Valószínűleg a Ubisoftnál senki nem tudja jobban, hogyan kell olyan AAA-kategóriás játékokat futószalagon gyártani, amik a létező legszélesebb közönségnek felelnek meg, és melyekből a legtöbbet lehet eladni. Nem csoda, hogy a politikai állásfoglalást is alapvetően igyekeznek elkerülni a termékeikben.
Alf Condelius, a Ubisoft Massiva operatív igazgatója erről beszélt a GamesIndustrynak. "Meg kell találni az egyensúlyt, mert nem politizálhatunk nyíltan a játékainkban. A The Division például egy disztopikus jövőben játszódik, amit sok módon lehet értelmezni, például úgy is, hogy jelenleg egy ilyen jövő felé tartunk. De az egész akkor is csak fikció."
Az úriember úgy véli, a The Divisionnel mindössze annyit tettek, hogy a játékosok kezébe adták a lehetőséget, hogy jót cselekdjenek egy egyre inkább romló világban. "Az emberek hajlamosak ebbe belelátni a politikát, mi azonban ettől elhatároljuk magunkat amennyire lehet, mert nem foglalhatunk állást az aktuálpolitikában."
"Persze az üzletnek sem használna, ez a teljes igazság. De ez az egész egy érdekes beszélgetés, amit igyekszünk lefolytatni a játékosainkkal, mert nyilván mindenki szeretné belevinni a maga értelmezését az általunk készített világokba, és a saját valóságukat ráhúzni az általáunk csinált fikcióra és történetekre" - tette hozzá.