Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Destiny - a félmilliárd dolláros játék

  • Dátum | 2014.09.14 22:01
  • Szerző | InGen
  • Csoport | JÁTÉK

Ezen a ponton valószínűleg már nagyjából mindenkinek van valamiféle fogalma arról, mi is az a Destiny. Ebben az évben nehéz volt elmenni a név mellett, melynek fejlesztésébe és marketingjébe a világ legnagyobb játékkiadója, az Activision több, mint 500 millió dollárt tett bele, és ami egyébként az egyik legfelkapottabb konzolos fejlesztőstúdiónál, a Halo-sorozatot is jegyző Bungie-nál készült. Az utóbbi hónapokban ráadásul nem kellett már csak a kiadott előzetesekre, videókra hagyatkoznunk, hiszen ha az alfa verziót nem is, de a bétát három napra teljesen nyílttá tették, így nagyon sokan kipróbálhatták. Pár nappal ezelőtt aztán megjelent a végleges verzió, és sajnos majdnem minden félelmünk beigazolódott, ami a bétával kapcsolatban felmerült. A Destiny egy döbbenetes sci-fi shooter, aminek minden porcikáján érződik a hatalmas költségvetés, azonban úgy tűnik, mintha maguk a készítők sem tudták volna, mit is akarnak kihozni belőle. Ez pedig rányomja a bélyegét a végeredményre.

De kezdjük a pozitívumokkal. Talán sehol máshol nem látszik meg jobban a játékba ölt dollármennyiség, mint a grafikában és a látványvilágban. A Destiny ugyan megjelent az előző generációs konzolokra is, azonban leginkább az új PS4-en és Xbox One-on érzi otthon magát. Azt nem merném egyértelműen kijelenteni, hogy technológiailag a legfejlettebb lövöldözős játék (pont azért, mert futnia kell valahogy a régi konzolokon is), de hogy művészileg abszolút letaglózó, az teljesen biztos. A Föld lepusztult, poszt-apokaliptikus látványától kezdve a Hold barlangjaiból nyíló fantasztikus földalatti templomokon át a Vénusz erdős-mocsaras vidékeivel bezáróan a Destiny majdnem minden egyes percben ad valamit indokot arra, hogy pelenkát kelljen cserélni. Ez pedig nagyon feldobja a felfedezés élményét, minden sarkon azt vártam, hogy milyen újabb látványos sci-fi díszlet tárul majd a szemem elé. Ja, és ugyan nem szorosan ide tartozik, de a Destinynek van a legszebb, legjobban használható kezelőfelülete, amit valaha játékban láttam.


Aztán ott van maga a nyers játékélmény, a tiszta lövöldözés. Az első Halo megjelenése óta tartom a véleményem, hogy senki nem tud úgy FPS-t készíteni, mint a Bungie. A Destinyben minden egyes fegyver elsütése felér egy kisebb orgazmussal. Lövéseink nyomán az összes ellenfél úgy hal meg, csuklik össze, esik szét, robban fel, hullik darabjaira, hogy már szinte vágyakozva visszük rá a célkeresztet a következő rosszarcúra, akit aztán ismét telepumpálhatunk ólommal. A stúdió a Halo-sorozattal a tökélyre fejlesztett egy olyan játékmenet-formulát, mely itt is hibátlanul működik. Ennek lényege, hogy egy viszonylag nagyobb területen, a helyszín adottságait kihasználva üthetünk rajta egy csapatnyi ellenségen, akikkel aztán valahogy el kell bánnunk. Ha sikerült, jön egy kis “séta”, majd ismét egy maroknyi ellenfél, és így tovább.

Ez a formula csak úgy működhet, ha az ellenfelek intelligensek, hiszen például a Call of Dutyval ellentétben az esetek többségében nem egy folyosón jönnek majd velünk szembe, és nem fix, előre beállított pontokról lövöldöznek ránk. Tudniuk kell reagálni a játékos cselekedeteire, és nekik is alkalmazkodniuk kell a viszonyokhoz. Ebben pedig a Destiny példásan teljesít, néhány furcsa kivételtől eltekintve a velünk szemben felvonuló szörnyek okosan, és fajukra, képességeikre jellemző egyedi módon viselkednek. Az ilyen jellegű játékmenet azért remek, mert egészen más perspektívába helyezi a nehézséget. Mivel a Destiny pályái elég teret adnak a kibontakozásra és az egyéni ötletek kivitelezésére, játékosként úgy érezzük, hogy mi irányítunk, és kizárólag a mi hibánk, ha elbukunk - és miközben a program tölti vissza a legutolsó mentési pontot, már azon gondolkozunk, hogyan és mit kell legközelebb másként csinálnunk.


Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 34.
    2014. 10. 13. 13:51
    Őszinte trailer: itt
  • 33.
    2014. 09. 18. 16:32
    Nem gond, majd jön az UT és elleszünk itt PC-n friss multis játékkal.
  • 32.
    2014. 09. 18. 10:37
    Hidd el, ismerek ilyen elvetemülteket, mivel konkrétan az öcsém profi CoD-os volt egy csomó ideig:

    https://www.youtube.com/watch?v=0P2zgEkJEuQ

    https://www.youtube.com/watch?v=6gyc9yDS4CM

    és egy ideig játszottam velük, szóval alapvetően pontosan tudom, miről szól a profi FPS-ezés PC-n.

    Ennek ellenére továbbra is hülyeség összehasonlítani a kettőt, mindkettő tök jól működik egymástól függetlenül.

    Egy nagy volumenő shooter meg azért konzol exkluzív, mert igazából PC-n kevesen veszik - nézd csak meg, ma már mennyit adnak el a PC-s CoD-ból, eltörpül a konzolos mellett, pedig az egy PC-ről indult sorozat. Ráadásul a Halo és a Destiny eleve a nulláról úgy van felépítve, hogy tökéletes legyen konzolra és gamepadre.

    Alapvetően megértem, hogy ilyenkor só van a csak PC-n játszók segglyukában, de csak azért kimaradni egy jó játékból, mert nem egérrel kell irányítani, vagy emiatt összehasonlítgatni a PC-s shooterekkel pont ugyanolyan baromság, mint ez az egész vita, meg mint a konzol vs. PC vita eleve.
  • 31.
    2014. 09. 18. 09:25
    A zsákbanfutóversenynek is megvan a maga bája, mindenkinek ugyanolyan mély a zsák, aki sokat gyakorol, az jobb eredményt fog elérni, vannak trükkök és stílusok - de attól még ne próbáljuk meg összehasonlítani a 100 méteres zsákbanfutás világbajnokát egy iskolai futóverseny selejtezőjének kiesőjével, mert a zsákbanfutó teljesítménye nevetségesen alatta marad Pistike - egyébként középszerű egyéni rekordjának!

    Ne alázzuk már a konzolos FPS-t játszókat az összehasonlítással!
  • 30.
    2014. 09. 18. 04:00
    Kivéve, ha valaki egérrel megy konzolon, mert akkor behozhatatlan előnyre tesz szert a felhasználók 99.99%-ával szemben... Ráadásul egérrel ugyan úgy gyakorlástól függ, hogy mennyire jó vele valaki. Vannak azok az elvetemültek, akik csak rántanak egyet az egéren, kattintanak, és már kaptad is a fejlövést több száz méterről. Na, ha egy ilyen konzolon beszabadul, onnantól kezdve mindenki esélytelen vele szemben, mert mire 1 profi játékos becélozza kontrollerrel, addigra ő kiosztott 10 fejlövést. Meg mozgás közben sokkal nehezebb kontrollerrel célozni. Ez mind-mind azt tanúsítja, hogy az FPS nem való kontrollerre, attól függetlenül, hogy azzal is lehet. Végül is egy kormánnyal is lehet... Igazából a lényeg az, hogy felfoghatatlan, hogy egy nagy volumenű shooter miért konzol exkluzív.
  • 29.
    2014. 09. 17. 23:57
    Igen, hát itt igazából hasonló a helyzet, mint a Diablo 3 megjelenésekor. Az alap játékélmény ott is ütött mindent, szerintem a mai napig is üt mindent, csak éppen körülötte voltak elbaszva a dolgok, amiket aztán a kieggel szépen rendberaktak.

    Szóval kíváncsi leszek, hogy a Bungie itt mit fog tudni kihozni hosszabb távon. Mert az alap játékélmény istentelenül jó, ez egy sokkal jobb _FPS_, mint pl. a kábé hasonló kategóriában induló Borderlands 2, csak éppen a többi része ekörül hiányos/átgondolatlan, olyan dolgok, amik viszont a Borderlands 2-ben meg például pont hogy jók.
  • 28.
    2014. 09. 17. 23:50
    Jó, de itt két teljesen más stílusú és tempójú játékról van szó.

    Egyébként meg nyilvánvaló, hogy egérrel pontosabban és gyorsabban lehet célozni, de az egy marhaság, hogy gamepaddel nem lehet normálisan játszani FPS-t.

    Játéktól függ, meg gyakorlástól, és mivel mindenki pontosan ugyanolyan gamepaddal megy ellened, pontosan ugyanolyan speckójú gépről (nincs több fps, nincs jobb grafika, szélesebb FoV, 60 ezer forintos egér, 30 ezer forintos egérpad) így még az esélyek is egyenlőek.

    Szóval valamit valamiért. Mindkettőnek megvannak a maga szépségei és hátrányai.
  • 27.
    2014. 09. 17. 20:10
    @InGen
    "még egérrel sem játszol úgy, ahogy ezek gamepaddel:"

    ROFL
    http://ipon.hu/hir/ma_indul_a_quake_live_steamen/31163
    tesseg ittvan a sajat cikketek, lehet hasonlitgatni.....
  • 26.
    2014. 09. 17. 18:56
    499 millióból is kihoztam volna egyébként mindezt!
  • 25.
    2014. 09. 17. 18:55
    Az első DLC pakk cirka 11E Ft lesz a Destiny-hez...

    Szóval kedves cikkíró, lehet nagyon is jól tudják mit akartak kihozni a játékból.
    Egy kiherélt játékot készíteni és még 5x lehúzni a vásárlókat. Mire minden DLC-t megveszel egy egészen játszható dolog lesz hosszabb távon. Persze tudom InGen, hogy Te másra értetted ezt a félig átgondolt és megvalósított valamit, de ki tudja, hogy hány letölthető tartalom után mi lesz még ebből ?!
  • 24.
    2014. 09. 17. 15:35
    off:
    LOL
    Az illetőt pc-n úgy hívnák: Training Bunny
    "még egérrel sem játszol úgy, ahogy ezek gamepaddel:" Na ez a baromság

    On:
    Zseniális játék lett. PC-fun vagyok, nincs konzolom, de ezt kipróbáltam a munkatársamnál, és nagyon tetszett!!! (nem az irányítás stb,...) hanem a látvány, és az élmény amit nyújt. Az hatalmas. Nagyon várom mikor kerül ki PC-re is. Nem hagyhatják ki ezt a platformot. Túl nagy játékosbázis várja.
  • 23.
    2014. 09. 17. 14:31
    Havidíjas a destiny abból a szempontból hogy ps plusz meg xbone gold kell hozzá
  • 22.
    2014. 09. 16. 13:04
    Megnyílt az első raid, éppen az első bosson wipe-olgat az egyik legjobb csapat:

    http://www.twitch.tv/streamerhouse

    Elég funnak tűnik
  • 21.
    2014. 09. 16. 12:58
    Én is (mint anno hardcore fps gémer) egy frappáns válaszon gondolkodtam a kedves konzol**** kollégának, de miután megnéztem a videó első 5 percét már rájöttem, hogy nem is érdemes.
  • 20.
    2014. 09. 15. 23:27
    Azért látszik, hogy mekkora mellélövések vannak. A találatok túlnyomó többségében is előre odaviszi a célkeresztet, amerre mozog az ellen, és akkor lő, amikor a célkeresztben van. Ez kapásból annyi időhátrány, hogy egérrel addig 6x agyonlövik.
  • 19.
    2014. 09. 15. 22:22
    " pro:
    FPS elmeny"

    A bevezető kötőjel hiánya miatt erősen reméltem, hogy feltűnik, ahogy az az előző sorhoz kapcsolódik

    A többi meg egy baromság, te még egérrel sem játszol úgy, ahogy ezek gamepaddel:

    https://www.youtube.com/watch?v=1JukX1JgsNs


  • 18.
    2014. 09. 15. 21:40
    "Az első Halo megjelenése óta tartom a véleményem, hogy senki nem tud úgy FPS-t készíteni, mint a Bungie."

    Kesziteni rendben van, jatszani mar mas kerdes, kivetel nelkul az osszes gameplay videoba egy vicc ahogyan lovoldoznek, 2 meterrol nem talaljak el egymast sokszor, vicckategoria ahogy a joyyal szarakodnak....

    " pro:
    FPS elmeny"
    LOL
  • 17.
    2014. 09. 15. 19:02
    Mondjuk nem tudom, mennyi lóvét tol az ipon a 444.hu-nak, hogy kitegye a cikkeket, de most pl. nekem sehova sem mutató link nyílik meg

    Olyan meg nincs, hogy egy játékra eltapsoltak 500 millió dollárt. Akár reklámokkal. Kizárt. Akkor sem hiszem el, ha az Activision tételes kimutatást ad róla. Vagyis akkor még kevésbé hiszem el
  • 16.
    2014. 09. 15. 17:40
    Akkor marad a Borderlands Pre-sequel.
  • 15.
    2014. 09. 15. 15:51
    Azért eléggé vártam a low gravity-t a Holdon.... és hát mégse.
  • 14.
    2014. 09. 15. 14:16
    Van már alternatíva ... úgy hívják XIM4 vagy VenomX
  • 13.
    2014. 09. 15. 12:08
    Sajna a mai játékokba a tartalom megjelenèskor igen szegényes ezt már megszokhattuk volna, főleg mmonál. Pár év múlva biztos jó game lesz Annak örüljetek hogy nem havidijas, amúgy engem az ilyen farmolos játékok inkább taszitanak a wow után. Skyrimhez hasonló legyen ha már rpg.
  • 12.
    2014. 09. 15. 12:04
    Ugyan már kedves Ipon-InGen! A fejlesztő-kiadó megmondta, hogy ne ítélkezzünk elhamarkodottan a játék felett!
  • 11.
    2014. 09. 15. 11:40
    A helyzet hasonló a Diablo 3-hoz és a Reaper of Soulshoz. Alapvetően a D3 is egy kurva jó játék volt, csak az alrendszerek voltak elbaszva körülötte és a tartalom kevés volt. Ha a Blizzard rendbe tudta szedni a kieggel, akkor szerintem a Bungie is meg tudja majd oldani.

    Hamarosan egy jön egy videoteszt is, hogy mozgásban is megtekinthető legyen a stuff
  • 10.
    2014. 09. 15. 11:15
    Basszus, én meg majdnem csak emiatt vettem XBox One-t!
    Ezek után ha PC-re jön ki sem biztos, hogy megveszem ezt.
  • 9.
    2014. 09. 15. 11:08
    Miért nem tudnak már valamit kitalálni a normális sajtreszelővel rej... izé, értitek...
  • 8.
    2014. 09. 15. 11:05
    Nem hiszem, hogy ilyen félgőzös játékokra lennék kíváncsi, mint PC-s.
    Én továbbra is a Darkness-t szeretném inkább látni PC-n, mint a Destiny-t.
  • 7.
    2014. 09. 15. 11:00
    De ez most auto aimos, vagy hogyan kell elképzelni? Miért nem tudnak már kitalálni valamit a normális konzolos FPS-ezéshez?
  • 6.
    2014. 09. 15. 10:33
    Képek alapján nagyon kíváncsi vagyok rá, videók alapján már nem annyira. Meg tényleg mi ez a bohózat, hogy PC-re nem jött ki még? Ezek nem tudják, hogy aki nem egérrel játszik az meleg?
  • 5.
    2014. 09. 15. 09:47
    Szép? Igen.

    Jó? Nem.

    Első nap után már megérte a kiadónak? Igen.

    Innentől kezdve kell, hogy érdekelje? Nem.

    Játékfejlesztés 2014.

    +1: Konzolra FPS?
  • 4.
    2014. 09. 15. 08:25
    Szóval ez egy FPS-Diablo, ahol az összes pénz art design-ra meg marketingre ment, játékmechanikára meg nem futotta?
  • 3.
    2014. 09. 15. 07:44
    Nos, bízzunk benne, hogy jön PC-re, és a csiszolt, bőséges tartalommal bíró változatot köszönthetjük majd!
  • 2.
    2014. 09. 15. 07:10
    És azzal, hogy megjelenik PC- re is!!! Ahova való
  • 1.
    2014. 09. 15. 05:33
    Röviden: Mindennel egyet tudok érteni ami a cikkben íródott, FPS-nek remek (sőt kiváló), minden "e fölötti" dolog félkész és enyhén szólva is döcögős...
    A jó hír az, hogy ha a Bungee/Activision nem akar max. fél év múlva belebukni ebbe az egészbe, akkor a hiányosságokat rohadt gyorsan orvosolniuk kell (és nem tisztán plusz pályákkal, küldetésekkel, hanem főleg játéktechnikai módosításokkal, kiegészítésekkel)