Shop menü

XBOX ONE: ALWAYS-ON, HASZNÁLT JÁTÉKOK

"Most akkor kölcsönadhatom a lemezt a haveromnak, vagy eladhatom, ha már meguntam?"
Csont Szilvia
Csont Szilvia
Xbox One: Always-on, használt játékok

Tegnap este óta folyamatosan azt a témát feszegeti a fél internet, hogy mi a helyzet a használt játékokkal és az always-online híresztelésekkel az Xbox One esetében. Az emberek kíváncsiak, hogy meg tudják-e osztani családtagjaikkal és barátaikkal a megvásárolt játékokat. Nos, ezek a kérdések bonyolultabbak, mint az ember azt gondolná, Phil Harrison, a Microsoft PR embere már több kísérletet is tett arra, hogy megválaszolja őket...

Játékaink megosztása családunkkal és ismerősökkel:

"Gondoljatok arra, hogy hogyan használtok egy lemezt az Xbox 360-otokhoz. Ha megveszem a lemezt a boltban, beteszem a gépembe és játszom, majd odaadom a fiamnak és ő is játszik a saját szobájában. Egyszerre viszont nem játszhatunk.

Amit mi most a digitális engedélyekkel csinálunk az Xbox One esetében, nem különbözik ettől. Ha játszom a lemezzel, amit felinstalláltam az Xbox One merevlemezére, mindenki akinek a háztartásomban engedélye van, hogy használja az Xbox One-t, hozzáférhet ehhez a tartalomhoz. Szóval odaadhatom ezt a tartalmat a fiamnak és ő játszhat ugyanazon a gépen."

Harrison ezt követően elmagyarázta, hogy mi van akkor, ha ezt a tartalmat a saját háztartásunkon kívülre kívánjuk vinni:

"Átmehetek hozzád és betehetem a lemezemet a te gépedbe, aztán beléphetek ott a saját profilommal és játszhatunk együtt.

A tartalom felkerül a merevlemezedre, én pedig a játék végeztével hazavihetem a lemezemet vagy otthagyhatom nálad. Ha te folytatni akarod a játékot a saját profilodon, akkor fizetned kell érte. A tartalom már ott van a gépeden, már csak az online üzletbe kell beugranod és megvenni a játékot, ami azonnal elérhetővé válik, hogy játszhass."

"A tartalom a lemezen van, azt odaadhatom bárkinek, de ha együtt akarunk játszani ugyanabban az időben, akkor mindkettőnknek birtokolnunk kell a játékot. E téren nincs különbség a diszkes működéshez képest."

Magyarul összefoglalva, amint installálsz egy játékot, az hozzákötődik az accountodhoz. Ezzel a Microsoft azt szeretné elkerülni, hogy felinstalláljatok egy játékot, aztán odaadjátok a lemezt az ismerőseiteknek, akik szintén felrakják és játszanak vele, anélkül, hogy fizetnének. Az egyetlen ködös fejezet még mindig az otthoni játék, hogy miután hozzákötöttük egy fiókhoz a játékot, játszhat-e vele az adott gépen a többi fiók is.

Használt játékok:

A következő kérdés az, hogy mi van akkor, ha befejeztetek egy játékot és már nincs rá szükségetek, inkább eladnátok vagy elcserélnétek.

"Lesz egy erre kialakított rendszerünk, ami lehetővé teszi, hogy fogjátok a digitális tartalmaitokat és a korábban játszott játékaitokat és piacra vigyétek őket. Erről most még nem közülünk részleteket, de idővel sor kerül majd rá."

"A célunk az, hogy ezt az egészet nagyon vásárlóközpontúvá, nagyon egyszerűvé és könnyen érthetővé tegyük, hamarosan minden részletet felfedünk."

Az egész hátterében bizonyára meghúzódik egy vagy több megállapodás konkrét terjesztőkkel (GameStop stb.), hogy együtt kezeljék a másodkezes játékok problémáját.

Always-Online:

"A rendszer egyes részei működnek majd offline. A lényeg az, hogy az Xbox One-nak szüksége lesz majd internetkapcsolatra, de nem állandóan. Szerintünk a legnagyobb játékok többsége és a szolgáltatások, amiket szívesen használnátok majd, megkövetelik majd az internetkapcsolatot.

Nem akarom elbagatellizálni a kérdést, mert tudom, hogy sok ember számára mennyire fontos ez, de úgy gondolom, hogy a legtöbb ember rájön majd, hogy a tartalom és az élmény nagy része, amint az Xbox One nyújtani tud, az online lesz."

Harrison elmondta azt is, hogy megérti az emberek frusztrációját, amikor megszakad az internetkapcsolat pár percre vagy pár órára. Biztosított mindenkit, hogy úgy alakították ki az infrastruktúrájukat, hogy az illeszkedjen minden felhasználó kapcsolatához.

Kíváncsian várjuk hogy teljesít majd az MS ott, ahol a Blizzard és az EA megbukott, illetve nagyon népszerűtlen döntést hozott az állandó netkapcsolatot követelő játékaival és az online útlevéllel.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére