WoW: kungfu pandák, pokémonok

Bejelentették a Mists of Pandariat. Igazából nem tudjuk, hogy sírjunk-e vagy nevessünk. Megnéztük a naptárat, nincs április elseje.

WoW: kungfu pandák, pokémonok

Mists of Pandaria

A Blizzconon bejelentették a World of Warcraft következő kiegészítőjét, a Mists of Pandariat. Régebben már felröppent pletykaként ez a név, de a Blizzard tagadta, hogy ez lenne az új tartalom és igazából a legtöbben nem is vették komolyan, hiszen a pandarenek mindig is csak viccként voltak jelen a játékokban. A Warcraft 3 idejében még április elsejei tréfa is volt a Blizzardtól, hogy kiírták: ők lesznek az ötödik faj. Akkor vigyorogtunk ezen, most viszont ez a valóság, csak épp lecsúsztak a WoW-ban az ötödik helyről. Természetesen nincs új kiegészítő hangulatos trailer nélkül, így nézzük meg először ezt, aztán foglalkozzunk a tartalommal.

A videóban felsoroltak rengeteg újdonságot, az utána tartott előadáson pedig még annál is többet. Igyekszünk a lényegre szorítkozni, mert oldalakat lehetne megtölteni a témával (linkelünk majd plusz infót, az MMO-champion elég részletesen bemutatta).

Először is itt az új faj, a pandaren. Ez ugyebár egy faj, akkor most hordás vagy szövetséges? Nos, egyik sem és mindkettő, 10. szinten dönthetünk kikhez szeretnénk csatlakozni (ami azt jelenti, hogy a békés kinézetű pandák hülyére verhetik egymást a későbbiekben). A pandarenek lehetnek vadászok, mágusok, papok, rugók, sámánok, harcosok és szerzetesek, ez utóbbi lenne az új karakterosztály, ami képes mindhárom fő feladatot ellátni (tank, gyógyító, DPS). Az új kiegészítő hivatalos weblapján jó ideig még egy „Star Wars reklám” is volt ezzel kapcsolatban, mert eredetileg ezt írták: „Monk healers bring harmony and balance to the force”. Azaz a szerzetes gyógyítók harmóniát és egyensúlyt hoznak az erőbe. Mwhaha. Valaki szólhatott nekik, mert nemrég lecserélték a feliratot. Szerzetes egyébként majd minden faj lehet, kivéve a goblinokat és a worgeneket.

Az új fajhoz természetesen új szintező kontinens is tartozik, Pandaria (eddig nagyon kreatívak a srácok a Blizzardnál). Bár ez csak öt új térképet jelent, azok elég nagyok lesznek, és hasonlóan az első és második kiegészítőhöz, nem repkedhetünk majd, míg el nem értük a maximális szintet, mert így jobban irányítható a tartalom (ez mondjuk tény, nem felvesszük a questet, repülünk, gyakunk és vissza). A pandaren kezdőhely egy óriási teknős lesz, aminek a háta egy kisebb sziget, a kalandvágyó kungfu pandák ezen utazzák be a világot. Sokat eddig nem láthattak belőle, mert őket se látta senki, kivéve ha vett egy petet a Blizzard boltból. Pedig a történet szerint 10 000 éve távoztak Pandariából, és vissza se néztek.

Pandaria egyébként a macikon kívül még rengeteg fajnak ad otthont. Ezek közül az egyik legfontosabb a mogu, ezek a lények vissza szeretnék szerezni maguknak a szigetet, a raid insták jól tele lesznek velük. Rajtuk kívül fontosak még a Jinyuk (hal szerű lények, lehet a murlocok szintet léptek) és a Hozuk, ők kb. a majmokhoz állnak közel. Partraszállás után a hordások az előbbiekre kattannak rá, míg a szövetségesek inkább banánt dobálnak. Így tehát mindkét félnek meglesz a kezdőterülete, és ha már arrafelé járkálnak meg is próbálják egymásnak ugrasztani ezt a két fajt, hiszen olyan nem lehet, hogy valaki mindkét féllel jóban legyen. (A gobbó városok biztos csak tévedésből maradtak neutrálisak a kataklizma után.) A térképek ismertetésétől most eltekintenénk, a lenti linkeken lesz bőven kép róluk.

Remélhetőleg mindenki magához tért az első sokkhatásból, mert már jön is a többi fontos változtatás: új talentrendszer és *dobpergés* pet harcrendszer! Bizony, kis kedvenceiteknek adhattok nevet, tápolhatjátok őket, majd körökre osztott csatákban, egyszerre maximum hármat használva nekimehettek más játékos petjeinek, vagy néhány PVE kihívásnak. Vajon hány Pikachu nevű pet lesz a szervereken?

Még nem szabad lefejelni az asztalt, csak most jön a lényeg, az új talentrendszer. Már a Cataclysm-ben kapott egy elég erős egyszerűsítést az egész, de a Blizzard kitalálta, hogy tulajdonképpen a talentek nagyrésze kötelező volt akármelyik ágon, akkor kár velük szívni, hát kukázták az egész talentesdit. Na jó, ez persze így kicsit erős, de a következő történt: lesznek karakterosztály és specializáció képességek és talentek. Eldöntjük mik szeretnénk lenni, onnantól kezdve az első kettőt puszira kapjuk minden szintlépéskor, trainerre se lesz szükség. Talentet 15 szintenként kapunk majd egyet. Minden sorban három talent közül választhatunk és ha figyelembe vesszük, hogy 90 lesz a szint limit, akkor nem nehéz kiszámolni, hogy ez hat sort jelent. Ergo lesz hat aktív talentünk, minden sorban egy, és puszi. Ezek legalább olyan könnyen változtathatóak lesznek, mint glyphek, tehát bizonyos szinten flexibilisek leszünk, de a talentek nem szerepfüggőek. Ugyanazon három közül válogathat soronként a tank vagy a dps is, így néhány sorban nem nagyon kell majd gondolkozni. Az MMO-champion összefoglaló posztjában ha egy karakterosztály ikonjára kattintotok akkor láthatjátok, hogy a jelenlegi tervek szerint mik lennének a talentek (persze még semmi sincs kőbe vésve): klikk.

Nehéz lehet mostanában marketingesnek lenni a Blizzardnál, mert mindezt úgy beadni, hogy mekkora előrelépés, nem semmi. Tisztán látható, hogy a WoW eddig csak ült a casual játékos vonaton, de most még a rakétákat is begyújtották... Szenvednek is nagyon a srácok, érdemes elolvasni egy-két kék posztot a fórumokon. Szerencsére azért vannak érdekes és talán jó változtatásai is az új kiegészítőnek.

Az egyik ilyen a PVE scenariók rendszere. Ezek olyan mini insták amikben különböző feladatokat kell megcsinálnunk, és nem kell majd fixen egy tank, egy healer. Lesznek egész kicsik is, amiket három emberrel lehet megcsinálni. Egyszerű példának a „The Defense of Goldshire”-t hozták fel, amiben először el kell pusztítani 25 koboldot, aztán megtalálni és hazavinni négy gyereket, majd legyakni a helyi bosst, a régi questekből ismerős Goldtooth-ot. Ezzel tulajdonképpen izgalmasabbá tették a régi questeket, sok ilyet terveznek.

Aztán lesznek még dungeon kihívások, amikben pl. időre kell teljesíteni egy helyet. Hogy ne legyen előnye azoknak, akiknek már jobb cuccaik vannak, egy szintre emelik mindenki felszerelését (alternatívaként az is lehet, hogy az item levellel fognak skálázódni a szörnyek). Loot nem jár majd az ilyenekért, de olyan felszerelés, amivel villogni lehet, hogy mi ezt is megcsináltuk már, az igen (úgy látszik Secret World infókat is olvasgatnak a Blizznél).

A PVP-t végre frissítik egy kicsit, többféle mód is lesz, de egyelőre ezek nem fixek. A Straglethorn Diamond Mines-ban payload szerű játék van tervben (csilléket kéne eljuttatni a bázishoz, hogy kapjunk plusz pontot); a Valley of Powerben pedig a murderball lenne a középpontban (az kap pontot akinél a hordozandó cucc van, de egyre nagyobb sebzést szenved majd el és maga a tárgy is sebzi, így nem elég, hogy mindenki őt akarja majd lecsapni, még ezzel is számolnia kell); az Azshara Craterben pedig DOTA van kilátásban. Az arénák nagy rajongói is kapnak egy új térképet, ez lesz a Tol’vir Proving Grounds.

Persze lesznek új instance-ok is, de megint áldoznak az újrafelhasználás oltárán a Blizzardnál, így viszontláthatjuk majd Scholomance-ot és a Scarlet Monastery-t. Bővebb infó ezekről a helyekről errefelé található: klikk.

A kiegészítő hivatalos honlapja erre van: klikk (még talent kalkulátor is lesz rajta, ami kicsit megmosolyogtató).

Az MMO-champion gyűjtőcikkéért pedig rengeteg linkkel, erre tessék: klikk.

További videókért pedig érdemes ellátogatni a WoW YouTube csatornájára:

http://www.youtube.com/user/WorldofWarcraft

 

 

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward