Shop menü

VIBER: FŐLEG A CSOPORTOS BESZÉLGETÉSEK SZÁMA NÖVEKEDETT MEG

Szécsi Dániel (DemonDani)
Szécsi Dániel (DemonDani)
Viber: Főleg a csoportos beszélgetések száma növekedett meg

A Viber esetében is tapasztalható, hogy az utóbbi időben jelentősen növekedett a letöltések és a telepítések száma, valamint a felhasználói aktivitás is az egekbe szökött a megszokotthoz képest. A tulajdonos Rakuten persze mindent meg is tett azért, hogy az új helyzetet a Viber esetében a lehető legjobban tudja kihasználni az emberek tájékoztatására, összekötésére – és a saját pozíciója erősítésére.

A szolgáltatáson keresztül eredetileg 5 felhasználó beszélhetett egymással, de a járvány idejére ezt a limitet gyorsan reagálva megemelte a négyszeresére a cég, így már 20 fő a felső korlát. A Rakuten együttműködésre lépett az Egészségügyi Világszervezettel, és ennek keretében a felhasználók a legfontosabb információkról a COVID-19 kapcsán első kézből értesülhetnek, méghozzá tucatnyinál több nyelven.

A WHO üzenetét továbbírja a Viber, és egy chatbot is született, ezzel felvéve a harcot az álhírekkel szemben. 12 országban már dedikált közösségek is létre lettek hozva a koronavírushoz köthető tájékoztatásra. És „Maradj otthon” matricakampányt is indított, hogy ezzel erősítse az emberekben a tudatot, hogy most tényleg érdemes otthon maradni, ezzel tehetik a legjobbat maguknak és környezetüknek is, ráadásul vidám pillanatokat is okozhatnak ezzel a felhasználók számára a viccesebb matricák révén.

Galéria megnyitása

A Viberen a vállalat elmondása szerint a csoportos beszélgetésekben elküldött üzeneteknek a száma 134 százalékkal emelkedett meg a megszokotthoz képest. És ez még eltörpül amellett, hogy a csoportos hívásoknak a fogadása 370%-kal növekedett, szóval nagyjából négyszer annyi ember használja ezt a funkciót napjainkban, mint normál körülmények között. A Rakuten megfigyelése szerint a közösségekben való részvétel még mindig nem a legnépszerűbb, de ez is nagyon szépen ível felfelé, 78%-kal emelkedett ezeknek a résztvevője az utóbbi időben. Főleg azok a közösségek népszerűek a Viberen, amelyek a biztonsági eljárásokkal kapcsolatosak a járványhoz fűződően.

A napi új aktív felhasználóknak a száma március eleje óta 18%-kal növekedett meg a Viberen, szóval az üzenetküldő számára fellendülést hozott a járvány. A regisztrálók mennyisége pedig 25 százalékkal lett magasabb. Az átlagos hívásoknak az időtartama 35%-kal hosszabb, mint az átlagos időszakban, és eleve több időt töltenek el a Viber felületén az emberek. És még egy érdekes mutató: 75%-kal több a videomegosztás, mint a járvány előtt. Szóval a jelek szerint a videók küldése különösen nagy divattá vált. Ami összefügg azzal, hogy a streaming szolgáltatásoknak a forgalma is növekedett.

A Rakuten tisztában van azzal, hogy ebben az időszakban a Vibernek mindenre a lehető leghamarabb kell reagálnia annak érdekében, hogy a felhasználók ezt a platformot válasszák a kapcsolattartáshoz. Djamel Agaoua, a Rakuten Viber vezérigazgatója elmondta, hogy a szolgáltatásnak minden helyzetben szabadon és biztonságosan kell összekötnie az embereket.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére