A Meta tavaly nyáron indította el az X alternatívának szánt Threads szolgáltatását. Nem különálló platform lett ez, hanem némi meglepetésre az Instagramból nőtt ki. Eddig még azon volt a vállalat célja, hogy minden érdeklődőnek a lehető legjobb élményt nyújtsa, de hamarosan indulhat a pénznyomtatás, elkezdheti a szolgáltatás népszerűségét nyereségre váltani.
Több mint egy éve üzemel a Threads, de még mindig nincsenek rajta hirdetések. Adam Mosseri, az Instagram ura korábban már beszélt arról, hogy nem lesz örökké reklámoktól mentes a szolgáltatás, de azt nem lehetett tudni, hogy meddig élvezhetik az emberek a tiszta mikroblogot. Most a The Information arról számolt be, hogy vészesen közeleg a „beetető időszak” vége.
2025 januárjával nemcsak egy új év indulhat, hanem a Threads is egy új életciklusába léphet, a továbbiakban már reklámok tarkíthatják a rövid szöveges bejegyzéseket sorakoztató végtelen folyamot.
Úgy hírlik, hogy fokozatosan fogja a Meta a reklámokat bevezetni, kezdetben csak egy szűkebb partneri körnek lehet lehetősége hirdetéseket publikálni. Ügyelni akar Mark Zuckerberg csapata arra, hogy ne riasszák el az egyelőre még eléggé zsenge felhasználói kört. A Threadsen egyre többen aktívabbak, de azért még mindig az a jellemzőbb, hogy csak nézelődnek az emberek, akiket a Facebook és az Instgrm felületéről irányít át a Meta platformja a mikroblog bejegyzéseire.
A legutóbbi adatok szerint már 275 millió aktív felhasználója van a Threadsnek, de ez még havi szinten értendő. Azt nem tudni, hogy mennyien vannak, akik konkrétan a mikroblogot látogatják rendszeresen, és nem a más szolgáltatásokba becsövezett bejegyzések révén vetődnek ide, és így forgolódnak a mindent leuraló közösségi térben.
Reklámok, reklámok mindenütt!
A Metának nagyon fontosak a reklámok, az elmúlt negyedévben a vállalat 39,8 milliárd dolláros bevételt hozott össze, és ennek a 97 százaléka származott reklámokból.
Mark Zuckerberg cége arra épült, hogy a hirdetésekből szerezzen minél nagyobb bevételt, más lehetőséget nem is igazán célja nyújtani. A hatóságok nyomására a vállalat néhol, például az Európai Unió országaiban már biztosít előfizetési opciót, de nem hangsúlyozza ezt, sőt mi több, inkább azt lehet látni, hogy igyekszik ettől mindenkit távol tartani.
Direkt arra játszott eddig a Meta, hogy senki ne érezzen késztetést arra, hogy befizessen a Facebook vagy az Instagram használatára. Nehezen hozzáférhetővé tette az előfizetési lehetőség elérését a szolgáltatásokban, emellett pedig alapostan túl is árazta a havi díjat. Ebben éppen most lesz változás, miután az EU nem nézte jó szemmel, amit a Meta művelt az utóbbi időben ezen a fronton. A cégnek nemcsak, hogy elérhetőbbé kell tenni a reklámmentes előfizetési módját, de még egy kevésbé célzott hirdetések elérésére szolgáló beállítási lehetőséget is nyújtania kell az európai felhasználóknak.
A Meta folyamatosan a reklámok mellett kampányol, azon belül is a célzott hirdetések fontosságát hangsúlyozza. A napokban az EU döntése miatt éppen arról beszélt, hogy az internet működésének mindig is a célzott reklámok jelentették az egyik sarokkövét, alapját. Azzal, hogy az EU ez ellen harcol, és globálisan is ilyen irányba mozdulunk el, ellehetetlenítik a világháló ingyenes és szabad működését. Ezen a területen a Metának nagyon szilárd az álláspontja.
Minden bizonnyal a Threads esetében is olyan hirdetéseket igyekszik majd a felhasználókhoz eljuttatni, amik a lehető legpontosabban illeszkedhetnek az emberek igényeihez. Ehhez pedig a lehető legtöbb személyes felhasználói adatot igyekszik felhasználni.