Shop menü

8 NAP ALATT A FÖLD KÖRÜL – SZÉDÜLETES REKORDOT FUTOTT A MERCEDES ELEKTROMOS HIPERAUTÓJA

A villanyautók körében egészen biztos, hogy ezt a teljesítményt semmi nem fogja egyhamar überelni, 25 megbízhatósági rekordot állítottak fel egyetlen teszt keretében.
Szécsi Dániel (DemonDani)
Szécsi Dániel (DemonDani)
8 nap alatt a Föld körül – Szédületes rekordot futott a Mercedes elektromos hiperautója

Az elektromos autók mind a mai napig azért kapják a legtöbb kritikát, mert nem tudnak olyan kényelmesen hatalmas távolságokat megtenni, mint a belsőégésű motorral szerelt társaik. Ezek a kritikák pedig folyamatos bizonyítási kényszert váltanak ki az autógyártókból. Ennek pedig az az eredménye, hogy a sorra dőlnek meg a különböző hatótáv és megbízhatósági rekordok.

Az egyik közkedvelt rekord, hogy mekkora távot tudnak a villanyautók 24 óra leforgása alatt megtenni. Ehhez nemcsak az kell, hogy nagy legyen az akkumulátor a járműben, hanem az is nagyon fontos, hogy kiemelkedő hatékonyságú legyen a hajtáslánc, és minél nagyobb gyorstöltéssel szolgáljon a jármű. Idén most harmadik alkalommal dőlt meg ez a rekord, de most egy ideig valószínűleg nem lesz újabb sikeres kísérlet.

Galéria megnyitása

Évekkel ezelőtt a Porsche Taycannal 3425 km-t tudtak levezetni 24 óra leforgása alatt, ezt döntötte meg idén a Xiaomi YU7 Max, 3944 kilométer megtételével. A kínaiak úgy gondolták, hogy ezzel a rekorddal feladják a leckét a riválisoknak, de jött az XPeng, és a P7 modellel sikeresen összehozott egy 3961 km-es csúcsot. Elég szoros verseny alakult ki a gyártók között, de most jött a Mercedes, és az összes eddigi csúcsot zárójelbe tette.

Galéria megnyitása

A Mercedes-AMG GT XX koncepció autóval mindössze 24 óra alatt megtettek 5479 kilométeres távot. Ez már önmagában egy egészen elképesztő eredmény, de valójában a németek nem érték be ennyivel. Nem 24 órán keresztül köröztek a hipersportkocsival, hanem több mint egy héten át. Úgy gondolta a Mercedes, hogy miért ne tennék meg a Föld kerületének megfelelő távot, abban ugyanis biztos volt a cég, hogy a jármű ezt gond nélkül képes lehet abszolválni.

7 napot, 13 órát, 24 percet és 7 másodpercet vett igénybe, hogy 40 075 kilométert tegyenek meg a Mercedes-AMG GT XX-szel.

Ha pedig már ilyen hosszú tesztet futott a speciális villanyautó, akkor úgy gondolták a németek, hogy még egy kicsit mennek, hogy a 25 000 mérföld is meglegyen. Ezt végül 7 nap, 14 óra, 9 perc és 52 mp-cel sikerült elérni. A páratlan teljesítménnyel a Mercedes-Benz összesen 25 különböző megbízhatósági csúcsot döntött meg. És ez még mindig nem minden.

Galéria megnyitása

A vállalat nem akart hibázni, ezért nem egy, hanem kettő Mercedes-AMG GT XX-et állított rajthoz, és mind a kettő bírta a majdnem 8 napig tartó brutális terhelést. Mindkét járműnek ugyanúgy nyomták végig a sofőrök, hogy a rekord ne legyen veszélyben. Ennek eredményeként a 25 ezer mérföldes megpróbáltatás végé csak egy hajszállal, mindössze két körrel maradt le a lassabb jármű a hivatalos rekordokat jegyző autó mögött.

Galéria megnyitása

Mondanunk sem kell, ez már a pilóták részéről is egy egészen döbbenetes teljesítmény, és éppen ezért a vállalat azt sem bízta a véletlenre, hogy kik ülhettek a volánhoz a több mint egy hetes megpróbáltatás során. Összesen 17 fő vezette az autókat a rekordfutam során, és még a Forma-1-es versenyző George Russell is tagja volt a nívós csapatnak. Úgy tette meg a több mint 40 ezer kilométert a két Mercedes-AMG GT XX, hogy szinte folyamatosan 300 km/h-s sebességgel haladtak a nagy sebességű tesztelésre felkészített versenypályán.

Galéria megnyitása

A rekord kulcsa a gyorstöltésben rejlett azon felül, hogy tényleg hibátlanul kellett bírniuk a terhelést az autóknak. A GT XX koncepció akár 850 kW-os teljesítménnyel tölthető, ennek köszönhetően nagyon gyorsan újult erőre kap az padlólemezébe integrált akkumulátor. A kísérlet során több szett gumit elfogyasztottak az autók, de a töltések során a kerékcseréket gond nélkül le tudták zavarni a szervizelésért felelős szakemberek.

Galéria megnyitása

A Mercedes-AMG GT XX három darab villanymotorral rendelkezik, melyek kombináltan több mint 1360 lóerős teljesítményt képesek leadni. A megbízhatósági és hatótáv tesztelés során ennek köszönhetően gond nélkül ment a kocsiknak a hatalmas tempó tartása – a csúcssebessége papíron 360 km/h. Még a fogyasztást is sikerült aránylag alacsonyan tartani, amihez hozzájárult a 0,2 Cd alatti alaktényezője is, és az is fontos volt a rekord elérésében, hogy az új NCMA (Nickel Cobalt Manganese Aluminum) kémiás akkumulátorok tökéletesen vizsgáztak.

A Mercedes-Benz az AMG GT XX-szel szerzett tapasztalatokat a jövőben felhasználja a hétköznapi autók, sportkocsik fejlesztése során.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére