fogja létrehozni, miközben egy ilyen reklámspot ára két év múlva már akár a 10 millió dollárt is elérheti vagy meghaladhatja. Idén nagyjából 8 millió dollárt kellett kifizetni egy Super Bowl hirdetésért cserébe. A milliók által élőben követett sportesemény lényegében a világ legdrágább reklámfelületét kínálja minden évben, de a cégek nem restek ezt megfizetni, mert utána a videók nagyon sok helyen köszönnek vissza, széles tömegeket érnek el, főleg ha felkapja ezeket a közönség, mert olyan jól sikerülnek.

Galéria megnyitása

A Mondelez egy ideje már dolgozik mesterséges intelligenciával a marketing részlegen, de eddig a legkisebb jelentőséggel bíró közösségi médiás tartalmaknál hasznosították a tudását a szakemberek. Valószínűleg már sokan láttak olyan Milka reklámot a Facebookon, amit MI eszközökkel hoztak létre a készítők. Novembertől az Oreo online termékoldalainak tervezését is a nagy nyelvi modellek aktív használatával oldja majd meg a vállalat.

Persze nem a Mondelez az egyedüli, aki ebbe az irányba halad, sőt mi több, igazából nehéz lenne olyan céget mutatni, ahol még nem használják semmilyen marketing feladatra az MI-t.

Mi is egyre többször találkozunk a munkánk során mesterséges intelligenciával létrehozott sajtóanyagokkal. Legutóbb például a Creative új vezeték nélküli fülhallgatójánál szembesültünk azzal, hogy a termék honlapján megjelenő összes képet és videót generatív MI hozta létre. Tehát nagyon úgy fest, hogy a Creative is híján van már a kreatív szakembereknek. Sokkal olcsóbb létrehozni néhány képet, és közepesen elfogadható minőségben rámontírozni azokra az adott terméket, de azért nem ért a cégeknek odafigyelni arra, hogy egy minőségi szint alá ne menjenek.

Tavaly nagy port kavart, hogy a Coca-Cola MI-vel generálta le a híres karácsonyi reklámját. Nem az volt a legnagyobb gond, hogy MI hozta létre az anyagot, hanem az, hogy borzalmas minőségű lett a végeredmény. Remélhetőleg az édességek hirdetései nem olyanok lesznek a tévében, amik lehangolják a vásárlókat a gyenge minőségükkel.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére