Shop menü

ÚJ GENERÁCIÓS INFOTAINMENT RENDSZEREKRŐL ÁLLAPODOTT MEG AZ LG ÉS A RENAULT

A következő Renault Mégane már egy modern IVI rendszert fog használni, ami részben az LG fejlesztése.
Szécsi Dániel (DemonDani)
Szécsi Dániel (DemonDani)
Új generációs infotainment rendszerekről állapodott meg az LG és a Renault

Az IAA MOBILITY 2021 esemény keretébe jelentette be az LG Electronics és a Renault Csoport, hogy szoros kapcsolatban fognak a továbbiakban fejleszteni, és a felhasználók pedig elsőként a jövőre forgalomba kerülő Reanult Mégane E-TECH Electric esetében találkozhatnak a kapcsolat eredményével. Ez a tisztán elektromos jármű már nemcsak a váza alatt lesz teljesen új és modern, hanem a fedélzeti rendszerét tekintve is.

Az LG már korábban beszélt arról, hogy egy komplex IVI (In-Vehicle Infotainment) rendszeren dolgozik, amit meg is mutatott már a nagyközönség számára. Azt azonban csak most fedte fel a vállalat, hogy hol is fog ez debütálni, és úgy esett, hogy a Renault újdonsága viszi majd pályára. Érdekes módon a Mégane E-TECH Electric nem most először szerepel az iPon hasábjain, szeptember elején ugyanis az derült ki ennek kapcsán, hogy a harmadik generációs Snapdragon Automotive Cockpit platform dolgozik majd benne.

Galéria megnyitása

Akkor annyit lehetett tudni a szoftveres környezetről, hogy az Android Automotive fogja az alapot biztosítani. Most pedig kiderült, hogy valójában az LG járművekbe szánt információs és szórakoztató felületét fogja használni, aminek lényegében az alapját fogja majd adni a Google által fejlesztett Android Automotive. Ez az első olyan szoftver, amit az LG már a Scaled Agile Framework (SAFe) felhasználásával alkotott meg. És ez az első olyan megoldás, ami megkapta a Google Automotive Services minősítését.

A jármű az új fedélzeti rendszert használva folyamatosan távolról frissíthető majd, bármikor új lehetőségek bukkanhatnak fel a kelléktárában. Könnyedén el lehet majd róla érni a Google különböző szolgáltatásait, így például a Google Térképet, a Google Assistantot, ami hangvezérlésről tud gondoskodni, vagy éppen a Google Play Áruházat, ahonnan pedig újabb appok szerezhetők be. Ezen felül távolról lehet majd vele kommunikálni, így például mindig pontos tudatában lehet annak a felhasználó, hogy milyen a Mégane E-TECH Electric akkumulátorának az aktuális töltöttségi szintje.

Galéria megnyitása

Az LG azt szem előtt tartva alkotta meg az Android alapú IVI rendszerét, hogy az utazási élmény már a lehető legjobban jövőbe mutató legyen. Hiszen ma már egészen mások a felhasználói igények, mint akár csak 5-10 évvel ezelőtt. Az autógyártóknak nem egyszerű feladat alkalmazkodni az új elvárásokhoz, de ebben az LG segítésget nyújt majd jelen helyzetben például a Renault számára. És mivel a Mégane E-TECH Electric nagy valószínűséggel egy eléggé széles körben elterjedt jármű lesz, így az új élményt sokan tapasztalhatják meg személyesen.

„A digitális fedélzeti rendszerek gyorsan átalakították a járművezetők és az utasok interakcióját a járművekkel, lehetővé téve a személyre szabottabb használatot és nagyobb kényelmet. Úgy véljük, hogy az LG-vel való folyamatos együttműködésünk döntő fontosságú volt ahhoz, hogy az IAA MOBILITY-n bemutatott Mégane E-TECH Electric modellünkhöz kiváló androidos fedélzeti rendszert tudjunk biztosítani.” – jelentette ki Thierry Cammal, a Reanult szoftverfejlesztő részlegének alelnöke.

Galéria megnyitása

Ez a Renault Mégane már minden szempontból szakít azzal, amit az emberek korábban ilyen néven ismertek, hiszen immáron nem egy normál személyautó képében mutatkozott be, hanem egy SUV formájában született meg, ugyancsak a rendekhez igazodva. És ahogy nagyon fontos lesz majd a Reanult számára, úgy a fentiek miatt az LG és a Qualcomm számára is.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére