Shop menü

ÚJ STÚDIÓT ALAPÍTOTT A NINJA GAIDEN ATYJA, SZÍVESEN DOLGOZNA EGYÜTT ÚJRA A MICROSOFTTAL

Tomonobo Itagaki két évtizeden át a legjobbak közé tartozott, de aztán eltűnt.
Vaffler Dániel
Vaffler Dániel
Új stúdiót alapított a Ninja Gaiden atyja, szívesen dolgozna együtt újra a Microsofttal

Tomonobo Itagaki bejelentette, hogy megalapította saját stúdióját Itagaki Games néven, ami a Tecmótól és a Valhallától teljesen függetlenül működik majd. Mint közölte, az elmúlt években leginkább tanítással foglalkozott, hogy segítsen kinevelni egy új generációnyi játékfejlesztőt, most azonban 53 évesen úgy gondolta, hogy ismét saját játékot szeretne készíteni.

Korábban Itagaki volt a felelős a Tecmo két legismertebb címéért, a Ninja Gaidenért és a Dead or Alive-ért, melyek közel két évtizeden keresztül ért el sikereket.

Később azonban komolyabb összetűzésbe került a kiadóval, miután a Ninja Gaiden 2 fejlesztését követően a direktor azt állította, hogy a Tecmo nem kezeli megfelelő az alkalmazottait, és neki sem fizették ki a megígért bónuszokat, valamint hamis nyilatkozatokat közöltek róla a sajtóban. Itagaki végül elhagyta a Tecmo kötelékét, és 1 millió dollárra perelte egykori munkkadóját.

Itagaki ezt követően alapította meg a Valhalla nevű stúdióját, ahol belevágott a Devil's Third című, végül nagyot bukott játék fejlesztésébe. Itagaki akkor szorosan együttműködött a Microsofttal, és a játékai egy ideje már az Xbox-platformok húzóneveinek számítottak, így a Devil's Third is eredetileg Xbox 360-ra készült volna. Ebben az időszakban azonban a Microsoft inkább a Kinect felé fordult az exkluzívokkal, így a játék végül Wii U-ra jelent meg, ahol hamar elfelejtődött. Ezt követően Itagaki lemondott vezető pozíciójáról a stúdióban, és egy ideig még tanácsadóként maradt ott.

Akárhogy is, a Dead or Alive 3 és a Ninja Gaiden komoly szerepet vállalt az Xbox sikerében, így jogos a kérdés, hogy Itagaki számít-e még a régi partnerére. Erre az úriember azt válaszolta, hogy megtisztelve érezné magát, ha újra együtt tudnának dolgozni:

"Hasonló kérdéseket tennék fel, mint annak idején az Xbox eredeti tervezőjének, Seamus Blackley-nek két évtizede. Akkor azt kérdeztem tőle, hogy biztos-e abban, hogy az Xbox le tudja győzni a PS2-t? Akkor azt mondta, hogy igen, mindenképpen piacvezetők lesznek. Ezért bíztam benne, és körülbelül tíz évig ezért csináltam Xbox-exkluzív játékokat. Azóta sok idő eltelt, most megcsináltam a saját stúdiómat, de tudom, hogy a Microsoft még mindig eltökélt, és ha megkeresnek, az nagy megtiszteltetés lenne."

Erre egyébként lehet esély, ugyanis belsős források folyamatosan arról beszélnek, hogy a Microsoft még mindig szeretne akár több ázsiai fejlesztőcsapatot is a sajátjai között tudni.

Úgy tudni, több nagy japán kiadóval is tárgyaltak, azonban eddig nem jártak sikerrel, így logikusnak tűnik, hogy a jövőben a kisebb, de nagy nevekkel megtámogatott stúdiók felé fordulnak, akiknek valószínűleg jól jönne a Microsoft feneketlen pénztárcája. Az Xbox Series X és Series S ugyanazon a napon jelent meg Japánban, mint a világ többi részén, ami alapján egyértelműnek tűnik, hogy a Microsoft egyáltalán nem tervezi feladni a szigetország piacát, még akkor sem, ha eddig ott különösebb sikereket nem tudott elérni.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére