Új információk szivárogtak ki a Mass Effect 4-ről

Egy kiszivárgott kérdőívnek köszönhetően nagyon jó képet kaptunk arról, milyen lehet az új Mass Effect.

Új információk szivárogtak ki a Mass Effect 4-ről

A nagy kiadók különböző kérdőíveken keresztül már egy-egy játék fejlesztésének elejétől kezdve szondázzák a potenciális célközönséget. Ezek számos információval szolgálnak a kitöltőknek az adott címről, így például korábban már az egyes Assassin's Creed-részekről, a Far Cry 4-ről és a Dragon Age Inquisitionről is megtudhattunk különböző dolgokat azok hivatalos bejelentése előtt.

Az új Mass Effect 4-es kérdőiv kapcsán is elmondjuk, hogy két dolgot érdemes fejben tartani: a lenti információ spoileres lehet, illetve mindent érdemes kétkedve fogadni. A kérdőívről kikerült információk között azonban olyanok is akadnak, melyeket korábban már félig-meddig megerősített a BioWare, így jelenleg ebből gondolható, hogy legitim a forrás. Nézzük!

Szóval, történetünk a Helius Clusterben játszódik az Androméda galaxisban, és sem térben, sem időben nem kapcsolódnak majd az események a Shepard-trilógiához, vagy annak befejezéséhez. A játékos alapvetően egy felfedezőt alakít, aki új bolygókat derít fel, és azokra kolóniákat telepít, így gyarapítva az emberiség által lakott bolygók számát. Ez persze nem egyszerű: nem csak a környezet halálos sok esetben, de banditák és idegen fajok is nehezítik a dolgunkat. Ráadásul kiderül, hogy a galaxist egykor egy Remnant nevű idegen faj uralta, akik hátrahagytak mindenféle kincseket és technológiát (mintha ez ismerős lenne).

Játékosként több száz naprendszert fedezhetünk fel, a teljes játéktér négyszer nagyobb lesz a Mass Effect 3-nál. Nyersanyagokat gyűjtünk, fejlesztjük a hajónkat, bővítjük a legénységünket, és dolgozunk a diplomácián, hogy új kolóniák jöhessenek létre, miközben persze igyekszünk megtudni a remnantok titkát. Nem csak a hajónkat, de karaktereink páncéljait és fegyvereit is tápolhatjuk, de csinálhatunk teljesen új felszereléseket is.

A Tempest Starship nevű hajónk nem csak fejleszthető és testreszabható is lesz, például különböző zsákmányokat, trófeákat állíthatunk ki rajta, fotókat tehetünk ki. A repülés, a bolygóra leszállás és a makóvezetés között egyébként nem lesznek töltőképernyők, minden teljesen simán kapcsolódik egymáshoz. Az adott bolygó esetleges megtisztítása után mi dönthetjük majd el, milyen típusú kolónia jöjjön ott létre, amik aztán később különböző bónuszokkal szolgálnak majd. Ha például egy települést a felderítésre hegyezünk ki, akkor a térkép környező részét belátjuk majd, és több küldetést kaphatunk, de ha bányászatra, akkor bizonyos időközönként a craftoláshoz kapunk majd anyagokat.

Ami a csapatot illeti, összesen hét tagot vehetünk fel magunk mellé, és a korábbi részekhez hasonlóan közülük egyszerre kettő jöhet velünk küldetésekre. Mindegyik egyedi és komplex személyiséggel rendelkezik majd, és mi dönthetünk majd képességeik fejlesztéséről és persze felszerelésüket is személyre szabhatjuk. Ahogy korábban, ezúttal is kapunk majd loyalty küldetéseket, melyekkel fokozhatjuk a bizalmukat irántunk, ezzel új beszélgetési lehetőségeket megnyitva, de az egyes csapattagok hűségétől függhet a játék végkimenetele is.

A BioWare a beszélgetésen is fejlesztett egy nagyot. Több kontrollt és választási lehetőséget adnak a játékosnak (például félbeszakíthatunk egy beszélgetést), de megjelennek a fizikai interakciók is. Például beszélgetés közben előránthatunk egy fegyvert, és kényszeríthetünk valakit, hogy nyissa ki nekünk az ajtót, így olyan eredményeket érhetünk el, amiket szavakkal nem tudtunk volna.

Ami a véletlenszerűsített küldetéseket és a multiplayert illeti, többféle misszióra számíthatunk. Az alapot a Remnant Vault Raidek és az Orbital Facilities Raidek adják, mindkettő másféle bónuszokkal és értékes tárgyakkal kecsegtet. A Khet Outpostok hullámokban érkező ellenfeleket dobnak elénk. A khet elvileg egy új ellenséges faj lesz, akiktől meg kell tisztítanunk a galaxist, és ha bizonyos régiókból sikerül kipucolnunk őket, akkor újabb lehetőségek nyílnak majd meg előttünk, kibővítve a történetet.

Strike küldetésekre is indulhatunk majd, kétféle módon. Egyrészt verbuválhatunk mesterséges intelligencia által irányított csapatokat, akiket kiküldhetünk küldetésekre. Ezek 20-30 perc alatt teljesülnek, és ha csapatunk visszatér, akkor XP-vel, pénzzel és különböző felszerelésekkel gazdagodunk. Strike küldetéseket persze mi magunk is teljesíthetünk, akár multiplayerben is, a barátainkkal együttműködve. Végül pedig elérhető lesz a sima horda mód, ami a Mass Effect 3-beli társához hasonlít majd, ám a megszerzett krediteket hasznosíthatjuk az egyjátékos módban.

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward