A TikTok anyavállalata, a ByteDance egy érdekes bevásárlást hajtott végre a múlt héten, ugyanis megszerezték maguknak a Pico startup céget, akik már évek óta a kínai piacra gyártottak vállalati és otthonokba szánt VR szemüvegeket.
A felvásárlásról szóló pletyka a múlt hét elején röppent fel és bár hivatalosan nem erősítették meg a vételárat, a korábbi információk alapján körülbelül 775 millió dollárért vált meg tulajdonrészétől a Pico, de ez csak feltételezés.
A Pico Neo 3 az Oculus Quest-re kísértetiesen hasonlító szemüveg. Alig pár hónapja jelent meg a boltok polcain és a Quest 2, illetve a Vive Focus 3-hoz hasonlóan önállóan működik. Mivel a kínai piacon nem árusíthatja a Facebook az Oculus eszközöket, így arrafele a 4K-s kijelzővel rendelkező Pico Neo 3 komoly konkurenciája a HTC-nek, remek árával pedig igazán vonzó headset.
A kínai VR piac ráadásul felbecsülhetetlen nagyságú: egyes elemzők szerint több, mint 20 millió VR felhasználó volt 2020-ban az ázsiai országban, a számuk pedig a koronavírus járvány óta rohamosan növekszik.
A Pico Neo 3 idén májusban jelent meg és a kínai források szerint a készülékből 10 millió darab fogyhatott el alig 24 óra leforgása alatt.
A VR-ba való belépéssel a ByteDance azonnal VR nagyhatalommá vált az országban és nem is szeretnék elvesztegetni a lehetőségeket, máris bejelentették, hogy rengeteg tartalommal kívánják ellátni a készüléket. A Pico Neo 3 nem érhető el Kínán kívül az átlag fogyasztóknak, csak és kizárólag a vállalkozások számára árusítják a készüléket, így nem valószínű, hogy a kínai játékok túl nagy számmal szivárognának át a nyugati VR játékosok számára.
A ByteDance köztudottan rengeteg adatot gyűjt a felhasználóiról, amiket aztán lojálisan lejelent a kínai államnak. Sokszor csak azért kitiltják a felhasználókat a közösségi platformjaikról, mert azok túl kövérek vagy túl csúnyák, így nem valószínű, hogy vonzó hardverré válhatna a Pico Neo 3 a nyugati országokban.