Az új autók már szinte kivétel nélkül nyújtani fognak olyan digitális szolgáltatásokat, amik előfizetésért cserébe vehetőek igénybe. Nem kell itt nagyon vad dolgokra gondolni, elég csak például egy zenestreaming megoldást példaként hozni. De maguk az autógyártók is nyújtani fognak fizetős extrákat, és a Mercedes most előhúzta a kalapból a Jolly Jokert.
Nem ülésfűtést (helló, BMW), nem több szórakoztató tartalmat, hanem nagyobb teljesítményt ad pénzért. Méghozzá úgy, hogy örökre ezt senki nem veheti meg.
A fizetős extra nem új mostanra, de az, amire a Mercedes most elszánta magát, azért cseppet sem szokásos. A vállalat bejelentette, hogy jobb gyorsulást lehet majd vásárolni a személygépjűrműveihez, és ezért rendszeresen fizetni kell majd. Nem egyszeri vásárlással megvehető plusz funkcióról beszélhetünk itt, hanem egy olyan előfizetésről, amiért addig kell évente utalni a cég által meghatározott összeget, ameddig szeretné ezt élvezni az ember. Az új lehetőség az EQ modelleket érinti.
Láttunk már pénzért megvásárolható extra teljesítményt, és arra is volt példa, hogy kényelmi extráért kellett havidíjat fizetni, de a Mercedes az első, aki kizárólag előfizetéses modellel elérhető módon ad plusz tempót. Minden évben 1200 dollárt kell majd annak kifizetnie, aki szeretné, hogy az akár több mint 50 millió forintos listaáron megvásárolt Mercedes-EQ EQS rövidebb idő alatt tudjon 100-as tempóra gyorsulni. Meg persze úgy általában dinamikusabban „lőjön ki” a pirosnál.
Az éves előfizetést adott esetben az autó sokadik tulajdonosának is fizetnie kell majd, ha ki szeretné élvezni a dinamikusabb közlekedést. A villanymotorok a vállalat elmondása szerint 20-24 százalékkal fognak nagyobb teljesítményt kifejteni a gyorsítások alkalmával. A nagyobb nyomatéknak köszönhetően a különböző EQ szériás járművel átlagosan 0,8-0,9 másodperccel hamarabb tudnak majd 100 km/h-s sebességre gyorsítani álló helyzetből.
A meghúzott dinamikus vezetési módot az Mercedes-EQ EQE és az EQS modelleknél lehet majd először igénybe venni, és hozzáférhető lesz az újdonság a felsorolt járművek SUV kiviteleinél is. Arról most nem szólt a fáma, hogy az alsóbb árkategóriás, kisebb teljesítményű EQA, EQB és EQC esetlegesen elérheti-e ezt az extrát.
Egészen konkrétan a Mercedes-EQ EQE 350 4MATIC például 288 lóerő helyett 349 lóerőt lesz a villanymotorokból kifacsarni 1200 dollárért cserébe, amivel 6 másodperc helyett 5,1 mp alatt lesz képes százas tempóra gyorsítani. A hatalmas és nehéz Mercedes-EQ EQS SUV 4MATIC pedig 355 lovasról 443 lóerőre lesz doppingolható, ennek köszönhetően pedig 4,9 másodperc alatt futja majd meg a 100 km/h-t, nem kell egészen 5,8 mp-ig várni erre.
Arról nem esett szó, hogy az AMG modellekkel mi a helyzet. Bízunk abban, hogy azért annyira nem megy messzire a Mercedes, hogy még a kiemelkedő teljesítménnyel felvértezett villanyautóját is némi apróért cserébe gyorsítsa még tovább. Ha a vásárlók már úgyis több mint 60 millió forintot hagytak ott a kasszánál. A jövőben egyre több modellnél jelenhet meg ilyen plusz funkció, és terjedésnek indulhatnak azok az extrák, amiket örökké fizetni kell, ha igényt tart rá az ember.
A mostani extránál 20 év alatt a felhasználók akár 24 ezer dollárt is kifizethetnek csak azért, hogy kicsit erősebb az adott személygépjármű. Ez az összeg már jelentős részét teszi ki a járművek eredeti vételárának.