Továbbra is mentegeti magát a Gearbox az Alien miatt

A Gearbox kihúzná magát az ellene és a SEGA ellen zajló per alól, ugyanis nem érzi magát felelősnek a történtekért...

Továbbra is mentegeti magát a Gearbox az Alien miatt

A háttérsztorit nagyjából mindenki ismeri: az Alien: Colonial Marines nem csak, hogy rossz játék lett, de a készítők a kamu trailerekkel szándékosan átvágták a vásárlókat. Ennek nyomán még tavaly egy csoportos keresetet nyújtottak be a Gearbox és a Sega ellen - ez egy Amerikában divatos perlési forma, aminek a lényege nagyjából az, hogy nagyon sokan összeállnak, és együtt mennek bíróságra valaki ellen.

A Gearbox mindig is próbálta mentegetni magát, és másra terelni a felelősséget, ez az álláspontjuk pedig azóta sem változott. Most éppen azt mondják, hogy valójában a saját pénzükből tettek bele egy csomót a fejlesztésbe, és ezért igazságtalan, hogy őket is perlik. "A fejlesztés során a Gearbox a saját pénzét is beletette a projektbe, hogy segítsen a SEGA-nak befejezni a játékot. A Gearbox a fejlesztés végére már több millió dollárt rakott hozzá az Aliens: Colonial Marines költségvetéséhez, és ezt sosem fizette vissza a kiadó" - mondta a stúdió alelnöke, Steve Gibson.

Nyilatkozata szerint a Gearbox sem az eladások után, sem pedig jogdíj formájában nem kapott további pénzeket, egyedül a fejlesztés során az úgynevezett mérföldköveknél (a fejlesztés egy-egy fontos szakaszának lezárulta után) kapta meg az előre egyeztetett összegeket. Ezen kívül hozzá tette, az Aliens: Colonial Marines egy bérmunka volt, és a Gearbox semmilyen módon nem volt felelős a játék marketingjéért, sőt, a SEGA valójában elégedett volt a végtermék minőségével, és a fejlesztés során is minden egyes mérföldkő után áldásukat adták a projektre.

Gibson továbbá megjegyzi, röhejesek azok az állítások, melyek szerint a játék egy korai verziója még más motoron futott, ugyanis mindig is az Unreal Engine-t használták. Továbbá a stúdió ügyvédei szerint az ügy egyáltalán nem felel meg a csoportos kereset követelményeinek, ugyanis a perlő tömegből lehetetlen kiszűrni, hogy ki látta a korai demóverziót, tehát ki az, aki ténylegesen "átverve" érezheti magát a végtermék megvásárlása után.

Az ügy azon aspektusa, hogy valójában nem is a Gearbox, hanem a TimeGate, a Demiurge és a Nerve Software készítette a játékot, most fel sem merült...

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward