Shop menü

A BARBIE-NAK IS MENNIE KELL AMERIKÁBÓL, DÖNTÖTT A HMD

A Nokia márkanevet sokáig dédelgető vállalat úgy határozott, hogy az amerikai működését kénytelen „visszaskálázni”.
Szécsi Dániel (DemonDani)
Szécsi Dániel (DemonDani)
A Barbie-nak is mennie kell Amerikából, döntött a HMD

A HMD nagyon próbálkozik az okostelefon piacán való helytállással, de egyszerűen nem akar neki kijönni a lépés. Tavaly nagy változásokon ment át a cég, de a jelek szerint ez egyáltalán nem jött be az Egyesült Államok vevőközönségének. A cég úgy döntött, hogy visszavonulót fúj Amerikában.

Az elmúlt évek során a HMD mindig nagyon nehezen viselte a kudarcokat, most sincs ez másként. Hivatalosan nem is igazán jelenti azt ki, hogy teljesen kivonulna az Egyesült Államokból, de minden jel ebbe az irányba mutat. Már nem lehet a cégtől közvetlenül mobiltelefonokat, de egyéb kiegészítőket sem. Csak az alternatív értékesítési útvonalak élnek, de azt sem tudni, hogy meddig.

„Mint sok más globális vállalkozás, a HMD is kihívásokkal teli geopolitikai és gazdasági környezetbe keveredett. Miután jól megfontoltuk a lehetőségeinket, arra a döntésre jutottunk, hogy visszaskálázzuk az Egyesült Államokbeli jelenlétünket.” – olvasható a vállalat rövid közleményében, amit a sajtóval osztott meg a napokban.

Galéria megnyitása

Igyekezett a cég leszögezni azt, hogy az elkövetkezendő időszakban is minden támogatást megad majd a meglévő ügyfeleknek, valamint az értékesítési partnereknek. Egy átmeneti időszak következik, amiben szeretné, ha minden a lehető legnagyobb rendben menne. Viszont szerintük a mostani lépést meg kellett tenni annak érdekében, hogy a távolabbi célok ne sérüljenek.

A HMD-nél a hivatalos állásfoglalás szerint továbbra is arra fognak fókuszálni a vezetők, hogy nagyobbá tegyék a márkát, még ha ez most éppen nem is ebbe az irányba mutat.

Külön kitért beszámolójában a HMD arra, hogy minden szolgáltatását zökkenőmentesen biztosítani fogja továbbra is az amerikai felhasználók számára, és amiatt sem  kell aggódnia az embereknek, hogy mi lesz, ha meghibásodik az meglévő készülékük. Az összes garanciális eset a megszokott rendben lesz kezelve a mostani döntést követően is.

Kifejezetten ügyelt arra a HMD a beszámolójában, hogy ne tegyen említést az Amerika és Kína között kibontakozó kereskedelmi háborúról, és az ennek nyomán bevezetett vámokról. Azonban a feltételezések szerint ennek lehet az betudható, hogy úgy döntött, hogy felhagy a termékei forgalmazásával. Talán csak azt akarja ezzel elkerülni, hogy éreztesse azt, hogy az eszközei Kínában készültek, de az is lehetséges, hogy politikai fronton nem akar kellemetlen helyzetbe kerülni.

Nagy bizodalma volt a HMD-nek abban, hogy saját márkanevét is képes lesz felfuttatni, ebbe tavaly vágott bele egy jelentősebb arculatváltással együtt. A cég neve eredetileg a Home of Mobile Devices rövidítése volt, de ebből mostanra Human Mobile Devices lett. Azt hangsúlyozzák, hogy az embereknek fejlesztenek, az emberek igényeit szem előtt tartva. A cég a fiatalokat megszólító kampányt is indított és bevezette a „multibrand” stratégiáját.

Galéria megnyitása

A multibrand felállásnak az lett volna a lényege, hogy olyan cégekkel adnak ki kollaborációban mobiltelefonokat, akiknek ez a terep idegen. Így született meg például a Barbie Phone készülék, ami egyébként meglepően nagy népszerűségnek örvendett – annak ellenére, hogy az ára nem tükrözte a képességeit. Amerikában már ezt a Mattel együttműködéssel forgalomba került eszközt sem lehet megvásárolni a HMD-től. És az első „multibrand” termékek óta egyéb ilyen megoldás nem is jött.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére