A HTC újdonsága borsot törhet az Oculus orra alá?

A HTC és a Valve együttműködéséből valami olyasmi születhet, ami alaposan felforgathatja a VR headsetek világát.

A HTC újdonsága borsot törhet az Oculus orra alá?

Már egy ideje várható volt, hogy a Valve egy, a virtuális valósághoz kapcsolódó termékkel rukkol elő, ám eddig úgy tűnt, hogy a bejelentésre majd csak a Game Developer's Conference alkalmával kerül sor. A vállalat aztán mégsem a GDC-t, hanem az MWC-t, azaz a Mobil Világkongresszust választotta egy ígéretes termék bejelentésére, amit szakemberei a HTC-vel közösen fejlesztenek.

A Steam VR-re támaszkodó újdonság tulajdonképpen nem más, mint egy VR headset, amely a Vive nevet viseli. A Vive végleges, kereskedelmi forgalomba szánt változata majd csak az év vége felé jelenhet meg, de a termék már most is ígéretesnek tűnik, a felek nagyon magabiztosak vele kapcsolatban. Szerintük a Vive virtuális valóság headset 9-12 hónappal az Oculus előtt jár, amelyet nemrégiben 2 milliárd dollárért vásárolt fel a Facebook, és amelynek technológiáját a Samsung Gear VR headsetjeiben is megtalálhatjuk.

A HTC adja a vasat, azt pedig, hogy a Vive esetében a Valve pontosan mivel járul hozzá a sikerhez, a GDC alkalmával szinte biztosan meg fogjuk tudni.

Maga a Vive Windows alapú számítógépekhez készült, tulajdonságai pedig elég vonzóak. Az újdonság két darab kijelzőt tartalmaz, amelyek 1200 x 1080 pixeles natív felbontás és 90 Hz-es képfrissítési ráta mellett dolgoznak. Ez azt jelenti, hogy a Vive minden szempontból impozánsabb, mint az aktuális fejlesztői csomagja az Oculus Riftnek, de várhatóan annál a végleges vasnak nagyobb lesz a felbontása. A BGR értesülései szerint a Vive giroszenzorral, gyorsulásmérővel és lézeres pozíció-szenzorral egyaránt fel van szerelve.

A HTC Vive a jelek szerint alaposan különbözik majd az Oculus megoldásától, ugyanis a termékkel a Valve és a HTC szakemberei egész szobára kiterjedő virtuális valóság élményt szeretnének biztosítani a felhasználók számára. A VR headset mellé két darab kézi vezérlő is jár, amelyek pozícióját természetesen folyamatosan követi a rendszer – feltehetőleg egy bázisállomás segítségével. Ezzel szemben az Oculus megoldása leginkább székhez kötött, ülő felhasználási módra van kihegyezve.

A Valve és a HTC megoldása a virtuális valóságot sokkal szélesebb körben alkalmazná, így újszerű felhasználói élményt biztosítana. Ez az újszerű felhasználói élmény utazás, játékban való részvétel és barátokkal való találkozás alkalmával egyaránt élvezhető lenne. A siker érdekében a felek vezető tartalomkészítőkkel is együttműködésbe léptek, amelyek között a Google, az HBO, a Lionsgate és a Tajvanon található National Palace Museum is jelen van.

A HTC Vive elsőre meglehetősen érdekesnek tűnik, de hogy pontosan mit sikerül majd kihozni a koncepcióból, az majd csak később derül ki.

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward