A Samsung publikálta az idei első pénzügyi beszámolóját, amiből kiderült, hogy az okostelefonok értékesítésének köszönhetően tudott növekedést elérni. Külön kiemelték, hogy a Galaxy S25 széria kiválóan teljesít, és egy friss beszámolónak köszönhetően azt is láthatjuk már, hogy milyen arányban viszik a vásárók a különböző modelleket.
A dél-koreai Hana Securities elemzővállalat arról számolt be, hogy a Samsung a Galaxy S25 termékcsalád bemutatását követő két hónapban összesen 9,16 millió készülék talált gazdára, és ennek több mint a felét adta magában a Galaxy S25 Ultra.
A csúcsmodell egyértelmű dominanciát mutat, ami különösen jó hír a Samsung számára. Hiszen minden bizonnyal a Galaxy S25 Ultrával képes a legnagyobb nyereséget elérni. Az eddigi beszámolók szerint a Galaxy S25 széria rajtja nagyon jól sikerült, és a Hana Securities számai is ezt erősítik meg, több fogyhatott az újdonságokból, mint az előző generáció tagjaiból ugyanígy az első két hónapban. (Sajnos a Samsung hivatalosan nem szokott erre vonatkozó adatot megosztani a nagyérdeművel.)
Az elemzés részletesen is taglalja, hogy melyik modellből milyen példányszámban értékesíthetett a Samsung a bevezetést követő időszakban. Ha minden igaz, akkor a Galaxy S25+ volt a legkevésbé népszerű választás, ezt a készüléket 1,67 millió vásárló vehette birtokba. A Galaxy S25 már kapósabbnak bizonyult, de még abból is „csak” 2,41 milliót adtak el. Szóval ez a kettő termék együtt 4,08 milliós darabszámban kelhetett el.
Miközben a Galaxy S25 Ultrából 5,08 millió darabot szállíthatott le a Samsung, tehát az értékesített példányok 55,5% a zászlóshajó volt.
Arról nem beszélhetünk, hogy ez a felállás váratlan meglepetés lenne, ugyanis a gyártó az elmúlt években rendre az aktuális Galaxy S Ultra variánsokból tudta leszállítani a legtöbbet. A Galaxy S23 Ultra esetén kapott ez a tény különösen nagy figyelmet, de már korábban is így alakult ez, és a tavalyi Galaxy S24 szériánál is lehetett arról hallani, hogy az eladott felsőkategóriás mobiltelefonoknak több mint a felét adják a legdrágább eszközök.
Annak fényében, hogy az Apple és a Samsung is a legnagyobb csúcsgépekből tudja a legtöbbet értékesíteni, kicsit szokatlan az a trend, ami az utóbbi időben megfigyelhető a mobilpiacon. Egyre több nagy gyártó kezdett kisebb, 6,5 col alatti felsőkategóriás eszközöket szállítani, miközben az értékesítési adatok ezt nem különösebben indokolják.
Tavaly debütált például a szolidabb méretet öltött Pixel 9 Pro, amiről mostanra szintén kiderült, hogy nem igazán kapós. Persze generál forgalmat a Google-nek, de a szimpla Pixel 9 és a Pixel 9 Pro XL is nagyobb példányszámban kel el. Ugyancsak 2024 végén futott be a Vivo X200 Pro Mini, aminek nem volt elődje, a Find X8s pedig már idei újdonság az Oppótól. A OnePlus meg alig néhány nappal ezelőtt rukkolt elő a 13T modellel, ami 6,3 colos panelt foglal keretbe, és ennek sem volt felmenője, teljesen friss versenyző a felsőkategóriában.