XCOM: Enemy Unknown előzetes

Kipróbáltuk a még béta fázisban lévő játékot, mert nagyon kíváncsiak voltunk rá, hogy képes-e felnőni a nevéhez.

XCOM: Enemy Unknown előzetes

XCOM

A lassan 20 évessé váló eredeti UFO: Enemy Unknown-t az „öreg” rókáknak már biztos nem kell bemutatnunk, a többieknek pedig irány a PC-s játéktöri széria, mert egy alapműről van szó. Több újságban is sikerült elnyernie a minden idők legjobb játéka címet, és az tényleg megkérdőjelezhetetlen, hogy a MicroProse anno valami egyedit tett le az asztalra. Azóta UFO-k és X-COM-ok jöttek-mentek, de a legtöbb rajongó a „régen minden jobb volt” elvhez ragaszkodva egyiket sem tudta úgy szeretni, mint az eredetit. Éppen ezért a Firaxisnak óriási elvárásokkal kellett szembenéznie, amikor úgy döntöttek, csinálnak egy felújított, rebootolt Enemy Unknown-t, ami méltó az eredeti játékhoz. (Egyébként az új játék nem összetévesztendő a simán XCOM-nak hívott taktikai shooterrel, ami a bejelentéskor óriási visszatetszést váltott ki a játékosokból. XCOM FPS?)

Az új játék szellemiségében tényleg igyekszik visszatérni az őshöz, de mivel nem lehet elmenni amellett, hogy közben eltelt közel 20 év, modernebbé is teszi azt. Most biztos sokan felszisszennek, de nem kell félni. Bár a modernizálás manapság sok esetben kb. a butítást jelenti, mert a kazuárok millióira gondolva dollárjelek csillognak a vezetők szemében, a Firaxis okosan kezelte ezt a kérdést: míg az egyik kezével elvett, a másikkal adott, új élményeket behozva a játékba. Egy-két apróság persze biztos fájni fog a régi játékosoknak, például nem lehet akárhová bázisokat pakolászni később, amikor már elég pénzünk van (így nem fognak Magyarországról indulni az Interceptorok), de cserébe más aspektusaiban előnyére változott a játék. A katonáink például jobban a szívünkhöz nőhetnek majd, mert kevesebb van belőlük, és kaptak egy egyszerű fejlődési rendszert is, így folyamatosan foglalkoznunk kell velük, és a harctéren nem lesz mindegy, hogy ki hol áll épp.

Ha már harctér, akkor érdemes megemlíteni, hogy a rombolhatóság szerencsére megmaradt, sőt, néha akár egész épületeket is elpusztíthatunk majd. Az izometrikus nézet sem változott, de 90 fokonként körbeforgathatjuk a kamerát, ami nagyon hasznos néhány helyzetben. A 3D-nek hála az akciójeleneteket is feltuningolták, öröm nézni ahogy az orvlövészünk messziről kiszed egy Sectoidot a fedezéke mögül. Apropó fedezékek, ezeknek most igen nagy szerepe lett az új játékban, úgyhogy mindig érdemes lesz figyelni arra, hogy hová mozgatjuk emberünket, a nyílt terepen garantáltan nem lesz hosszú élete.

A bázis nézet megmaradt, csak feltuningolták sok átvezetővel, így főleg a tutorial módban rengeteget beszélgethetnünk majd a kutatók és a mérnökök vezetőivel. Kezdőknek egyébként nagyon hasznos ez a tanító mód, bő egy óra alatt, ahogy haladunk előre a történetben bevezet minket az irányítás minden részletébe. Mire végzünk, már mindenről tudni fogjuk, hol találjuk a bázison belül, és remélhetőleg a katonáinkat se hagyjuk majd könnyen lemészárolni.

A játék az Unreal Engine 3-at használja, ami nem egy mai darab, de láttunk már vele egy-két igen jól összerakott címet. Az XCOM viszont biztos nem nyer idén technikai díjat, kicsit elavult a grafikája, látszik, hogy inkább a játékmenetbe fektettek időt a Firaxisnál. Ha a megjelenésre minden úgy is fog működni, ahogy kell, akkor ez nem is gond. Egy átlagos kinézete van a játéknak, de jó a hangulata, néhány óra játék után meg akinek még ott motoszkál a fejében, hogy ez nem egy Crysis 3, azzal valami baj van.

Multi is van, bár elég egyszerű fajta, egymás ellen mehetünk egy kiválasztott pályán, aztán az nyer, aki hamarabb lekaszálja az ellenfél embereit. Ami viszont nagyon meglepő, hogy gamepaddal is jól irányítható a játék, így az XCOM azon kevés játékok egyike lehet, ami bebizonyítja, hogy konzolokon is lehet jó irányítást csinálni egy taktikus játékhoz.

Igazából többet nem szeretnénk előre elmondani a játékról, aki nagyon várja az már úgyis megnézte az összes fejlesztői naplót, a többieknek pedig ajánljuk, hogy olvassák majd el a cikkünket a végleges játékról. Amit eddig láttunk az bíztató, egy pergősebb, de ugyanúgy taktikus XCOM-ot ismerhettünk meg a preview példány alapján, kíváncsian várjuk az októberi megjelenést!

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward