Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Destiny: The Dark Below - Egy DLC, ami kiegészítő akar lenni

  • Dátum | 2015.01.06 18:01
  • Szerző | InGen
  • Csoport | JÁTÉK

Ahogy a Destiny tesztemben is említettem, nem igazán lehet eldönteni, hogy mi is akar lenni ez a játék. Ha valakinek el akarnám magyarázni, leginkább azt mondanám, hogy egy MMO-elemekkel megtűzdelt kooperatív FPS, ami nagyrészt játszható egyedül is. Az MMO-elemek azonban nem a közösségi lehetőségek tárházában mutatkoznak meg, hanem leginkább abban, hogy a játék sikeresen alakítja ki azt a függőséget, ami főként egy MMO-ra jellemző, és ahhoz hasonlóan ékeli be magát a mindennapi életünkbe. Igen, a Destinynek rendkívül gyenge, szinte nem létező sztorija, és repetitív, egymáshoz alig-alig kapcsolódó küldetései voltak, de az endgame tartalmat mégis sikerült ezekre felfűzni.

A strike-ok, a bountyk, a napi és heti ciklusban ismétlődő farmolás pont ugyanolyan sikeresen működik ebben a játékban, mint ahogy egy bármilyen MMO-ban. A lootrendszert ugyan sok kritika érte, de a Bungie javára legyen mondva, valahogy csak elérték, hogy a játékosok azt a meglévő, elég kevés tartalmat napról-napra elővegyék, és úgy érezzék, hogy bizony meg kell szerezniük a lehető legjobb felszerelést. Hogy jó-e ez nekünk, játékosoknak? Ilyen lenne egy jó játékdizájn? Nos, abban már nem vagyok biztos, de úgy tűnik, hogy sokaknak tetszik, hiszen az Xbox One-os barátlistám egy jelentős részét szinte minden este a Destinyben látom tevékenykedni.


Ha tehát úgy tekintünk a játékra, mint egy MMO-ra, akkor két dolgot kell megemlítenünk: egy MMO-hoz képest nagyon kevés lehetőséget és tartalmat tartogat, valamint (ebből következően) szüksége van folyamatosan új tartalmakra. Ezek az új tartalmak pedig nagyobb DLC-k formájában érkeznek, amiket a Bungie kiegészítőnek hív, és 19,99 dolláros áron adja őket. Ezzel tehát drágább a csomag, mint a legtöbb DLC a piacon, úgyhogy nézzük is meg, milyen tartalmakat kapunk ezért cserébe. Nos, három sztori-küldetést, egy új strike-ot, egy új raidet, valamint három új pályát a kompetitív multiplayer szekcióhoz. Meg új felszereléseket, amik a mostantól induló új farmolási ciklus célját képezik.

Történetünk ott kezdődik, hogy a Towerbe érkezik egy új NPC, aki Eris Morin névre hallgat, és látszólag eléggé megviselte a háború. Vagy csak nagyon stresszes életmódot folytat. Eris attól tart, hogy a Hive megpróbálja felébreszteni az istenségét, Crotát (akinek a kardjával már összefutottunk korábban a Holdon, ugyebár), és ezt azért jó lenne megakadályozni, ha egy mód van rá. Az új NPC az alapjáték exotic bounty-megoldásához hasonlóan adja az újabb és újabb megbízásokat, továbbá egyúttal árusként is funkcionál. A három küldetés jelentős részében egy Omnigul nevű arcot fogunk üldözni, aki elvetemült varázsló hírében áll, és zárásként a Will of Crota strike-ban ütközünk majd meg vele.

A három küldetés abszolút semmi extrát nem vonultat fel, nagyrészt olyan mindegyik, mint az alapjáték közepes missziói. Egy-két érdekesebb ötlet akad néha, például az első küldetésnél elveszik a szuperképességeinket, de egyik sem olyan emlékezetes, mint mondjuk az alap történet legjobb pályái. Még a területek sem újak, hiszen jelentős részben ugyanazokra a részekre kell elmennünk a Földön és a Holdon, ahol az alapjátékban már ezerszer jártunk. Érdemes továbbá megemlíteni, hogy a három misszióból az elsőt csak egyszer csinálhatjuk meg, utána örökre eltűnik, ezzel ki is esik a későbbi farmolási ciklusból.


A Will of Crota viszont egészen jól sikerült, és ha Heroic vagy Nightfall módban esünk neki, hatalmas kihívást nyújt. Továbbra is frusztráló kicsit, hogy a főellenségeknek irdatlan mennyiségű életereje van (szerintem még több, mint korábban bármikor), de maguk az összeütközések jól megtervezettek, igazi csapatmunkára van szükség a teljesítésükhöz, valamint ügyes mozgásra, odafigyelésre és taktikázásra. Érdemes megemlíteni, hogy a PS4-tulajdonosok kapnak egy időlegesen exkluzív másik raidet is, a The Undying Mind elnevezésűt. Sajnos mivel én Xbox One-on toltam a Destinyt, így nem tudtam kipróbálni. A beszámolók szerint egyébként közel sem olyan jó, mint a Will of Crota, de mint mondottam, ez nem saját tapasztalat.

Az új raid, a Crota's End azonban egészen egyszerűen eszméletlen, és önmagában bizonyítja, hogy a Bungie zsenialitása valahol ott van még, csak éppen az egyéb tartalmaknál valamiért nem tud előjönni annyira. A Crota's End nehéz, brutálisan nehéz - legalábbis elsőre, ahogy annak lennie kell. De semmi nem fogható ahhoz, ahogy hatan nekiálltok legyűrni ezt a pályát, ami egyaránt igényel tökéletes célzást, gondolkodást, és az egyedi megoldásokkal tarkított, környezeti puzzle-ökkel megspékelt fantáziadús tűzharcok legyűrését. Be kell vallanom, a World of Warcraft raidjei után nem gondoltam, hogy hasonló élményt replikálni tud egy hatfős FPS, de teljes mértékben sikerült neki.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 4.
    2015. 01. 13. 09:48
    Nah igen, ha a játékosok merő pesszimizmusból és paranoiából sosem vennék meg azokat a címeket, amik jónak tűnnek a megjelenéskor, főleg egy olyan fejlesztő esetében aki előtte már nem keveset tett le az asztalra, akkor az biztos hihetetlen produktivitást eredményezne a minőségi AAA címek esetében.
  • 3.
    2015. 01. 09. 22:22
    Ezért működik ez az egész AAA DLC Season Pass és egyéb lehúzások modell. Mindig vannak akik adnak még egy esélyt a játéknak. Az éppen játszani kezdő korosztályt pedig meghülyíti a marketinggépezet és szépen viszik lefele a lécet is évről évre.
  • 2.
    2015. 01. 07. 16:32
    Egyelőre úgy tűnik fele-fele arányban felelős a kudarcért a Bungie és az Activision:
    - Előbbinek nemhogy fogalma sincs arról mi fán terem egy "MMO-szerű" FPS, de még azt is elfelejtette mitől volt a Halo: Reach multija annyira népszerű
    - Utóbbi: Kiherélt játék, amit majd a fizetős DLC-k fognak "befejezni" (ha még addigra lesz játékosuk
  • 1.
    2015. 01. 07. 16:21
    Én adtam neki még egy esélyt ezzel a DLC-vel, de miután megláttam, hogy mennyi tartalmat kapunk érte... asszem abbahagyom a játékot, amikor a következő kieg kijön. Addig meg multiban elleszek még.

    Borzasztóan jó játék lehetett volna, de a legjobban az idegesít, hogy a bungie szinte semmi magyarázatot nem ad arra, hogy miért kapunk ilyen rohadt kevés tartalmat.

    Lehet persze nem is kell neki...