A CATL a világ legnagyobb akkumulátorgyártója, és a vállalat első embere a napokban interjút adott a Reutersnek, amiben több érdekességet is elárult. Beszélt arról, hogy mit lépnének Trump új gazdasági elképzeléseire reagálva, és hogy mit gondol a Tesla által korábban bejelentett akkumulátor megoldásról.
Az Egyült Államok új elnöke korábban arról beszélt, hogy jelentősen megadóztatná azokat a termékeket, amik Kínából érkeznek Amerikába. Tényleg egészen brutális vámokról beszélhetük, jó 60-100%-os adóterheket róna ki Donald Trump a legnagyobb konkurensére egy korábban belengetett elképzelése szerint. Ez a CATL-t is nagy csapásként érhetné, de Robin Zeng úgy látja, hogy van megoldás.
A CATL szívesen települne be az Egyesült Államokba, és ezzel munkahelyeket teremtene, az akkumulátorok pedig helyben készülhetnének, erősítve ezzel az amerikai gazdaságot is. Elárulta Zeng, hogy ez nem most merült fel először, folytattak már korábban tárgyalásokat az USA vezetésével, de akkor elutasították az ajánlatukat. „Én teljesen nyitott vagyok bármire jelenleg is” – tette hozzá a szakember. Zeng szerint Trump nem lesz az ellen, hogy újra tárgyalják a korábbi ajánlatot.
Globálisan nagyon agresszíven terjeszkedik a CATL, de ezt valószínűleg mondanunk sem kell, hiszen az olvasóink minden bizonnyal tudják, hogy az cég egyik nagy európai üzeme éppen Magyarországon épül Debrecen közvetlen közelében.
A Reutersszel való beszélgetés során felmerült a Tesla neve is. Az autógyártó a CATL egyik legnagyobb stratégia partnere, hosszú ideje dolgoznak együtt, és Robin Zeng elmondta, hogy kiváló igazgatónak tartja Muskot. Úgy véli, hogy Trump támogatásával „all in” ment, ez pedig bejött, de a Teslának sem sikerülhet minden.
A CATL első embere úgy véli, hogy az autógyártó által tervezett különleges 4680 akkumulátorcella nem fogja beváltani a bele vetett reményt.
Meglehetősen keményen fogalmazott ennek kapcsán Zeng. „El fog bukni a fejlesztés, soha nem válhat sikeressé” – szögezte le, és felemlegette az egyik találkozóját Muskkal. Állítólag volt egy jelentősebb összetűzése a fejlesztéssel kapcsolatosan az üzletemberrel, mely során rávilágított arra, hogy miért nem jó a 4680 cella, és hogy nem fog működni. „Ezt követően csendben maradt” – tette hozzá a CATL vezére. Úgy látja, hogy Musk nagyon jó meglátásokkal rendelkezik a chipek, szoftverek, számítógépes hardverek terén, és a mechanikai fejlesztésekben, de azt egyáltalán nem tudja, hogyan kell akkumulátort tervezni.
A Tesla szeptemberben arról számolt be, hogy már 100 millió 4680 cellát legyártott, és a termelés fel fogja pörgetni. A rendelkezésre álló információk szerint azonban több komoly gond is van ezzel egyelőre, az egyik probléma például az ár, egyszerűen túl sokba kerül az előállítása. A The Information úgy tudja, hogy Musk folyamatosan nyomasztja az akkumulátorfejlesztésért felelős csapatot, hogy minél gyorsabban oldják meg a cellákkal kapcsolatos problémákat. Az a hír járja, hogy év végéig adott időt a mérnököknek, hogy megoldásokkal álljanak elő.
Musk határideje már legendásak, Zeng az interjújában még erre is kitért. Azt mondta, megkérdezte Muskt, miért szab mindig nyilvánvalóan tarthatatlan céldátumokat, amire csak annyit válaszolt, hogy ezzel ösztönözi a dolgozókat arra, hogy nagyobb erőbedobással teljesítsenek.