Shop menü

A JÖVŐBEN AZ MI MIATT MÉG ZAVARÓBBAK LEHETNEK A YOUTUBE REKLÁMOK

A YouTube nagyobb szerepet ad a reklámozásban a mesterséges intelligenciának a hirdetések hatékonyabb célba juttatása érdekékben.
Szécsi Dániel (DemonDani)
Szécsi Dániel (DemonDani)
A jövőben az MI miatt még zavaróbbak lehetnek a YouTube reklámok

A Google legnagyobb bevételi forrása a hirdetés, a reklámokból nemcsak a Keresőben, de a YouTube-on is eszméletlen összegek származnak. Az MI pedig segíteni fogja a vállalatot abban, hogy még vonzóbbá tegye a partnerei szemében a hirdetési lehetőségeket, mivel elvileg képes lesz jobb célzott hirdetéseket intézni.

2025 első negyedévében a YouTube egy hajszál híján 9 milliárd dolláros bevételt ért el kizárólag a hirdetésekkel. Nagyon szépen növelte éves szinten a forgalmát ilyen formában, miközben előfizetője is több lett a platformnak. De a tavalyi év végén – az ünnepi időszakban, ami a legjobb ebből a szempontból – a videós felület már 10 milliárd dollárt is meghaladó reklámbevételt ért el.

Az aktuális Brandcast eseményen a YouTube vezetése több fejlesztésről is lerántotta a leplet, és a sajtó részéről a legnagyobb figyelmet az az újítást kapta, ami már a Geminit használja fel a célzott hirdetések időzítésére. Ma már a YouTube könnyedén képes azt meghatározni, hogy hol vannak egy videó csúcspontjai, de ezzel van egy probléma. A megtekintési adatokból következteti ki, mik a videó legérdekesebb pilllanatai, szóval utólagosan rajzolódik ki ez az információ. Viszont a Gemini révén képes lesz ezt előre meghatározni automatikusan.

A nagy nyelvi modellt használva a mesterséges intelligencia elemzi a feltöltésre váró videókat, és magától kijelöli azokat a pontokat, amiket a legjobb hirdetési pontnak gondol.

Galéria megnyitása

A felhasználók sok esetben csak a háttérben hallgatnak egy-egy videót, de mindig vannak olyan pillanatok, ahol a felvétel során mégis odapillantanak a képre, mert egy olyan esemény történik, ami különösen felkelti az érdeklődésüket. No, ezt a pillanatot fogja színesíteni egy hirdetés is, ha minden igaz, és a Gemini jól fogja végezni a munkáját. Persze a tartalomkészítők maguktól is gondolhatják, hogy mi lehet a legjobb pillanat, de a vállalat szerint mégis érdemesebb ezt a mesterséges intelligenciára bízni.

Elvileg képes lesz arra is a rendszer, hogy a lehetőségekhez képest a leginkább odaillő reklámot pakolja a videóba. Kontextusában és a felhasználói igényeket tekintve is megfelelőnek kell lennie a hirdetésnek, hogy az valóban hatékony tudjon lenni, és az MI ebben is segíteni fog.

További újítás lesz a YouTube-on, hogy a Shorts videók már a televíziókon is nagyobb figyelmet fognak kapni. Már az alkalmazás felső traktusában fogja kiemelni ezeket a vállalat, hogy minél több nézőt tudjanak elérni, több ember érdeklődését keltsék fel. Sokáig nem igazán találta a Shorts helyét a tévéken a YouTube, de úgy fest, hogy már nem okoz neki gondos az sem, hogy ezt teljesen az előtérbe tolja.

A YouTube megvalósítja majd a vásárlási lehetőséget biztosító hirdetéseket is a televíziókon. Ehhez a tervek szerint a Google Merchant Centert fogja felhasználni. A nézőknek lehetősége lesz a megvásárolható termékek között böngészni a tévén, felfedezhetik a megvételre kínált portékákat a nappaliban ülve. Azt még pontosan nem tudjuk, hogy fog kinézni a vásárlás menete a végleges formájában, de eddig a TV-s vásárlást QR kóddal és a mobilok bevonásával lehetett befejezni.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére