Shop menü

A META TOVÁBBRA IS AZT VALLJA, HOGY FIZESS, VAGY OSZD MEG AZ ADATAID

Kicsit kevesebb személyes adattal is beéri majd a Facebook és az Instagram, de csak annak lesznek teljesen biztonságban az adati, akik fizetnek.
Szécsi Dániel
Szécsi Dániel
A Meta továbbra is azt vallja, hogy fizess, vagy oszd meg az adataid

A Meta már korábban bevezette az előfizetési lehetőséget az Európai Unióba, de ezt nem igazán verte nagy dobra, alaposan el is rejtette a funkciót a felhasználok elől, már ahol ezt egyáltalán elérhetővé tette. A cégnek egyértelműen az volt a célja, hogy senkinek ne jusson eszébe ezt használni. Az EU jogellenesnek ítélte a cég korábbi gyakorlatát, most viszont itt a Meta finomított rendszere.

Az európai felhasználóknak lehetősége lesz arra, hogy „kevésbé személyre szabott értesítéseket kapjanak”. Viszont továbbra sincs szó arról, hogy ingyenes elérés mellett teljesen el lehetne zárni az információs csapot a Meta hirdetési platformja és a személyes felhasználói adatok között.

A Meta az elmúlt hónapokban folyamatosan együtt dolgozott az európai bizottság illetékeseivel, és igyekeztek egy olyan rendszert kialakítani, ami már összhangban van az Európai Unióban érvényben levő szabályokkal. A Big Tech vállalatok szabályozására az EU igyekszik komoly erőfeszítéseket tenni, és ezért hozták létre egyebek mellett a DMA és DSA jogszabályokat korábban. Ezeket igyekeznek érvényesíteni a cégekkel szemben, ami soha nem látott mennyiségű konfliktust gerjeszt a szabályozók és a piaci szereplők között, de a jelek alkalomadtán eredményre vezet.

Galéria megnyitása

A Meta gyakorlatát már a digitális piacokról szóló jogszabályra hivatkozva akadályozta korábban az Európai Bizottság, és most elvileg egy olyan új rendszert indít el a cég, ami összhangban van a szabályozók elvárásaival.

Több lehetőséget kapnak a felhasználók arra, hogy rendelkezzenek a személyes adatik felett, valamint az észszerűbb árazás fogja jellemezni a Meta platformok előfizetési lehetőségeit, amik reklámmentességet nyújtanak.

Eredetileg havi 10 euróba került a Facebook és az Instagram reklámmentes elérésének lehetősége, ha pedig egy másik fiókot is fel akart venni az ember, akkor további 6 eurót volt kénytelen kifizetni. Mind a kettő összeg jelentősen szerényebb lesz innentől, mivel minimum 40 százalékkal vágta vissza a havi díjakat a vállalat. Már havi 6 euróból megúszható lesz egy fiók esetén a közösségi média hirdetésektől mentes használata, a további fiókok felvétele pedig 4 eurót fog kóstálni. Ezek a webes árak, de ha valaki mobilról akarja a kifizetéseket letudni, akkor magasabb árakkal, 8 és 5 eurós összegekkel számoljon.

Valószínűleg nem sokan fognak kapni a Meta platformok előfizetése iránt, és vélhetően a cég sem fogja azt forszírozni, hogy fizessenek elő az emberek, így mindenképpen érdekes a cég bejelentésének másik része. Az ingyenes használatot választóknak a továbbiakban lehetősége lesz arra, hogy külön kiválasszák azt, hogy kevesebb személyes adatot osztanak meg a Metával, így a számukra megjelenített hirdetések már tágabb témakörben fognak mozogni, nem lesznek olyan hatékonyan célzottak.

Galéria megnyitása

A Meta ugyanakkor megjegyzi, hogy továbbra is a célzott reklámok mellett teszi le a voksát, és elkötelezetten támogatja ezt a hirdetési formát. Ugyanis a meglátása szerint „mindig is ez jelentette az ingyenes és inkluzív internet egyik sarokkövét”.

A Facebook és az Instagram a mostani változás bevezetésével egy figyelmeztető ablakot fog minden felhasználónak megjeleníteni az új lehetőségekről szóló tájékoztatással.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére